7 Jenis Makanan Yang Mempercepatkan Penyembuhan Luka Bersalin Czer

Apa yang anda makan memberikan kesan yang berbeza kepada badan anda. Makanan yang tinggi kandungan nutrien dan khasiatnya akan meningkatkan keseluruhan kesihatan anda dengan menyediakan bahan-bahan berfaedah untuk memaksimumkan fungsi badan. Fungsi-fungsi ini termasuk penyembuhan luka, di mana nutrien tertentu diperlukan untuk mempercepatkan proses. Jadi bagi anda yang bersalin secara pembedahan atau czer, perlulah menitikberatkan pengambilan makanan yang mempunya zat dan nutrisi yang cukup. 




Selepas bersalin czer, badan kita mencetuskan sistem imun untuk melawan jangkitan. Terdapat bahan-bahan dalam makanan yang bermanfaat sebagai antioksidan semula jadi yang membantu badan dalam menggalakkan sel-sel kulit baru; agen anti-bakteria yang membantu sistem imun menghapuskan bakteria infesting yang boleh menyebabkan jangkitan; vitamin dan mineral yang diperlukan untuk pertumbuhan tisu dan menguatkan sistem imun. Oleh itu, memilih diet yang betul dalam tempoh berpantang boleh mempercepatkan proses penyembuhan luka czer anda. Elakkan makanandengan bahan-bahan tertentu yang boleh memburukkan lagi luka czer tersebut. 



MAKANAN APA YANG MEMBUAT LUKA CZER CEPAT SEMBUH?


Ada makanan tertentu yang dikategorikan sebagai "pemulihan" makanan, kerana mereka memberi anda nutrien bermanfaat yang diperlukan untuk mempercepatkan proses penyembuhan. Makanan ini jika digabungkan dengan penjagaan semasa berpantang yang betul, kebersihan yang mencukupi, dan gaya hidup sihat akan menyumbang kepada penyembuhan luka czer yang cepat! Jika anda bersalin secara czer, tolong pertimbangkan beberapa makanan ini kerana ia sangat bermanfaat dan perlu dijadikan sebagai pengambilan harian


1. MAKANAN YANG KAYA DENGAN VITAMIN C

Contohnya termasuk limau, buah beri, kiwi, dan brokoli.

Vitamin C adalah penting untuk membina protein baru yang diperlukan untuk membaiki kulit, tisu parut, tendon, dan saluran darah. Vitamin ini juga membantu badan mengekalkan rawan dan tisu tulang. Ia juga adalah penting dalam mencegah radikal bebas, yang boleh merosakkan tisu kulit dan menghalang penyembuhan luka. 


2. MAKANAN YANG KAYA DENGAN VITAMIN A

Contohnya termasuk lobak merah, bayam, dan kentang manis.

Vitamin A memainkan peranan penting dalam pengeluaran sel-sel darah putih. Yang berkaitan dengan penyembuhan luka, sel-sel darah putih mempunyai peranan besar melawan jangkitan pada tapak luka. Sel-sel darah putih yang menentukan kekuatan sistem imun kita juga akan menghalang bakteria yang berpotensi dari menyerang bekas luka tersebut. Menambah makanan yang kaya vitamin A dalam pengambilan harian anda akan meningkatkan sistem imun dan dengan itu, meningkatkan kadar penyembuhan luka czer. 


3. MAKANAN YANG TINGGI OMEGA-3 ASID LEMAK

Contohnya termasuk salmon, tuna, biji rami, dan kacang mentah.

Omega-3 asid lemak adalah bahan penting yang diperlukan untuk penyembuhan luka, kerana ia membantu mengurangkan keradangan. Oleh itu, makanan yang diperkaya dengan asid lemak omega-3 akan mengurangkan bekas sekitar luka zcer tersebut daripada bengkak, menggalakkan penyembuhan lebih cepat. Asid lemak juga memainkan peranan sebagai pembunuh kesakitan yang ketara. Dengan cara ini, omega-3 asid lemak perlu diambil jika anda mengalami sakit sendi atau artritis, serta luka yang terdedah.


