[VIDEO] Wanita Takut Periksa Payudara Berisiko Hadapi Kanser Payudara

[VIDEO] Wanita Takut Periksa Payudara Berisiko Hadapi Kanser Payudara




Majoriti golongan wanita di negara ini takut untuk membuat pemeriksaan awal bagi mengesan sama ada mereka berisiko menghidapi kanser payudara atau sebaliknya kerana bimbang kehilangan organ itu seterusnya ditinggalkan suami.

Pakar bedah kanser payudara Hospital Pantai Kuala Lumpur, Dr. Azlina Firzah Abdul Aziz berkata, disebabkan kebimba­ngan itu mereka lebih rela tidak mengambil langkah pencegahan sewajarnya.
“Masalah utama wanita adalah ketakutan. Mereka fikir doktor akan potong payudara apabila dikesan mempunyai ketulan atau benjolan menyebabkan mereka tidak pergi mendapatkan rawatan kerana takut kehilangan organ seksual itu.“Sebenarnya, kalau dikesan pe­ringkat awal, doktor tidak akan potong semua payudara tetapi hanya buang kawasan terlibat. Mereka perlu sedar jangka hayat lebih tinggi jika buat rawatan awal. Tetapi kalau lambat dikesan sehingga merebak pada organ lain, membuat rawatan de­ngan apa cara sekalipun tidak lagi akan berkesan,” katanya.

KANSER

Kanser adalah antara penyakit yang menakutkan & tak ada orang nak dengar diri sendiri ataupun ahli keluarga disahkan menghidap penyakit tu. Doktor sendiri pun alami keadaan yang sukar nak beritahu pesakit sebab respon mereka memang boleh diagak, walaupun mungkin ada yang boleh menerima dengan positif.

Seorang doktor yang buat PhD berkaitan undang-undang pernah berkongsi bagaimana seorang pesakit kanser boleh manipulasi maklumat yang diberitahu oleh doktor di mahkamah. Doktor tu cakap, kalau operate buang kanser dia tu, ada risiko 1% boleh bawa maut. Yang dia cakap di mahkamah, dia ada peluang 99% untuk sihat balik, macam biasa. Jauh kan?

Begitu sekali penangan penyakit kanser kepada manusia. Tapi, keadaan gaya hidup sekarang ni, seolah-olah kita menjemput kanser tu & memang penyakit kanser tu semakin meningkat.

KISAH KANSER PAYUDARA BARBARA TAHUN 2005

Saya nak share kisah Barbara pada tahun 2005 yang menghidap kanser payudara. Kanser ini adalah pembunuh wanita nombor 1. Pada peringkat awal, kanser ini mungkin boleh dirawat sepenuhnya, tapi bila dia dah merebak, rawatan akan lebih agresif.

Barbara ni dah 2 kali dibedah untuk membuang ketumbuhan daripada payudaranya. Dan juga kena rawatan kemo. Rawatan kemo ni, pengalaman saya lah semasa jaga wad kemo, malam kena kemo saya yang tak tidur sebab nak kena monitor pesakit ni sebab banyak kemungkinan yang tak diingini boleh berlaku dengan ubat kemo yang merupakan keadaan kecemasan.

Selain rawatan kemo, Barbara juga menjalani rawatan radioterapi dan juga dibuang rahim mungkin untuk mengawal kanser payudara. Tapi saya rasa mungkin ovarinya juga dibuang kerana kanser -kanser ini berkaitan dengan hormon.

Kemudian, beliau telah mencuba suplemen Sheklee. Antara yang diambil termasuk lah:
  • Vivix yang membantu merencatkan sel kanser . Dan beliau hanya mengambil Vivix 6 bulan sebelum pemeriksaan darah seterusnya.
  • Nutriferon, merupakan interferon yang menguatkan sistem imun untuk melawan sel-sel kanser 
  • Vitalea - multivitamin dan multimineral yang membekalkan cukup vitamin & mineral untuk makanan sel.
  • Vitamin C yang bertindak sebagai antioksida dan meningkatkan sistem imun
  • Ostematrix yang merupakan sumber kalsium untuk kekuatan tulang.

Bila ujian darah dijalankan, Barbara sangat terkejut apabila diberitahu keputusan ujian darah dan pemeriksaan yang dijalankan kepadanya sangat2 baik. Masa tu pakar bedah tu bercadang untuk memasukkan namanya ke dalam kajian kepada satu bahan yang dipercayai boleh merawat kanser payudara, mencegah kanser  prostat & kanser payudara daripada berulang.

Dan bahan ini ialah RESVERATROL. Bahan yang sama yang diminum oleh Barbara dalam masa 6 bulan sebelum tu. Secara tak langsung dia adalah orang pertama yang memberi jawapan positif kepada kajian tersebut.





Jaga diri, wanita. Cegah kanser payudara. Mencegah lebih baik daripada mengubati. Amalkan gaya hidup sihat & pilihlah suplemen yang berkualiti.


RAWATAN ALTERNATIF KANSER PAYUDARA YANG TERBUKTI BERJAYA ?

Menurut laporan kajian yang dibuat oleh Department of Biochemistry and Molecular Biology, New York Medical College, resveratrol menjadikan proses proliferation dalam kanser payudara menjadi kurang aktif.
Resveratrol membantu merawat kanser payudara dengan membetulkan DNA sel yang rosak supaya signal sel dapat diproses dengan betul. Ini akan menyebabkan sel-sel kanser yang rosak ini ‘membunuh diri’ melalui proses apoptosis.
Apabila semakin lama menggunakan resveratrol, sel-sel kanser akan semakin berkurangan dan akhirnya hilang. Anda boleh teruskan dengan resveratrol walaupun anda sudah bebas kanser kerana khasiat resveratrol sangatlah banyak.

VIVIX : MINUMAN BOTANI TERBAIK POLIFENOL RESVERATROL

Vivix mengandungi resveratrol. Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan HALAL!
Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang-orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terkandung dalam wain merah.
Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.
Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring antioxidant capacities of different foods )







CARA PEMBELIAN VIVIX UNTUK KANSER PAYUDARA


CARA 1

Anda boleh terus klik ke VIVIX 
ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar  Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

Untuk info lanjut dan membuat tempahan, boleh whatsapp atau PM kami
Regards,
Pengedar Top Shaklee Malaysia,
FB : Isma Lyeza
FB Page : AlmariCantik


PENAFIAN : Maklumat yang diberikan dalam artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja. Ia tidak bertujuan untuk digunakan untuk merawat atau mendiagnosis keadaan perubatan. Ungkapan mereka yang ditemubual 'tidak semestinya mewakili pandangan pengarang dan ia di siar untuk manfaat kepada orang lain yang mempunyai pengalaman yang sama.

Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...