PERSIAPAN ANAK MASUK SEKOLAH

Tadi aku scroll newdsfeed dekat Facebook, ramai yang dah start cari awal awal persiapan untuk anak anak kembali ke sekolah tahun depan. Ada yang buat status pening kepala anak nak bag Frozen la, anak nak tu la ni la. hehe. Nasib baik Irine belum masuk sekolah lagi, kalau tak dengan aku aku gak pening. 

Aku tahu benda pertama yang terlintas kat pikiran korang mesti baju sekolah, bag sekolah dan alat2 tulis, buku dan sebagainya. Betul tak? Sama la macam aku dulu masa kecik kecik, benda ni la keutamaan. Walaupun kasut baru beli, tapi dah jadi kebiasaan bila masuk sekolah je mesti serba serbi baru. 

Sebenarnya tak perlu pun nak ikutkan sangat semua nak baru. Kita kalau boleh kena bijak tackle anak anak kita supaya dorang sentiasa bersyukur dengan apa yang ada. Ecece pandai la aku nak motivasi korang ek. Padahal kecik kecik dulu aku la yang paling nak serba serbi baru. Hehe. 

Apa pun, kalau keluarga mampu, apa salahnya. Ada yang kata semangat belajar anak anak ni teletak pada barang barang baru. Tapi kalau barang baru tu boleh luntur, boleh lapuk, semangat belajar pun boleh luntur jugak ye dok? 

So macam mana nak bagi anak anak kita sentiasa semangat untuk belajar? 

1. Sentiasa bagi kata kata semangat dan yakin yang mereka boleh berjaya dalam palajaran. 

Kadang kadang anak anak kita bukan nak kita lambak kan duit belanja seratus ringgit setiap hari. Tapi dorang nak perhatian kita sebagai semangat untuk dorang belajar. Mereka sendiri tak yakin dengan kebolehan mereka. Tu pentingnya kita untuk yakin kan mereka :) 

2. Jangan sesekali panggil mereka dengan kata kata negatif seperi LEMBAB, BODOH, TAK PANDAI, PEMALAS. 

Cuba tanya diri kita. Kita suka tak orang lain herdik kita dengan kata2 macam tu? Sama jugak dengan anak anak kita. Kalau mereka gagal dalam ujian, cakap la benda positif. Contohnya, "kalau Ayin usaha lebih sikitt je lagi lepasni, MESTI ayin lulus cemerlang!" Bagi kata kata positif pada anak anak kita ye

3. Ambil tahu hal pelajaran mereka. 

Kadang kadang kita tak boleh lepas kan semua sekali pada cikgu cikgu sekolah. Cuba kita spend masa untuk check buku buku latihan dorang, buku nota dorang, adakah dorang ni siap kerja sekolah atau penuh dengan pen merah minta siapkan! So ambil tahu la sikit at least anak anak akan lagi semangat untuk siapkan kerja kerja tu semua sebab ada yang memerhati kerja mereka! 

4. Sentiasa ambil berat tentang sarapan pagi sebelum ke sekolah. 

Selalunya sarapan pagi la yang paling mak mak ambil mudah. Bagi duit, suruh sarapan dekat kantin. Apa kata lepas ni, kita ubah, sarapan sama sama satu family dekat meja makan. Time bersama family yang berkualiti sebelum ke sekolah mesti sesuatu yang menyeronokkan! 





5. Makanan tambahan untuk beri anak kita sihat bertenaga sepnajang hari persekolahan. 

Mungkin boleh bagi anak kita segelas minuman berkhasiat macam Mealshake untuk bagi nutrisi penuh kat mereka. Dalam segelas Mealshake, bila bancuh dengan milo ke hrlick ke, khasiat dia sangat sangat bagus untuk bagi anak kita aktif kat sekolah. Tak le lemau! 

MEALSHAKE BANTU UNTUK ANAK ANAK FOKUS DALAM KELAS


  • Kenapa?kerana Mealshake mengandungi 12 vitamin penting. Untuk setiap satu hidangan, kita akan mendapatkan, 25% vitamin A, 30 % vitamin B6, 20% vitamin B12, 30 % vitamin C, 10% vitamin D, 35% vitamin E, 30% daripadathiamin, 10% riboflavin, 35% niacin, 35% folat, biotin 35% dan 30% asid pantotenat. Itubahagian vitamin, bagaimana pula dengan kandungan mineral? 



  • Ada 11 mineral penting yang ditemui dalam campuran Mealshake. Untuk satu hidangan, kita akan mendapat  20% kalsium, 35% daripada besi, 15% daripada fosforus, 25%s daripadamagnesium, 30 % zinc, 35% daripada selenium, 35% copper, 35% manganese dan 35%molibdenum. Satu bahagian juga mengandungi 80mg natrium dan 275mg kalium

  • Jadi anak-anak dan remaja yang sedang membesar sangat memerlukan keperluan vitamin dan mineral yang lengkap agar minda mereka dapat berkembang dengan lebih baik. 






1 canister = 544 gm
1 sudu sahaja sehari (dewasa) & 1 sudu teh (kanak-kanak) . Boleh dicampur dengan mana2feberet drink anda. Sangat mudah nk sediakan..Buat ice blended pun best!


irine dan mealshake :)

Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Supervisor
COD di daerah Seremban
Shaklee ID:910287
SMS/Whatsapp: 012-6716961
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Previous
Next Post »

1 komen:

Write komen
zarul farhana
AUTHOR
December 12, 2014 at 2:10 PM delete

kat pasaraya dok tengok banyak la dok buat promosi kembali ke sekolah

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...