Bila Masyarakat Suka Bertanya, Bila Nak Ada Anak?

PASANGAN BARU BERKAHWIN MULA RISAU UNTUK DAPATKAN ZURIAT DENGAN CEPAT


Ramai pasangan yang baru berkahwin sudah mula risau pasal nak mendapatkan zuriat dengan cepat. Zuriat adalah pemberian dari Allah s.w.t. Kita sebagai hambanya hanya mampu berdoa untuk mendapat zuriat yang baik dan sempurna. Jika sekiranya Allah memperkenankan doa kita...alhamdullillah dan jika tidak, kita jgn berputus asa dan terus berdoa dan berusaha. Doa adalah hubungan langsung antara kita dgn Allah...subhanallah. 



MASYARAKAT SUKA BERTANYA


Bila kita tengok pasangan yang sudah lama berkahwin tapi belum dikurniakan anak, dalam hati kecil kita akan turut mendoakan agar pasangan tadi akan segera dikurniakan anak. Kita tidak sepatutnya sama sekali mencaci-cerca, mengata atau menghina pasangan itu. Mereka pasti akan tertekan, kecewa dan sedih jikalau selalu ditanyakan tentang anak.

Masyarakat sekeling memang suka mencari kekurangan orang, jika mereka merasakan mereka sempurna tanpa berasa bersalah mereka akan menghina pasangan yang tiada zuriat ini. Kadang kadang heran dengan manusia yang bermulut celupar ni, langsung tak memikirkan perasaan orang jika berkata kata. Bayangkan jika keluarga kita yang dicaci cerca kerana tiada zuriat padahal rezeki itu semata mata dari Allah, kita tiada kuasa langsung mengubahnya. Cuba fikirkan perasaan orang juga ye. 


SINDIRAN PEDAS DARI SESEORANG 

"Masa akak berjiran di kuaters dulu, akak pernah terdengar sindiran pedas dari seorang wanita yg agak alim kpd jiran akak yg tiada anak...tau apakatanya..."hurmm...buat apa cik abg awak balik awal, kalau bersama pon bkn ada hasilnyer, mengabiskan a... je." (tak sanggup nak taip pon apa lagi nak sebut) Akak tgk org yg disindir dgn begitu pedas terkejut, terkedu lalu dia meninggalkan si wanita itu begitu sahaja. Alahai....kalau wanita tu mcm akak ok jgk..maksud akak xde le alim pon tapi wanita ni boleh dikategorikan sbg wanita alim berdasarkan pakaian dia dan anak2nya serta suaminya yg berserban. Takkan dia tak tau rezeki anak ni Allah yg bagi...kita sbg  manusia serta hambanya mana ada daya utk mengandung kalau tanpa izinNya. Masyaallah!!"


4 TIPS UNTUK PASANGAN MENDAPAT ANAK



1. Beristighfar dan bertaubat atas segala dosa yang pernah kita lakukan


Banyakkan beristighfar. Dekatkan diri dengan Allah. Kalau sebelum ni kita selalu merungut kenapa Allah tak beri anak dekat kita, cuba harini kita muhasabah balik diri kita. Mungkin ada dosa dosa kita yang selama ni kita lakukan dan jadi penghalang untuk Allah makbulkan doa kita. Jadi, banyakkan bertaubat dengan segala dosa yang kita lakukan, insyallah Allah Maha Pengampun. 

2. Jaga pemakanan dan diet  
Punca utamanya adalah obesiti dan obesiti ini akan menyebabkan PCOS dan PCOS menyebabkan haid tidak menentu atau berhenti dan ianya pula menyebabkan sesorang itu sukar untuk mengandung. Pertambahan lemak sama ada dibawah kulit atau dalam perut menyebabkan kenaikan paras hormone estrogen dan ini akan menganggu ovulasi dari berlaku. Wanita yang sukar hamil selalunya mengalami PCOS akibat dari masalah obesiti dan haid. Jadi, cuba kurangkan berat badan dengan cara sihat. BolehKLIK tips turunkan berat badan di sini.

3. Elakkan tekanan
Setelah berusaha dengan perubatan moden dan kampung untuk memperoleh zuriat bahkan telah berdoa kepada Allah, namun belum memperoleh zuriat, maka kita dituntut supaya banyak bersabar dan jangan dalam keadaan tertekan. Perasaan yang tidak stabil akan mengganggu keadaan dalam diri anda dan ini akan menyukarkan lagi bagi anda berdua untuk memperolehi zuriat. Macam mana stress boleh jadi punca sukar hamil? 
  • stress akan menyebabkan ketidak seimbangan hormon didalam badan kita..elok2 hormon ok..tiba2.    Akan jadi ting tong seterusnya akan menyebabkan baby susah nk disenyawakan. esspecially progestrone hormone.
  • badan kita akan mengeluarkan satu hormon yang akan reject semua sperm yang ada dalam rahim kita so memang susah nk lekat...
  • stress menyebabkan telur kita susah nak matang....telur yang x matang memang tidak dapat disenyawakan.
  • stress akan menyebabkan kita ovulation lambat dan akan delaykan period...

