Cara Hilangkan Parut Chicken Pox Yang Berlubang Dengan Cepat

Cara Hilangkan Parut Chicken Pox Yang Berlubang Dengan Cepat. Selalunya kita selalu dengan Chicken Pox ni cuma kanak kanak je yang akan kena. Tapi sebenarnya orang dewasa pun boleh kena Chicken Pox! Dan kalau dah pernah kena Chicken Pox masa kecik, tak bermakna kita tak akan kena lagi masa dah dewasa. Saya sendiri alami dua kali chicken Pox. satu masa umur 4 tahun dan satu lagi masa umur saya 19 tahun. Parut chicken pox yang berlubang tu memang sangat hodoh dan ambil masa untuk hilang kalau kena masa dewasa. 


Menurut Dr Zubaidi Hj Ahmad dalam facebook beliau, chicken pox atau cacar air adalah penyakit yang disebabkan oleh jangkitan virus varicella zoster. Tanda utama chickenpox adalah ruam gatal, yang bertukar kepada lepuhan (blister), dan akhirnya menjadi kupingan apabila jangkitan kuman itu berakhir.

Chickenpox berjangkit bermula beberapa sebelum berlakunya ruam, dan sehingga lepuhan itu menjadi kupingan. Ini bermakna chickenpox mula berjangkit apabila seseorang itu mula mengalami demam dan ia tidak berjangkit lagi apabila ruam dan lepuhan pada seluruh tubuhnya telah menjadi kupingan.


PETUA ORANG ASLI UNTUK HILANGKAN PARUT CHICKEN POX 



Hasil perkongsian Zaris, bagi mengubati chicken pox sekaligus tidak meninggalkan parut di badan dan muka, orang asli akan menggunakan buah kelapa tua, tetapi kulitnya masih berwarna hijau. Ertinya kelapa tersebut apabila digoncang akan kedengaran kocakan air di dalam buahnya, menandakan sudah tua, tetapi kulit luarnya masih belum bertukar warna koko. buah itu dipetik dari pokok ataupun dikait.


seterusnya kelapa tersebut dikupas, dibelah tempurung dan diambil isinya. kemudian dicampur air dan diperah untuk mendapatkan santannya. santan kelapa tersebut kemudiannya dimasak sehingga keluar minyak kelapa. proses memasak tersebut agak lama, iaitu sehingga menggelegak dan bahagian atas mengeluarkan minyak kelapa. minyak tersebut diambil untuk disimpan bagi kegunaan harian seperti memasak dan mengurut.

apabila semakin banyak minyak yang terhasil, maka akan ada sisa2 santan yang dikenali sebagai 'tahi minyak' di bahagian dasar kualiperiuk. maka tahi minyak itulah yang akan digunakan untuk ditempekkan kepada badan yang ditumbuhi butiran cacar tersebut. masa meletakkan tahi minyak pula bilamana butiran tersebut baru pecah, jangan sampai sudah kering dan berparut. begitu juga jangan disapu ketika butiran baru tumbuh dan pecah semuanya.


CARA HILANGKAN PARUT CHICKEN POX DENGAN CEPAT


Masa umur saya 19 tahun tu, saya tak ambil apa apa supplemen pun nak hilangkan parut tu. Jadi terpaksa la ke kuliah dengan muka yang berparut. Berlubang lubang pulak tu! Memang lambat betul nak hilangkan. Ambil masa setahun jugak! Tapi ada orang yang walaupun kena Chicken Pox masa dewasa, berjaya hilangkan parut yang berlubang tu dengan cepat. Contoh macam puan dalam video ni, dia kata dia berjaya hilangkan parut chicken pox dalam masa sebulan saja! 



Ubat Chicken Pox Dewasa Sampai Dia Jadi Miss Universe Semula from iReach HD on Vimeo.


ESP BANTU HILANGKAN PARUT CHICKEN POX YANG BERLUBANG DENGAN CEPAT

Secara mudah, bagaimana ESP boleh membantu untuk hilangkan parut? Fungsi utama protien adalah untuk membina sel-sel baru dan membaiki sel-sel lama. Sel adalah  unit terkecil dalam badan kita. Sel - Tisu - Organ - Sistem. Makanya, kalau kita nak elokkan sistem, kita perlu baiki sel dulu iaitu unit yang paling asas. 




Protein adalah makronutrient yang paling penting untuk badan kita. Tubuh badan kita perlukan protein seperti tulang, kulit, rambut, otot-otot, organ-organ, plasma, antibody, enzim, hormone, haemoglobin dan sel-sel. Keseluruhan sel-sel yang membentuk tubuh badan, semua bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti membina sel-sel baru, menggantikan tisu-tisu badan yang lama dengan tisu-tisu yang baru, menggantikan tisu-tisu yang rosak @ cedera dengan tisu-tisu yang baru.









Bestkan baca testimoni pengguna ESP kat atas ni? Ramai yang ambil ESP untuk masalah kulit. Jadi tak mustahil penggunaan konsisten ESP setiap hari mampu menghilangkan parut Chicken Pox yang berlubang tu dengan cepat! Jangan tunggu lagi, jom dapatkan ESP dan juga vitamin lain sekarang!


CARA PEMBELIAN ESP UNTUK PARUT CHICKEN POX

CARA 1
Anda boleh terus klik ke ESP ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar  Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.


Untuk info lanjut dan membuat tempahan, boleh whatsapp atau PM kami
Regards,
Pengedar Shaklee Seremban,
FB : Isma Lyeza
FB Page : AlmariCantik


PENAFIAN : Maklumat yang diberikan dalam artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja. Ia tidak bertujuan untuk digunakan untuk merawat atau mendiagnosis keadaan perubatan. Ungkapan mereka yang ditemubual 'tidak semestinya mewakili pandangan pengarang dan ia di siar untuk manfaat kepada orang lain yang mempunyai pengalaman yang sama.

Previous
Next Post »

1 komen:

Write komen
October 7, 2017 at 1:14 AM delete

Mujur demam chicken pop ni seorang akan kena sekali sahaja .. CCL pernah alami chicken pop besar2 dulu time form 4 .sebulan lebih jugak amek masa nak lega

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...