TAHAP KESUBURAN WANITA MAKIN MEROSOT GARA GARA KAHWIN LEWAT




Tahap kesuburan wanita makin merosot gara gara kahwin lewat. Pada zaman penuh mencabar ini, semakin ramai wanita memilih mengutamakan kerjaya bagi mengukuhkan ekonomi masing-masing sebelum memikirkan hal berkaitan rumah tangga ataupun membina keluarga. Memandangkan wang memainkan peranan besar dalam menentukan kestabilan hidup terutama bagi yang tinggal di bandar, semakin ramai wanita memilih menamatkan zaman bujang lebih lewat sehingga mereka berasa lebih terjamin dari segi kewangan.

Namun, seiring dengan keputusan ramai wanita berkahwin pada usia lewat, tahap kesuburan serta peluang mendapatkan anak juga menurun berdasarkan faktor usia terutama mereka yang melebihi 35 tahun. Jika dulu ramai mengambil keputusan berkahwin ketika masih berusia awal 20-an, namun semakin ramai menundanya ke usia lewat 20-an, malah kini perkahwinan pasangan pada usia 30-an bukan sesuatu yang menghairankan.

Menurut Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), statistik dari 2010 hingga 2015 menunjukkan kadar kesuburan pasangan di Malaysia semakin merosot sehingga 1.97 kanak-kanak untuk setiap isi rumah. Angka terbabit dikatakan jatuh merudum ke 1.90 kanak-kanak untuk setiap isi rumah menjelang 2020 dan berterusan sehingga 1.72 pada 2050.

SALAH SATU FAKTOR MASALAH KESUBURAN WANITA ADALAH KAHWIN LEWAT

Menurutnya, lebih ramai wanita mengutamakan kerjaya dan tahap pendidikan lebih tinggi, malah pihaknya mendapati kebanyakan pesakit yang datang untuk mendapatkan rawatan kesuburan berusia dalam lingkungan 36 tahun dan ke atas.

Kesuburan wanita mula menurun bermula usia 35 tahun dan peluang untuk hamil melalui kaedah persenyawaan in-vitro (IVF) bagi wanita berusia 35 tahun ke atas adalah dalam lingkungan 60 hingga 70 peratus. Pada usia 40 tahun pula, peluang untuk hamil berkurangan sehingga 20 peratus.


3 MAKANAN YANG BANTU TINGKATKAN KESUBURAN WANITA


1. Salmon
Asam lemak omega 3 dari ikan salmon dapat meningkatkan proses ovulasi pada wanita. Juga, ikan salmon dapat menurunkan risiko keguguran pada trimester awal.

2. Beras merah
Anda harus makan nasi merah minimal empat kali dalam seminggu untuk meningkatkan ovulasi dan kesuburan Anda. Manfaat lainnya juga dapat mempertahankan tingkat hormon dalam tubuh Anda, termasuk insulin yang mengatur tingkat gula darah. 

3. Brokoli
Sayuran hijau ini kaya pitosterol, gunanya untuk mengoreksi ketidakseimbangan hormon wanita. Selain itu, bagi Anda yang ingin cepat hamil, brokoli juga dapat mempercepat masa ovulasi Anda.


VITAMIN SHAKLEE UNTUK KESUBURAN WANITA YANG KAHWIN LEWAT




CARA PEMBELIAN VITAMIN UNTUK KESUBURAN WANITA YANG KAHWIN LEWAT

CARA 1
Anda boleh terus klik ke SET VITAMIN KESUBURAN WANITA  ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

IsmaLyeza

ig @shakleebyisma 
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi


TESTIMONI WANITA YANG SUDAH BERKAHWIN, POTENSI HAMIL TETAP TINGGI LEPAS AMALKAN SET VITAMIN SHAKLEE 


Puan ni pun berjaya hamil lepas amalkan supplemen Set Kesuburan Wanita. Eh kalau korang dengar video ni, bukan masalah kesuburan je yang pulih, tapi ada lagi masalah lain yang berjaya dia atasi dengan Set Kesuburan Shaklee. Wow..


"TAKUT TAK ADA MASA NAK TELAN BANYAK BANYAK VITAMIN. ADA ALTERNATIF LAIN TAK?"

Ada. VIVIX. Vivix pun membantu untuk meningkat kesuburan wanita yang kahwin lewat. Kalau amalkan VIVIX, hanya sebotol je. Tak perlu tambah banyak banyak vitamin. Terpulang la :)

Hanya minum sebotol VIVIX untuk melegakan sakit tulang belakang, sakit lutut dan boleh ringankan berat badan :) Harga 1 Botol VIVIX hanya RM503.50 dan anda boleh terus membeli di SINI > VIVIX Nak dapatkan Harga VIVIX dengan SUPERJIMAT? Hubungi saya di 012-6716961

CARA PEMBELIAN VITAMIN KESUBURAN UNTUK WANITA YANG BERKAHWIN LEWAT

CARA 1
Anda boleh terus klik ke
SET VITAMIN KESUBURAN WANITA  ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2



Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 3
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.


IsmaLyeza
ig @shakleebyisma
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi
Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...