Gara Gara Kosmetik Tidak Ada Kelulusan KKM, Kulit Jerawat Dan Parut Hodoh



Gara Gara Kosmetik Tidak Ada Kelulusan KKM, Kulit Jerawat Dan Parut HodohPernah tak kita terdengar kes kes wanita yang jadi mangsa kosmetik? Kulit jadi berjerawat dan meninggalkan parut yang hodoh. Contoh macam dalam keratan akhbar Metro ni, kerana terdesak mahu menghilangkan parut jerawat dan mencerahkan wajah dalam tempoh singkat, terpaksa menanggung derita akibat mukanya membengkak, selain ditumbuhi jerawat batu selepas menggunakan krim yang dibeli melalui Facebook (FB).

Keadaan wajah yang berjerawat dan berparut kesan penggunaan produk tiada kelulusan KKM. 



BELI PRODUK KOSMETIK YANG TIADA KKM


“Saya tidak sangka krim yang saya beli itu menyebabkan muka saya lebih teruk sedangkan jenama produk itu terkenal di negara luar meskipun tidak diluluskan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Selepas memakainya dalam tempoh seminggu, muka saya kemerah-merahan, ditumbuhi jerawat besar dan bernanah sehingga membengkak,” kata wanita berusia 29 tahun itu. 


Berani betul cuba produk kosmetik yang tak ada kelulusan KKM. Nak buat macam mana, terlalu ghairah nak cepat cantik, tak fikir langsung sebelum beli. Salah satu perkara paling penting sebelum kita nak beli apa apa kosmetik dah tentulah kena ada dapat kelulusan dari KKM. Sebab nak pastikan tiada apa apa bahan kimia yang merbahaya. 


TIPS ELAKKAN MUKA DITUMBUHI JERAWAT KOSMETIK 


Disebabkan zaman sekarang ni makin ramai nak nampak cantik, putih dan gebu dalam masa yang singkat, pemakaian kosmetik antara penyelesaian yang dirasakan membantu. Tapi membantu untuk tutup cela wajah sekejap sajalah ye. Jadi, ramai sebenarnya, yang mengalami masalah jerawat kosmetik gara gara penggunaan kosmetik yang terlampau. Lagi lagi yag tiada kelulusan KKM! Ini antara tips untuk elak ditumbuhi jerawat kosmetik


1. Jangan tidur tanpa membersihkan muka daripada solekan. Anda boleh gunakan pencuci muka yang lembut pada kulit serta penyegar untuk membersihkan kulit muka.

2. Pilih alat solek yang mempunyai label bukan komedogenik untuk me­ngelakkan bahan alat solek itu terkumpul dalam liang roma muka.
3. Bersihkan alat solek seperti berus alat solek dengan sabun antimikrob untuk menghapuskan bakteria.
4. Gunakan alat solek berasaskan bedak berbanding berasaskan cecair kerana cecair mempunyai kandungan minyak yang tinggi.
5. Cuba tukar jenama alat solek jika yang digunakan sekarang menyebabkan iritasi dan radang pada kulit muka.
6. Elakkan daripada memakai alat solek terlalu kerap untuk memberi peluang kulit anda sembuh dan segar.
7. Elakkan daripada menggunakan bau-bauan dan minyak wangi yang berbau manis kerana minyak wangi yang berbau manis boleh menjadi punca alergi dan radang pada kulit muka dan leher.
8. Elakkan daripada menggunakan bedak muka atau pemerah pipi yang mempunyai kilatan (glitter atau sparkle) kerana bahan mineral yang terkandung dalamnya iaitu mica, mempunyai struktur kasar dan boleh melukakan permukaan kulit.

KULIT MUKA PUTIH BERSERI DAN JERAWAT HILANG TANPA BERGANTUNG PADA KOSMETIK 


Selain penggunaan kosmetik untuk menutup cela pada wajah, ramai juga wanita yang dah memilih untuk TIDAK menggunakan sebarang kosmetik, tapi memilih untuk amalkan pemakanan yang sihat dan pengambilan supplemen yang semulajadi. Jadi takdelah bergantung pada kosmetik je. Yang tak ada kelulusan KKM tu pulak boleh la tolak tepi ye. Sama juga kes dengan wanita berusia 28 tahun ni. Pun pernah jadi mangsa jerawat kosmetik tapi akhirnya jumpa solution untuk kulit beliau. 

