friday morning...buat aku tenang...

friday morning..
kejap je rasa masa berlalu...
tak sedar tiba-tiba dah jumaat..
ohh masa..perlahan la sikit menapak..


kalau lah boleh aku menarik masa macam aku menarik tangan kawan aku ni..kan bagus..


sebab perjalanan hidup yang terlalu sukar..
dan kadang-kadang sangat menguji aku..
tapi..bukan kah kita adalah hambaNya yang bertuah kerana dipilih untuk ujianNya?

 


agar kita sentiasa belajar dari kesilapan yang lepas..
supaya kita tidak akan mengulangi kesilapan itu lagi..
dan mungkin akan mematangkan lagi kita..


manusia memang bermacam-macam ragam
adakah kita sudah cukup sempurna untuk mengadili mereka?
adakah kita berhak menentukan baik ke buruk ke perbuatan mereka itu?


aku tak suka manusia hipokrit..
cuba sedaya upaya untuk menyembunyikan setiap keburukan diri
dan bermegah megah dengan kelebihan diri..
aku tak suka..


tapi..apa kan daya..
just be yourself..
and don't forget your friends..
cuba letakkan diri kita dalam kelompok yang selesa..
di kalangan kelompok yang menghargai dan ikhlas berkawan dengan kita..


 
~peace~








Previous
Next Post »

2 komen

Write komen
lumut
AUTHOR
July 30, 2010 at 8:37 PM delete

bagi aku plak..semua orang dalam dunia ni hipokrit....sebab...tak de orang x leh hidup tanpa hipokrit..sekecil2 hipokrit mesti ade dalam diri org tuh..hehe...

btol ckp kau..kene belajar dari kesilapan...ambil ape yg dah berlaku sebagai satu pengajaran.....memang mudah...tapi untuk menerima segala ujian yang kita lalui sebagai satu pengajaran amat sukar...

all the best k...=)

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...