.

.

nak panggil saya kolot?panggil la..

kadang-kadang terpikir...nape ea..manusia sekarang dah hilang malu?aku tak kisah la korang nak kata aku kolot ke apa ke..tapi aku tetap dengan pendirian aku..


aku benci iklan iklan melayu yang berbaur seks tak kira la di TV ke radio ke..


contoh iklan??


1. beras panjang...dekat tv siap sebut dengan intonasi yang menggeli kan.."uuuhh panjangggggg"
2. kopi apa tah nama nya..aktif lepas minum..minum tiap kali malam jumaat..malam jumaat??
3. payudara kendur?tak tegang?cuba la produk *****.  macam sial je iklan tuh.
4. pastu iklan PAD yang sungguh bangang aku rasa...



kalau zaman dulu...mak mak kita punya la sorok pad tu.pergi kedai beli pad pun tokey kedai bungkus comey comey dengan suratkhabar lama.


sekarang apa jadi?


tu ha iklan pad melambak lambak kat TV.tak tau malu ke?tu kan rahsia peribadi seorang perempuan?
takpe la kalau kamu kata aku kolot.tapi kalau ye pun nak cari duit..jangan la berebut rebut guna iklan yang berbaur seks...


adakah MELAYU GILA SEKS??


so no wonder la ramai anak anak muda sekarang yang rosak akhlak dan kadang kadang lagi advance dari orang dewasa..lihat SINI.jangan salah kan ibu bapa yang tak reti ajar anak.atau jangan salah kan guru yang dungu mengajar anak murid.juga jangan sesekali menuding jari pada anak- anak muda tu sendiri..

tapi lihat la faktor sekeliling...
media massa...paling penting..
iklan mcm haram..
produser filem melayu macam gampang buat citer bogel sana sini..
contoh? tu cerita ANU DALAM BOTOL
kontroversi pelakon bogel dalam tu.
citer REMPIT yang langsung tak bermoral dan lagi banyak negatif dan hiburan dari positifnya..


so..fine..
aku memang kolot.






1 Komentar untuk "nak panggil saya kolot?panggil la.."

ada isu yg aku sokong sgt n ada yang tak.. apa pun masyarakat skang makin terbuka dari segi fahaman nya, tak boleh terlalu tertutup pemikiran n jugak tak seharus nya terlalu open... Cukup sekadar tahu aja..
Caya lar atas suara yg di lontarkan nie...

Back To Top