4. MAKANAN YANG KAYA DENGAN PROTEIN

Contohnya termasuk telur, ayam, daging lembu, dan kacang soya.

Sebaik selepas bersalin czer, badan bertindak balas dengan serta-merta melalui pendarahan. Ini adalah satu fasa penting dalam penyembuhan luka awal, pendarahan yang membantu membersihkan bekas luka. Dalam usaha untuk menghentikan pendarahan, badan menghantar lebih protein ke kawasan yang cedera. Protein juga digunakan dalam keseluruhan proses penyembuhan dan pemulihan. Oleh itu, adalah jelas bahawa dalam penyembuhan luka, badan menuntut jumlah protein berkualiti tinggi yang sangat banyak. 


5. MAKANAN YANG BERTINDAK SEBAGAI ANTI RADANG

Contohnya termasuk madu dan kunyit.

Makanan anti-radang mengurangkan keradangan termasuk bengkak dan jangkitan. Sesetengah ubat-ubatan tradisional melibatkan bahan-bahan anti-radang untuk meningkatkan proses penyembuhan. Dua bahan yang paling biasa yang menjadi agen anti-radang berkesan adalah madu dan kunyit. Bahan-bahan ini boleh ditambah ke dalam makanan tertentu atau digabungkan bersama-sama untuk mempercepatkan proses penyembuhan luka. Menggabungkan madu dan kunyit serbuk ke dalam segelas omega-3-fatty asid yang kaya dengan susu badam memberikan anda minuman bermanfaat untuk penyembuhan luka yang berkesan, di samping memberi kehangatan dan keselesaan semasa proses penyembuhan tersebut.


6. MAKANAN DIPERKAYA DENGAN ZINC


Contohnya termasuk bijirin, daging merah, dan makanan laut. 

Zink diperlukan dalam penyembuhan luka kerana ia meningkatkan pembahagian sel, pengeluaran kolagen, sintesis protein, dan peningkatan sistem imun. Oleh itu, mineral tertentu ini adalah penting semasa proses penyembuhan luka czer di mana sel-sel baru kulit, tisu penghubung, dan saluran darah terbentuk. 

Untuk meningkatkan penyembuhan luka, ambil makanan yang mengandungi kandungan zink yang mencukupi. (pastikan anda tidak terlebih mengambilnya, kerana makanan yang tinggi kandungan zink biasanya tinggi kolesterol, yang tidak akan memberi manfaat kepada keseluruhan kesihatan anda jika diambil secara berlebihan)


7. MAKANAN YANG KAYA DENGAN ZAT BESI

Contohnya termasuk sayur-sayuran berdaun, lentil, dan ayam belanda. 
Zat Besi adalah penting dalam penyembuhan luka kerana ia membantu mendapatkan oksigen melalui hemoglobin ini ke bekas luka. Bekalan darah yang mencukupi akan meningkatkan penyembuhan luka. Oleh itu, penggunaan harian makanan yang mengandungi zat besi bermanfaat dalam meningkatkan penyembuhan luka.




PILIH SET BERPANTANG YANG MEMENUHI KESEMUA 7 JENIS MAKANAN DI ATAS UNTUK PENYEMBUHAB LUKA CZER DENGAN CEPAT!

Oleh kerana sepanjang tempoh berpantang, ada jenis makanan yang kita hadkan pengambilannya mungkin atas dasar menjaga pantang larang orang tua dan sebagainya, alternatif terbaik adalah dengan cara menambah keperluan zat dan nutrisi yang kita perlukan  dari 7 jenis makanan di atas dengan supplemen sebagai tambahan. Jadi sila pilih betul betul set berpantang yang boleh bekalkan kesemua keperluan zat di atas. 



Buat mommies yg melahirkan secara czer. Just sharing



SET BERPANTANG SHAKLEE MEMENUHI KESEMUA KEPERLUAN ZAT YANG DIPERLUKAN UNTUK LUKA CZER CEPAT SEMBUH!



