KENALI MASALAH ANAK YANG MENANGIS JIKA DITINGGALKAN DI RUMAH PENGASUH

KENALI MASALAH ANAK YANG MENANGIS JIKA DITINGGALKAN DI RUMAH PENGASUH




Masalah pertama bila hari isnin, di mana ibu bapa dah mula bekerja, adalah anak sering menangis dan nampak cemas bila ibu bapa meninggalkannya di rumah pengasuh, taska dan sebagainya. Kadang kadang ibu terutamanya tak sampai hati nak meninggalkan anak yang mengalami masalah sebegini sampaikan ada yang sanggup ambil cuti kecemasan! Memang susah lagi lagi bila ibu bapa dah lama bercuti, nak mula balik hantar anak ke rumah pengasuh memang payah.


SEPARATION ANXIETY

Masalah ini dipanggil sebagai 'SEPARATION ANXIETY' yang dialami oleh sesetengah anak-anak. Separation Anxiety merupakan perasaan anak yang cemas, takut dan tidak selesa jika berjauhan dengan ibubapa mereka. Nak berkepit je sebolehnya. 

GOLONGAN ANAK YANG MENGALAMI SEPARATION ANXIETY

  1. BAYI - seawal 4 hingga 5 bulan
  2. KANAK KANAK -Ada yang tidak mengalaminya semasa bayi tetapi bermula pada 15-18 bulan sehingga 3 tahun
  3. PRA SEKOLAH - 3 tahun dan ke atas

CIRI CIRI ANAK YANG MENGALAMI SEPARATION ANXIETY

  • Anak tidak suka atau menangis jika ditinggalkan dengan pengasuh
  • Apabila ibunya kembali mendapatkan anak mereka yang menangis, serta merta anak itu tenang dan berhenti menangis
  • anak sentiasa nak berkepit
  • Menangis jika berenggang 
  • Kerap terjaga waktu malam dan mahu ibu mereka menenangkannya

ADAKAH IA SIHAT?

Sebenarnya, ia merupakan satu fasa yang normal ya. Malah, ia menunjukkan petanda perkembangan yang sihat di kalangan bayi anda! Ia petunjuk psikologi yang kuat bahawa anak ini akan membesar menjadi seorang yang berdikari dan yakin!

Selain itu separation anxiety ini menunjukkan keakraban hubungan antara ibu dan anak jadi para ibu, you've done a great job! Jadi ibubapa jangan susah hati atau berasa marah dengan anak yang mengalami masalah separation anxiety ini kerana inilah fasa perkembangan yang positif dan sihat. Jangan risau sebab fasa ini tidak lama dan pasti lama kelamaan akan hilang. Bila anak sudah mula berdikari, pasti ibu bapa akan merindui detik mana anak anak mereka berkepitttt je dengan mereka dulu! 



Pada bulan Oktober 2016, pembelian TWIN PACK OMEGA GUARD, anda akan menderima discount sebanyak 5%. Harga yang lebih jimat jika dibandingkan dengan harga sebotol iaitu pada RM144.16 (Beli dua botol berjumlah RM288.32) Penjimatan sebanyak RM14.42. Anda boleh berkongsi beli dengan kawan kawan yang mahukan yang terbaik untuk perkembangan iq anak anda

CARA PEMBELIAN OMEGA GUARD UNTUK PERKEMBANGAN IQ ANAK 

CARA 1

Anda boleh terus klik ke TWIN PACK OMEGA ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2

Jika anda mahu membeli cuma sebotol, anda juga boleh terus klik ke OMEGA GUARD ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan  

CARA 3
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

IsmaLyeza
ig @almaricantikbyisma
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi


Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...