Ramadhan nak datang lagi!

oh..bulan Ramadhan nak datang lagi...best best..KENAPE?

bila bulan puasa...
leh main bunga api.
tapi selalunya aku main mercun.
tak macho la aku nak main bunga api.
dan aku takde adik.
tapi stil meriah sebab aku main bunga api dengan anak anak buah.
ramaiiiiiiii
pastu aku lawan bunyi mercun sape paling kuat dengan jiran2 aku.
sampai ayah marah aku.
fadan la muke aku.!!



bila bulan puasa..
mula lah bontot aku tak leh duk diam diam kat umah.
aku mesti kuar jalan jalan untuk cari barang barang untuk sambut raya..
baju raya,kasut raya,handbag raya..
saje je nak habiskan duit
macam aku ni kaya sangat kan?
tapi tu lumrah..
baru rasa seronoknya raya!



bila bulan puasa..
pagi pagi lagi dah plan nak buka puasa makan apa
nak beli kat bazar yang macam syorga makanan tu ke..
atau nak masak sendiri..
masak ke?
tolong mak je..hihi
tapi selalunya g baza cuma beli air je.
pastu cuci mata.lalala.
astagfirullah..



bila bulan puasa..
cerita cerita kat tv pun best..
tak kisah la cerita bersiri ke cerekarama ke..
mesti citer citer unsur raya kembali lagi!
citer paling best aku suka tengok,,diari rafiq dengan bahulu enterprise.
indahh nya hari raya!



bila bulan puasa..
time ni la aku jadi perempuan melayu terakhir.
sopan,menjaga aurat,menjaga telinga,menjaga mulut..dan menjaga hati
tetiba jadi gadis paling ayu sekali!wahh..
dan tetiba jadi calon ibu mertua ku..ohh apakah?
bling bling..kelip kelip mata..ekeke


bila bulan puasa..
mulalah semua kerja akan dilimitkan.
penat la konon..
sekola pun balik awal..kul 5.45
oh 4jam je aku kerja ?
sila jeles.hahaha


dan
bila bulan puasa..
tingkatkan la amal ibadat kamu kamu ye.
bukan kamu je..saya juga..
banyak banyak kan bace al quran
sembahyang lima waktu mesti cukup..
solat subuh takde excuse untuk miss lagi sebab kau sahur kan?
lepas sahur leh solat subuh.

ohh indahnya bulan puasa..
Ramadhan nak datang lagi!!



Previous
Next Post »

6 komen

Write komen
Frodo Baggins
AUTHOR
July 23, 2010 at 3:22 PM delete

bulan puasa datang lagi ...
dan wa akan berpuasa zahir dan batin ...
nak ajak maria ozawa puasa sama.


>>___<<

Reply
avatar
saya_arief
AUTHOR
July 23, 2010 at 11:22 PM delete

good post..
suke3..
tidak sabar menanti ramadan.

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
July 23, 2010 at 11:33 PM delete

frodo...maria ozawa tu sapa?
arief...mekasih..sama2 kt tgu ye..hehe

Reply
avatar
oshinz
AUTHOR
July 24, 2010 at 12:30 AM delete

memang lumrah perempuan. pagi raya mesti nak semua baru. buat baju raye tak ingat2 woh. kalo bleh 7hari minggu pertama tu mesti setiap hari nak raye. pastu tayang baju baru setiap hari. haha. kerenah perempuan betulla.

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
July 24, 2010 at 12:34 AM delete

nabil...thankss...
osh...bettul betuul meyhh...tayang pastu paksa family ckp cantik..klu dorang ckp buruk...baling dorang dengan daun ketupat..meriah meriah..haha

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...