OSTEMATRIX
  • Membekalkan Kalsium, Magnesium dan vitamin D untuk kesihatan tulang dan gigi
  • Komponen utama susu ibu selepas protein. 
  • Mencegah sembelit dan stress pada ibu. 
  • Membantu mencegah sakit sendi dan hilang gigi selepas anak dilahirkan kerana menyusu badan.


B COMPLEX
  • adalah Anti Stress pada ibu berpantang.
  • Si ibu lebih tenang 
  • Membantu tubuh ibu hasilkan sel darah merah baru selepas kehilangan banyak darah semasa melahirkan anak. 
  • Seluruh tubuh lebih bertenaga dan cergas
  • Membantu kekalkan kelembapan kulit

VITAMIN C 
  • Membantu meningkatkan daya tahan melawan penyakit 
  • Membantu penyembuhan luka jahitan 
  • Bagus untuk kulit yang cantik. Terlibat dalam pembentukan kolagen bawah kulit.
  • Anti oksidan yang bagus penghalang kanser

VITALEA
  • Melengkapkan keperluan vitamin harian tubuh dengan 23 jenis mineral dan vitamin 
  • Membekalkan zat besi untuk pembentukan sel darah merah yang berkualiti supaya badan lebih bertenaga. 
  • Mengelakkan berlakunya anemia

ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)
  • Membekalkan 20 jenis asid amino untuk pembinaan sel baru dan menyembuhkan luka
  • Rasa kenyang lebih lama dan badan rasa bertenaga
  • Membantu mengembalikan kesihatan kulit
  • Membanyakkan susu ibu

OMEGA GUARD
  • membekalkan spektrum lengkap tujuh jenis asid lemak perlu Omega-3 tulen
  • Setiap hidangan mengandungi kepekatan 999mg Omega-3 (546mg EPA yang bermanfaat untuk kesihatan anda dan 360mg DHA yang penting untuk perkembangan dan fungsi normal tubuh).


VIVIX - TONIK TERBAIK UNTUK LUKA CZER CEPAT SEMBUH


  • Tinggi Vitamin C
  • Tinggi Vitamin A
  • Tinggi Antioksidan



Anggur Muscadine mengandungi antioksidan yang tinggi dan phytokimia yang membantu untuk melindungi sel dari pada kerosakan akibat serangan radikal bebas. Munurut Havard School of Public Health, makan makanan yang kaya antioksidan trerbukti dapat menurunkan risiko penyakit kronik, memberi tenaga dan mengurangkan keletihan

Buah Elderbry dalam vivix, kaya dengan sumber vitamin C dan A yang sangat penting untuk membantu tubuh mengekalkan kesihatan yang optima. Bioflavonoids dalam elderbery membantu sistem imun tubuh dengan meningkatkan paras antioksidan dan menghalang virus yang merosakkan dinding sel. Pengambilan dos yang betul setiap hari akan membantu tubuh mencegah segala macam penyakit kronik 


TESTIMONI PENGGUNA SET BERPANTANG. RASA BERTENAGA DAN TAK LETIH










CARA MEMBUAT PEMBELIAN SET BERPANTANG SHAKLEE 


CARA 1
Anda boleh terus klik ke SET BERPANTANG ini atau VIVIX dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan. (Sila gunakan cara 2 jika terdapat produk yang tiada stok apabila anda klik tersebut)

CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

CARA 3
Dapatkan keahlian Shaklee secara percuma dengan pembelian dua botol VIVIX. Faedah menjadi ahli antaranya adalah dapat menikmati harga produk yang jauh lebih murah antara RM10-RM100 

IsmaLyeza
Visit my ig @almaricantikbyisma
Email: ismalizayahya86@gmail.com
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi



PENAFIAN : Maklumat yang diberikan dalam artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja. Ia tidak bertujuan untuk digunakan untuk merawat atau mendiagnosis keadaan perubatan. Ungkapan mereka yang ditemubual 'tidak semestinya mewakili pandangan pengarang dan ia di siar untuk manfaat kepada orang lain yang mempunyai pengalaman yang sama.
Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...