.

.

BERSUKAN PADA WAKTU MALAM ANTARA FAKTOR MASALAH JANTUNG

Bahaya bersukan pada waktu malam


Apabila seseorang menghabiskan kebanyakan masanya di pejabat, waktu malam merupakan alternatif untuk mereka bersukan. Namun ada pendapat mengatakan, bersukan pada waktu malam adalah antara faktor penyakit jantung kerana mereka memaksa badan untuk bekerja keras dengan aktiviti sukan yang berat. 


Menurut Kosmo bertarikh 1 februari 2014, bagi mereka yang gemar bersukan pada waktu malam, tanpa disedari anda mungkin boleh diserang penyakit berbahaya seperti tekanan darah tinggi dan masalah jantung. Aktiviti bersukan seperti bermain futsal, badminton dan beriadah di gimnasium di waktu malam yang kini menjadi gaya hidup warga kota akibat kekangan masa bekerja sebenarnya boleh menjadi ‘pembunuh senyap’.

Difahamkan, aktiviti tersebut yang banyak menggunakan tenaga boleh bertukar menjadi gejala tidak sihat dan membahayakan kesihatan jika tidak diuruskan dengan baik.

Menurut pakar perunding perubatan terkenal, Datuk Seri Dr. Zulkornain Ahmad (gambar kecil), secara purata seseorang menghabiskan lapan jam bekerja sehari dan memerlukan waktu rehat. Katanya, aktiviti bersukan selepas bekerja terutama pada waktu malam menyebabkan badan menjadi lesu kerana tubuh dipaksa bekerja keras dan banyak tenaga dikeluarkan.

“Kita memaksa badan untuk bekerja keras dengan aktiviti sukan yang berat dan boleh mengakibatkan tekanan darah kita meningkat naik sekali gus boleh menyebabkan masalah darah tinggi dan jantung. Bukan tidak boleh bersukan waktu malam, tetapi biarlah sukan yang ringan serta tidak menggunakan tenaga yang banyak seperti berenang dan berjoging,” katanya kepada Kosmo!.

sumber : kosmo 



Secara purata, seramai 32 orang mati setiap hari akibat penyakit jantung. Wah ramai jugak tu. Selalunya kita dengar masalah jantung ni berpunca dari pemakanan, tapi bersukan pada waktu malam pun antara faktor masalah jantung. Bersenam ringan tu tak mengapa cuma jangan terlalu berat. Apa pun, jaga pemakanan juga supaya kita dapat menghindarkan diri kita dari penyakit jantung yang digeruni ni. Bila dah kena, kos untuk mengubati amatlah mahal. 

VITAMIN UNTUK PESAKIT JANTUNG



  • PHYTOCOL-ST 
  • OMEGA GUARD 
Kalau kita memang dah tahu yang kita nie suka bersukan pada waktu malam, lepas tu gaya pemakanan pula tak betul, suka makan makanan tinggi kolestrol, taknak ambil tahu langsung tentang apa yang bagus dimakan dan apa yang perlu dimakan, haa anda seharusnya mula memikirkan supplemen apa yang terbaik untuk jantung.  
sebelum makan telan siap siap phytocol nie. Biar dia block dari kolestrol dari meresap masuk. Then jangan lupa untuk makan omega lepas makan. Dan yang paling penting kawal pemakanan. Jadi bila kita kawal pemakanan, buat senaman ringan saja pada waktu malam, insyallah takde lah kita tergolong dalam mereka yang menderita sakit jantung!


CARA PEMBELIAN VITAMIN UNTUK PESAKIT TEKANAN DARAH TINGGI

CARA 1
Anda boleh terus klik ke SET VITAMIN UNTUK JANTUNG ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

IsmaLyeza

ig @almaricantikbyisma
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi
0 Komen untuk "BERSUKAN PADA WAKTU MALAM ANTARA FAKTOR MASALAH JANTUNG"

Back To Top