Bonjolan Besar Pada Perut Yang Dialami Golongan Lelaki Sebenarnya Boleh Membawa Maut

Kadang kadang berasa segan hendak menghadiri majlis majlis kerana pasti ada yang akan bertanya mengapa terdapat bonjolan besar pada perut. Bonjolan tersebut sukar hendak disembunyikan di sebalik pakaian yang dipakai. Ini adalah dinamakan hernia. Dulu orang mengaitkan hernia sebagai angin pasang. Hakikatnya tidak benar. Bonjolan besar pada perut ini, kerap dialami oleh golongan lelaki dan ia boleh membawa maut!



APA ITU HERNIA?

Hernia adalah satu keadaan di mana terdapat kelemahan pada dinding perut yang terkoyak atau lemah dan menyebabkan usus terkeluar. Ini akan menyebabkan bahagian tisu dalaman atau organ yang membonjol pada bahagian perut. Otot perut sepatutnya lebih kuat bagi menampung organ dalaman di kedudukannya. Namun besar kemungkinan hernia terjadi jika terdapat bahagian bahagian yang lemah. 



Hernia dapat dilihat dengan jelas dan biasanya menyebabkan kesakitan. Apabila batuk atau bersin, bonjolan herbia lebih jelas dapat dilihat. Si penghidap mungkin boleh menekan bahagian yang membonjol dan menolak organ atau tisu tersebut ke tempatnya. Jika tisu atau organ tersebut tidak boleh ditekan ke dalam tempatnya semula atau seperti tersangkut, anda perlulah ke hospital. Bahagian usus yang tersangkut tersebut kemungkinanan mengalami kekurangan darah dan oksigen lantas menyebabkan berlakunya gangren atau bahagian tersebut akan mati dan busuk. 

Ini boleh membawa maut kerana toksin dari gangren yang berkumpul di dalam badan. 


SIAPA YANG KERAPA MENGALAMI HERNIA?


Lelaki dan wanita bileh mendapat hernia tapi golongan lelaki lebih kerap mengalaminya. Bayi lelaki juga boleh mendapat hernia kerana kawasan otot di bahagian kelangkang tersebut lemah sejurus selepas dilahirkan. 

SIMPTOM HERNIA


  • Sakit pada bahagian perut kerana kulit perut yang tertarik. 
  • Sakit yang sedikit sedikit 
  • Bengkak pada perut
  • Rasa tidak selesa
  • Kadang kala muncul rasa sakit yang ekstrem
  • Rasa hendak muntah
  • Tidak boleh membuang air
  • Usus tersumbat


ELAK 4 PERKARA INI UNTUK ELAKKAN HERNIA

1, Mengangkat barang yang berat
2. Batuk
3. Bersin
4. Meneran


BAGAIMANA UNTUK MENGURANGKAN RISIKO HERNIA?

Bagi mengurangkan risiko mendapat hernia, kita perlulah mengamalkan gaya hidup yang sihat. Kurangkan berat badan, bersenam dan jangan mengangkat barang yang berat. Kurangkan makanan berminyak dan lebihkan pengambilan serat. Perubahan gaya hidup biasanya disarankan bagi merawat dan mencegah hernia daripada berlaku semula. 


BAGAIMANA RESVERATROL DALAM VIVIX MEMBANTU PESAKIT HERNIA?

Anggur Muscadine mengandungi antioksidan yang tinggi dan phytokimia yang membantu untuk melindungi sel dari pada kerosakan akibat serangan radikal bebas. Munurut Havard School of Public Health, makan makanan yang kaya antioksidan trerbukti dapat menurunkan risiko penyakit termasuk hernia dan penyakit kronik yang lain. 

sama macam makanan rendah kalori yang lain, anggur muscadine boleh membantu untuk kita mendapat dan mengekalkan berat badan yang sihat dan menguranggkan risiko hernia. Anggur muscadine kaya dengan serat dan air iaitu dua kandungan yang membantu membuatkan kita rasa kenyang tanpa menambah kalori. 




CARA MEMBUAT PEMBELIAN VIVIX 

CARA 1
Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan. 

CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

CARA 3
Dapatkan keahlian Shaklee secara percuma dengan pembelian dua botol VIVIX. Faedah menjadi ahli antaranya adalah dapat menikmati harga produk yang jauh lebih murah antara RM10-RM100 

IsmaLyeza
Visit my ig @almaricantikbyisma
Email: ismalizayahya86@gmail.com
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi

Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...