.

.

DOA YANG BOLEH KITA AMALKAN KETIKA MUSIM BANJIR

Tak sampai hati tengok mangsa banjir hari ni. Rumah, harta benda semua rosak. Tu belum kira bab nyawa lagi. Masyallah. Bersyukurnya bila kita tak berada di situasi mereka. Syukur kerana sehingga harini tempat kita masih dalam keadaan cuaca yang baik. Jadi mari kita sama sama baca doa di bawah ni sepanjang musim banjir sekarang ni ok. Insyallah Allah itu maha mendengar doa doa kita semua. 

DOA YANG BOLEH KITA AMALKAN KETIKA MUSIM BANJIR

اللَّهُمَّ حَوَالَيْنَا، وَلاَ عَلَيْنَا، اللَّهُمَّ عَلَى الآكَامِ وَالجِبَالِ وَالظِّرَابِ وَبُطُونِ الأَوْدِيَةِ وَمَنَابِتِ الشَّجَرِ
ALLAHUMMA HAWAALAINA WA LAA ’ALAINA. ALLAHUMMA ’ALAL AAKAMI WAL JIBAALI, WAZH ZHIROOBI, WA BUTHUNIL AWDIYATI, WA MANAABITISY SYAJARI

Bermaksud :
“Ya Allah, turunkanlah hujan di sekitar kami dan tidak di atas kami. Ya Allah turunkan hujan di bukit-bukit, pergunungan, dataran tinggi, tengah lembah, dan tempat tumbuhnya pohon-pohon.”

Doa ini dengan harapan, Allah menurunkan hujannya sebagai rahmat, di mana hujan itu turun untuk memberi seribu manfaat kepada tanaman dan segala hidupan di muka bumi. 

Wallahualam


Tag : Banjir
2 Komentar untuk "DOA YANG BOLEH KITA AMALKAN KETIKA MUSIM BANJIR"

thn ni mcm teruk sgt bnjir..
thn lps xde mcm ni pon..

arap sumenye selamat..

@Ezy Loy betul tu ezy.. berat mata memandang berat lagi bahu mereka memikul

Back To Top