ENTRY KHAS BUAT MEREKA YANG MENYERTAI PERHIMPUNAN BERSIH!

Tags


sumber gambar : azrul azam

kepada rakyat Malaysia, semoga lebih cerdik. jangan lah menzalimi diri sendiri dan orang lain. semoga perhimpunan tidak berakhir dengan kacau bilau yang hanya mengakibatkan kerosakan harta awam dan huru hara. berhemahlah dalam setiap tindak tanduk. Allah pun tak suka orang yang melampaui batas. 

by the way..its a sensitive issue for some people. but me? aku suka dan pilih keamanan. aku tak sokong perhimpunan duduk ke berdiri ke..tapi tu tak bermakna aku sokong kezaliman. aku percaya ada jalan lain. contohnya, jika kita tak suka kerajaan, jangan lah undi kerajaan. yang penting jangan timbulkan kekacauan dalam negara. tak ada untungnya. keharmonian dalam negara tu sangat sukar dicari. SANGAT SUKAR!


tak pergi berhimpun tak bermakna kita pasrah. mereka yang berhimpun selalu gunakan perkataan zalim dan jihad. tapi pernahkah mereka melihat bagaimana kerajaan Burma dan Mesir melayan rakyatnya? Kerajaan Islam manakah yang terbaik di dunia? kita kena faham negara kita berbilang kaum. aku paling sedih kerana hal zalim dan SPR dituduh menipu, orang melayu berpecah belah.

memang ada beberapa perkara kerajaan kita tidak betul. aku pun tidak menyokongnya. tetapi untuk menuduh mereka zalim itu juga tidak betul. kalau kira rajin bekerja, dan bersatu padu, perkataan zalim tidak akan timbul. 

sebenarnya orang melayu suka mendengar khabar angin dan mudah sekali dihasut. yang paling utama, orang melayu malas membaca. sebab tu mereka tak tahu macam mana sukarnya negara kita dulu nak perolehi keamanan.. :( 

lebih baik kita berdiam diri sahaja kerana kalau kita melawan kita akan mencipta pergaduhan dan sukar mengawal diri. sudahnya kita mula bermusuhan. pulanglah ke rumah. lupakan niat anda untuk menyertai perhimpunan bersih! kan lebih bagus duduk taubat atau duduk tahajud 2 rakaat di rumah mohon negara kita aman damai?

p/s : DAH MENDAFTAR KE BELUM? klik like dan share entry ni!

Blogger yang bekerjaya dan fulltime online business. Jangan lupa add saya di FB dan follow saya di Instagram. Hubungi 0126716961 untuk sebarang pertanyaan mengenai Shaklee

Kongsikan artikel ini di :