Neuropati Diabetes : Paras Gula Tinggi Sampai Tiada Bacaan Dan Tidak Dapat Berjalan

Gara gara Neuropati Diabtetes, ayah tidak boleh berjalan. Bacaan gula terlampau tinggi hingga tiada bacaan akan menyebabkan kerosakan pada saraf. Kaki berasa sensitif pada sentuhan, sakit pada waktu malam, terasa seperti mencucuk cucuk. Usia dan berat badan berlebihan dikatakan antara punca mendapat Neuropati Diabetes. Jom kita baca selanjutnya. 




APA ITU NEUROPATI DIABETES?

Apabila anda mempunyai kencing manis, yang dirujuk sebagai diabetes, paras glukosa darah anda adalah tinggi secara konsisten. Jika tidak dirawat, paras gula yang tinggi akan menyebabkan kerosakan pada saraf. Saluran darah yang membawa oksigen ke saraf anda juga rosak. Saraf yang rosak akan menghantar mesej dengan perlahan atau pada masa yang salah, dan saraf akhirnya berhenti menghantar mesej ke otak. Kerosakan ini dipanggil neuropati diabetes.


Neuropati diabetes boleh berlaku di kedua-dua Jenis 1 dan Jenis 2 kencing manis. Dalam penyakit kencing manis Jenis 1, badan tidak menghasilkan insulin. Insulin diperlukan untuk menukar glukosa kepada tenaga yang diperlukan oleh badan. diabetes jenis 2 adalah lebih biasa. Dalam penyakit kencing manis Jenis 2, badan tidak menggunakan insulin dengan betul, yang dipanggil rintangan insulin. badan mula membuat insulin tambahan. Dari masa ke masa, badan tidak boleh membuat insulin yang cukup untuk menjaga tahap glukosa yang normal.

5 Sebab Luka Kencing Manis Lambat Sembuh, Kadang Kadang Sampai Berulat! (klik)



Neuropati adalah komplikasi serius diabetes, dan ia memberi kesan sehingga 70 peratus daripada penghidap diabetes. Neuropati boleh berlaku di mana-mana bahagian badan, termasuk mata, jantung, paru-paru dan kaki

neuropati periferal adalah jenis yang paling biasa dan berlaku secara perlahan-lahan. Pada mulanya, ia memberi kesan kepada kaki. neuropati periferal akhirnya merebak ke buku lali dan kaki. Kerana saraf telah rosak, pesakit tidak merasa sakit. Pesakit mungkin tidak sedar kecederaan kaki, yang boleh membawa kepada kudis. Jika kudis ini tidak sembuh atau mereka dijangkiti, ini menyebabkan lebih banyak komplikasi. Dalam kes-kes yang teruk, jari kaki atau kaki perlu dipotong. 


GEJALA PENYAKIT NEUROPATI DIABETES

Neuropati juga menyebabkan kehilangan otot. Ini menjadikan berdiri atau berjalan sukar. Orang dengan neuropati boleh menjadi tertekan dan terasing secara sosial. Neuropati juga mengurangkan kualiti hidup. Gejala neuropati periferal Jika mana-mana pernyataan berikut berkenaan dengan anda, hubungi doktor anda. Ujian akan diarahkan untuk mengesahkan sama ada anda mempunyai neuropati diabetes:

  • Kaki saya terasa gatal.
  • Saya rasa "pin dan jarum" di kaki saya.
  • kaki saya sensitif kepada sentuhan
  • kaki saya sakit pada waktu malam.
  • kaki saya kebas dan rasa mati.
  • Saya tidak merasa sakit di kaki saya.
  • Saya tidak dapat merasakan kaki saya apabila saya berjalan.
  • Saya tak mantap apabila saya berjalan atau berdiri.
  • kaki dan tangan saya menjadi sangat sejuk atau sangat panas.
  • Saya mempunyai luka terbuka di atas kaki dan sembuh dengan sangat perlahan
  • Rasanya seperti otot dan tulang di kaki saya telah berubah.


APAKAH FAKTOR YANG MENINGKATKAN PELUANG SAYA UNTUK MENDAPAT NEUROPATI DIABETES?


Orang yang mempunyai penyakit diabetes boleh mengalami masalah saraf pada bila-bila. risiko meningkat dengan usia. Kadar tertinggi masalah saraf adalah antara orang-orang yang mempunyai penyakit kencing manis selama sekurang-kurangnya 25 tahun. Neuropati adalah lebih biasa dalam orang-orang yang mempunyai berat badan berlebihan dan mempunyai tahap kolesterol yang tinggi. risiko meningkat apabila kawalan paras glukosa darah mereka adalah tidak mencukupi. Faktor risiko lain termasuk merokok, penggunaan alkohol yang banyak dan menjadi tinggi. Mempunyai kedua-dua diabetes dan tekanan darah tinggi akan meningkatkan risiko untuk komplikasi yang serius.




BAGAIMANA VIVIX BOLEH BANTU MEREKA YANG ADA NEUROPATI DIABETES?

Resveratrol yang terdapat di dalam vivix membantu mencegah rintangan insulin, iaitu keadaan di mana tubuh menjadi tidak sensitif kepada kesan hormon penurunan gula dalam darah (insulin). Rintangan insulin ialah precursor petanda atau gejala kencing manis/diabetes. 





RAMAI YANG AMALKAN VIVIX UNTUK TURUN PARAS GULA 

Tak sampai 2 minggu teruja nak beli lagi sebab diabetes turun dan tak kerap bangun malam buang air





Lepas consume vivix, terus tumbuh isi cantik dan makin tutup luka tu



Bacaan jadi 6+ lepastu muka nampak gebu pulak! 





CARA MEMBUAT PEMBELIAN VIVIX 

CARA 1
Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan. 

CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

CARA 3
Dapatkan keahlian Shaklee secara percuma dengan pembelian dua botol VIVIX. Faedah menjadi ahli antaranya adalah dapat menikmati harga produk yang jauh lebih murah antara RM10-RM100 

IsmaLyeza
Visit my ig @almaricantikbyisma
Email: ismalizayahya86@gmail.com
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi
Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...