TIPS PENJAGAAN KULIT MUKA SUPAYA NAMPAK GOJES MACAM AMYRA ROSLI

Assalamualaikum!


Hanya gambar hiasan :)

Hai! Nak share tips penjagaan kulit paling asas sekali dengan korang. Walaupun korang semua dah handal jaga kulit masing masing, tapi kak aish tetap nak kongsikan jugak. Muahaha. Sebab lain orang maybe lain caranya. Lagi pun tak salah berkongsi kan? Jadi mana yang sesuai tu, boleh la diamalkan. Mungkin boleh bantu uols remaja remaja yang meningkat baligh ni untuk dapatkan kulit yang cantik dan gojes macam Amyra Rosli pelakon comel lote Cik Bunga dan Cik sombong. hehe

Langkah paling basic untuk dapatkan kulit yang bersih dan cantik : 

1. Cuci muka pagi dan sebelum tidur
2. Pakai toner selepas cuci muka
3. Pakai pelembab@moistriser selepas sapu toner
4. Sapu sunblock jika kerap outdoor
5. Apply makeup remover yang tidak mengeringkan kulit untuk cuci saki baki compact powder atau sisa makeup. 



So apa yang kena ada dalam beg toiletries aku sekarang adalah :
1. Gentle Deep Foaming Cleanser Nutriwhite
2. Soothing Radiance Whitening Softener (toner)
3. Daily Defense Whitening Essence (moistriser)
4. Ultimate Protection Whitening Lotion (protect kulit dari sinar UV)
5. Makeup Remover (sental kotoran pada kulit muka)

Aku ingat lagi mula mula dulu, aku beli pencuci muka dulu. Sebab nak tahu serasi ke tak serasi Nutriwhite ni. Aku pun picit la besar duit seposen. Bagi aku tu dah cukup sikit la sebab selama ni aku pakai pencuci muka jenama lain, letak banyak baru berbuih. Tapi bila aku cuci muka masa tu, mak aih. Banyak sangat buih dia. Pencuci muka nutriwhite ni rupanya kena letak sikitttt je pada hujung hujung jari. Sebab dia macam pencuci muka yang sangat pekat. Tak perlu pakai banyak. Best sangat. 

TIPS CUCI MUKA 

Tips untuk pencuci muka, make sure lepas cuci muka, muka tak terasa kering dan tegang. Tu maknanya tak sesuai. Sebab sabun tu dah menghakis minyak semulajadi kulit kita. Tapi masa aku pakai nutriwhite tu, alhamdulillah tak tegang pun kulit. Lembab je rasa. Bersih toksah cakap la. Best gile!

Lepas tu, slowly aku cuba lengkapkan set kulit ni. Beli pulak toner, moistriser, makeup remover. Cuma sunblock je aku tak beli sebab aku jarang outdoor. Duduk office sampai petang. Sampai umah pun dah gelap. Rindu matahari tau! haha. So lengkap la sudah set kulit Nutriwhite aku harini. Aku memang taknak beralih pada skincare lain. Sebab? 

NUTRIWHITE NI BEBAS PARABEN, aku pernah sharekan dengan korang apa itu paraben dalam entry ni. KLIK SINI. Bahaya paraben ni. Boleh buatkan kanser payudara. Ada banyak produk kulit kat pasaran sekarang yang ada kandungan paraben. Eeee takmo!Oklah. Gudluck girls! 

Dapatkan produk skincare Nutriwhite dengan cara klik button di bawah untuk dapatkan maklumat lebih lanjut. :)


http://getmedean.blogspot.com/2015/06/pembelian-supplemen-shaklee-melalui-4.html



Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...