Jom kita baca kisah dia


PERNAH ALAMI JERAWAT BERNANAH


Assalamualaikum, nama saya Liley Wane Bt. Anuar, berumur 28 tahun dan mempunyai seoarang anak. Saya mengalami masalah muka yang teruk iaitu kulit muka saya mengalamai jerawat bernanah. Sebelum ini saya menggunakan skin care jenama X. Semakin saya guna skin care tu makin pedih dan rasa panas muka. saya terlalu obses nak cepat muka licin tanpa jerawat sebelum nikah, beli skin care,tapi agak mengecewakan apabila muka jadi teruk danjerawat bernanah timbul..malu oiii nak jumpa.orang..rasa nak menyorok jer kat umah.
.

Saya dah google cari penyelesaian,jumpa Shaklee,tapi tak beli lagi time tu sebab tarikh nikah dah dekat, jadi bersanding la dengan make up. Walaupun make up, jerawat still nampak. Teruk kan muka sampai nampak walaupun make up tebal
.

Lepas nikah, makin teruk. Muka, nak berdepan dengan suami pun malu. Hampir 2 minggu lepas nikah, tak tahan dengan muka teruk, mula consume vitamin untuk masalah kulit jerawat iaitu B-Complex ,ESP, VIT C dan GLA COMPLEX


.



Saya mengalami healing crysis pada awalnya berShaklee. Memang terasa nak demam. Selepas beberapa minggu consume, Ya Allah syukur sangat-sangat, muka dah tak rasa panas dan pedih, jerawat pun makin surut hanya tinggal parutjer. Sejak berShaklee ni, syukur teramat sangat dapat kenal Shaklee, orang diluar sana tak payah nak bazirkan duit untuk cuba product lain, pilih la yang natural dan selamat, Shaklee teramat value for money. 




PROTEIN BAGUS UNTUK KULIT JERAWAT DAN BERPARUT. KENAPA? 


Secara mudah, bagaimana ESP boleh membantu untuk hilangkan parut? Fungsi utama protien adalah untuk membina sel-sel baru dan membaiki sel-sel lama. Sel adalah  unit terkecil dalam badan kita. Sel - Tisu - Organ - Sistem. Makanya, kalau kita nak elokkan sistem, kita perlu baiki sel dulu iaitu unit yang paling asas. 




Protein adalah makronutrient yang paling penting untuk badan kita. Tubuh badan kita perlukan protein seperti tulang, kulit, rambut, otot-otot, organ-organ, plasma, antibody, enzim, hormone, haemoglobin dan sel-sel. Keseluruhan sel-sel yang membentuk tubuh badan, semua bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti membina sel-sel baru, menggantikan tisu-tisu badan yang lama dengan tisu-tisu yang baru, menggantikan tisu-tisu yang rosak @ cedera dengan tisu-tisu yang baru.


PENTINGKAH PROTEIN?


Our body need protein to grow! It’s a basic material of all living cells and organ-building block of the body. Stuktur asas badan manusia adalah sel. Segala penyakit pada zaman moden ini disebabkan oleh pengumpulan sel-sel yang LEMAH & KURANG SIHAT. Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum – protein diperlukan untuk menghasilkan hormones, enzymes, antibodies and neurotransmitter.

25% daripada badan kita berasal (diperbuat?) daripada Protein. – kuku, rambut, kulit, otot-otot adalah protein. Malah Dr. Bruce Miller dalam bukunya mengatakan kita adalah protein.

Protein berasal dari perkataan Greek (PROTOS) bermaksud – ‘the first’ dan badan kita terdiri daripada :-

1. 66% Water
2. 25% Protein
3. 8% Fats
4. 1% Combination of Minerals & Vitamins 100%


TESTIMONI PENGGUNA ESP SHAKLEE UNTUK MASALAH KULIT 









CARA PEMBELIAN ESP UNTUK KULIT JERAWAT DAN BERPARUT

CARA 1
Anda boleh terus klik ke ESP BUY 4 GET 5% ini ATAU ESP BUY 1 ONLY dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar  Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.




Untuk info lanjut dan membuat tempahan, boleh whatsapp atau PM kami
Regards,
Pengedar Top Shaklee Malaysia,
FB : Isma Lyeza
FB Page : AlmariCantik


PENAFIAN : Maklumat yang diberikan dalam artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja. Ia tidak bertujuan untuk digunakan untuk merawat atau mendiagnosis keadaan perubatan. Ungkapan mereka yang ditemubual 'tidak semestinya mewakili pandangan pengarang dan ia di siar untuk manfaat kepada orang lain yang mempunyai pengalaman yang sama.

Previous
Next Post »

1 komen:

Write komen
October 9, 2017 at 3:14 PM delete

takut tgk muka kak tu..kesian dia

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...