Paras Kolestrol Jahat Makin Tinggi Lepas Melahirkan Anak, Risau Masalah Jantung Pula Menyerang

Saya dikesan mempunyai paras kolesterol yang tinggi sejak sebelum berkahwin. Doktor menasihatkan saya untuk jaga pemakanan.



.

Apabila telah melahirkan anak, paras kolesterol jahat saya makin tinggi dan saya mula rasa selalu letih, sakit kepala,migrain teruk dulu, sampai tahap kena duduk dalam bilik gelap tanpa cahaya dan bunyi, juga jantung selalu berdebar-debar. Membaca maklumat bahawa bahayanya kolesterol tinggi ni sehingga boleh membawa kepada masalah jantung, strok buatkan saya tak senang duduk. 
.

Saya mula risau. Saya pergi buat pemeriksaan Dan doktor menyuruh saya makan ubat kolesterol dan meminta saya makan selama setahun untuk dipantau. Saya enggan bergantung pada ubat sintetik. 

Saya mencari alternatif dan bila pergi farmasi saya dicadangkan dengan suplemen semulajadi Shaklee. Ye. Saya memilih set kolesterol Shaklee. Lecithin+Alfalfa paling saya konsisten sehingga beberapa bulan saja dah menampakkan penurunan. Kemudian saya tambah dengan Omega dan Phytocol. Alhamdulillah kolesterol turun, kesihatan bertambah baik. Saya merasa lebih sihat dan bertenaga.
.




RESVERATROL SEBAGAI PENAWAR DARAH TINGGI DAN KOLESTEROL


Resveratrol banyak terdapat di dalam buah anggur, paling banyak pada kulit buah anggur. Ia asalnya berfungsi untuk mengelakkan buah anggur daripada diserang kulat atau fungus. Dalam banyak-banyak spesies buah anggur, buah anggur jenis muscadine adalah anggur yang mempunyai tahap resveratrol paling tinggi.

Kalau nak tahu, anggur yang hidup di kawasan lembap lebih tinggi kandungan resveratoral berbanding anggur yang hidup di kawasan yang kering. Ini kerana bila berada di kawasan lembap, anggur sepatutnya lebih cepat rosak (berkulat). Tapi oleh kerana anggur muscadine ni nak survive, ia terpaksa menghasilkan lebih banyak resveratrol berbanding kawan anggur spesies yang lain.

Anggur yang dijual di pasaran Malaysia bukan jenis muscadine. Sebab itu boleh nampak kadang-kadang ada anggur yang sudah berkulat di pasaraya. Ia menunjukkan kandungan resveratoral anggur itu tak berapa tinggi. Sebiji buah anggur muscadine bersaiz sebesar buah golf, dan harga sebiji sahaja buah anggur anggur muscadine boleh mencecah hingga RM 100.


FUNGSI POLIFENOL RESVERATROL UNTUK TEKANAN DARAH TINGGI

Tekanan darahtinggi berkait rapat dengan kolesterol tinggi. Ia menyumbat dinding arteri dengan lemak lemak tepu. Jadi bentuk arteri menjadi tidak normal dan laluan darah tidak berlaku dengan baik. Bayangkan kita berjalan di laluan yang sempit, perlu menyelit sana sini untuk meloloskan diri. Kadang kadang perlu pressure diri supaya dapat lalu.

Polyganum yang fungsinya khusus untuk pembersihan kolesterol. InsyaAllah bila detoks dan kolesterol dapat disingkirkan, tekanan akan jadi normal dan terkawal. Jadi memang tiada masalah utk peringkat permulaan makan keduanya bersama sama cuma ada cara pengambilannya. Di samping kita jaga pemakanan sebab kolesterol datang dari makanan
Resveratrol membantu menyelesaikan tekanan darah tinggi(hypertension) melalui beberapa mekanisme. Ia menurunkan keradangan sel ke dalam dinding pembuluh darah dan menaikkan kemampuan pembuluh darah tersebut untuk bertindakbalas dengan perubahan dalam tekanan darah.

Tambahan lagi, resveratrol sudah dikenalpasti baru-baru ini untuk menurunkan ketegangan pembuluh darah dan otot jantung yang menyebabkan hypertension berlaku. Resveratrol juga bertindak didalam sel otak untuk menaikkan tekanan darah yang disebabkan oleh faktor pemakanan atau hormon.

Kolesterol adalah antara punca utama arteri / saluran darah jadi sempit. Akibatnya darah tak boleh flow dengan lancar. Maka terjadilah tekanan darah tinggi akibat permukaan salur darah yang tidak sekata kerana kolestrol yang termampat. Dengan resveratrol kolestrol jahat LDL kurang teroksida maka chance utk darah beku atau tersumbat menurun, risiko heart attack pun menurun la insyaAllah.





CARA MEMBUAT PEMBELIAN VIVIX 


CARA 1
Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan. 

CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

CARA 3
Dapatkan keahlian Shaklee secara percuma dengan pembelian dua botol VIVIX. Faedah menjadi ahli antaranya adalah dapat menikmati harga produk yang jauh lebih murah antara RM10-RM100 


IsmaLyeza
Visit my ig @almaricantikbyisma
Email: ismalizayahya86@gmail.com
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi
Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...