4. Jauhi rokok
Dalam kes perokok, tidak banyak sperma yang berkualiti dapat dihasilkan. Berkualiti yang dimaksudkan di sini adalah sperma yang boleh hidup lama dan berenang laju secara sehala supaya dapat bersenyawa dengan ovum. Oleh itu sangat penting untuk perokok mempunyai kesedaran bahawa anda mungkin punca isteri belum hamil. Jadi jangan berlengah lagi, hentikan tabiat merokok. Susah nak berhenti? Badan rasa separuh mati bila cuba nak berhenti rokok? Cuba amalkan minuman VIVIX dari anggur muscadine, anggur termahal dunia. Vivix bantu buat kita berhenti rokok tanpa rasa sakit dan derita!



SUPPLEMEN RESVERATROL DENGAN KUASA ANTIOKSIDAN TERHEBAT UNTUK KESUBURAN SUAMI DAN ISTERI


Resveratrol banyak terdapat di dalam buah anggur, paling banyak pada kulit buah anggur. Ia asalnya berfungsi untuk mengelakkan buah anggur daripada diserang kulat atau fungus. Dalam banyak-banyak spesies buah anggur, buah anggur jenis muscadine adalah anggur yang mempunyai tahap resveratrol paling tinggi.

Kalau nak tahu, anggur yang hidup di kawasan lembap lebih tinggi kandungan resveratoral berbanding anggur yang hidup di kawasan yang kering. Ini kerana bila berada di kawasan lembap, anggur sepatutnya lebih cepat rosak (berkulat). Tapi oleh kerana anggur muscadine ni nak survive, ia terpaksa menghasilkan lebih banyak resveratrol berbanding kawan anggur spesies yang lain.

Anggur yang dijual di pasaran Malaysia bukan jenis muscadine. Sebab itu boleh nampak kadang-kadang ada anggur yang sudah berkulat di pasaraya. Ia menunjukkan kandungan resveratoral anggur itu tak berapa tinggi. Sebiji buah anggur muscadine bersaiz sebesar buah golf, dan harga sebiji sahaja buah anggur anggur muscadine boleh mencecah hingga RM 100.


BAGAIMANA RESVERATROL DALAM SEBOTOL VIVIX BOLEH BANTU TINGKATKAN KESUBURAN? 


Resveratrol boleh perbaiki sel. Kalau perbaiki sel, bermakna sel-sel untuk persenyawaan pun turut sama la repair. Seterusnya meningkatkan kesuburan dalam ikhtiar hamil anda suami isteri. Dalam Telomere Study yang Dr. Elizabeth Blackburn jalankan, diorang buat test ke atas pengguna Vivix yang dah 80 tahun





Orang tua ni dia dah amalkan Vivix selama 5 tahun. Mereka compare dengan somebody yang sebaya yang tak minum Vivix. Orang ni sihat. Dan sengaja study ni cari orang yang sihat yang tinggal kat Bay Area. Bay Area ni kawasan tepi pantai yang bebas pencemaran dan kesibukan bandar. So assuming orang ni hidup lebih sihat la sebab duduk di persisiran pantai & luar bandar gitu.

Ok so Dr. Elizabeth pun compare la.

Dr. Elizabeth ni pemenang Nobel Prize tau dalam kategori Perubatan. Hasil kajian tu, mereka check, Telomere dalam DNA orang tua 80 tahun tu sama macam orang sihat Bay Area masa orang sihat Bay Area ni baru 41 years old. Padahal masa study ni diorang sebaya tau.


Ape dah jadi ngan DNA dia? kerja-kerja Resveratrol tu dah LAMBATKAN penuaan orang tua 80 tahun ni. Sebab tu walaupun dah 80 tahun, DNA dia macam baru 41 tahun. Betapa TERJAGANYA sel-sel DNA dia.Apa yang dia amalkan? Jawapannya Vivix la.




Vivix sangat concern nak pelihara sel-sel dalam badan anda,yang mana sel-sel ni la yang akan BERPOTENSI terpilih menjadi sel-sel yang terlibat dalam PERSENYAWAAN,yang mana akan MEMBANTU mempertingkatkan PELUANG anda HAMIL, Maka, Vivix ni paling sesuai untuk anda cuba. Vivix ni tidak mampu confirmkan anda hamil.. Tapi yang confirm ia boleh tolong Adalah:

  • Menggalakkan penuaan yang sihat – badan jadi mudaaa macam orang tua tadi
  • Sel-sel pembiakan menjadi lebih sihat
  • Membantu pencegahan kanser (serviks & prostat)
  • Dan memperbaiki daya tahan badan







CARA MEMBUAT PEMBELIAN VIVIX 





CARA 1

Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan. 

CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

CARA 3
Dapatkan keahlian Shaklee secara percuma dengan pembelian dua botol VIVIX. Faedah menjadi ahli antaranya adalah dapat menikmati harga produk yang jauh lebih murah antara RM10-RM100 

IsmaLyeza
Visit my ig @almaricantikbyisma
Email: ismalizayahya86@gmail.com
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi




Previous
Next Post »

1 komen:

Write komen
PeRdU cINta
AUTHOR
May 2, 2017 at 8:50 PM delete

PC kerap dengar kebaikkan dan keistimewaan vivix namun belum pernah mencuba..insyaAllah satu masa nanti mungkin akan mencuba juga..

*tak semua orang faham masalah orang lain....mungkin mereka rasa mereka dah ada semuanya...sedangkan mereka lupa...setiap yang dimiliki pinjaman dan bakal disoal kelak...malahan Allah boleh ambil semula bila bila sahaja..termasuklah anak.

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...