PERUT BUNCIT TANDA AWAL PENYAKIT BUKAN TANDA HIDUP BAHAGIA

PERUT BUNCIT TANDA AWAL PENYAKIT BUKAN TANDA HIDUP BAHAGIA

Suami perut buncit tanda hidup bahagia? Lelaki boroi tu seksi? Atau pun perut buncit sebenarnya tanda awal penyakit?


Ramai orang kerap bergurau dengan mengatakan perut buncit ini tanda bahagia atau tanda kemewahan tetapi yang pastinya perut buncit telah terbukti secara saintifik berkait rapat dengan banyak masalah kesihatan termasuklah masalah jantung. Lemak yang terkumpul di perut boleh diumpamakan lemak (viseral) di dalam organ-organ dalam badan termasuklah hati, jantung dan sebagainya.


Masalah perut buncit bukan sahaja oleh kaum lelaki malah kaum perempuan juga mengalami masalah yang sama. Mungkin disebabkan cara kehidupan kita yang tidak aktif ditambah dengan pemakanan yang tidak sihat, maka berlakulah masalah perut buncit ini. Semakin buncit perut menandakan seseorang itu semakin tidak sihat. Ukuran lilit yang ideal bagi kaum lelaki ialah 90 sentimeter dan bagi wanita ialah 80 sentimeter.


Perut buncit merupakan kriteria utama sebelum seseorang itu dilabelkan mendapat sindrom metabolik yang berkait rapat dengan penyakit-penyakit seperti diabetes mellitus, hipertensi, masalah jantung dan sebagainya. Tidak ada cara selain menjaga pemakanan yang baik dan melakukan senaman secara konsisten bagi mengatasi masalah perut buncit.


Mungkin cara sedutan lemak atau 'liposuction' boleh dilakukan tetapi kosnya adalah tinggi dan kesannya adalah tidak berkekalan jika tidak mengamalkan cara hidup yang sihat. Jadi selain menjaga pemakanan, antara ikhtiar yang baik adalah mengambil supplemen yang terpilih seperti Shaklee untuk masalah perut buncit. Supplemen jenama Shaklee bukan ubat kurus ye. Tapi ia adalah supplemen untuk bantu kita menjaga kesihatan tubuh badan dengan cara semulajadi.


VITAMIN SHAKLEE UNTUK PERUT BUNCIT 

LECITHIN

  • Pemecahan Lemak Dan Kolesterol – Lecithin bertindak sebagai ‘pembersih’ salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolesterol dan trigliserid didalam tubuh.
  • Pelangsingan – Menghalang obesity. Pengambilan dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang
  • Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan, ianya melembabkan usus dan meleraikan toksin dalam usus.

OMEGA GUARD

  • Omega Guard merupakan asid lemak Omega 3 termasuk asid lemak tak tepu EPA, DHA, ALA dan banyak lagi yang boleh merendahkan lemak dalam darah, mengawal obesiti dan mengawal kolesterol LDL. Ia melicinkan aliran darah dan mengelakkan pembekuan dalam salur darah.
  • Ia secara semulajadi bertindak sebagai lemak baik (HDL) yang akan mengikis & mengangkut lemak-lemak jahat (LDL) dan membawanya pergi untuk disingkirkan.
  • Asid lemak Omega 3 juga bertindak mencetuskan hormon leptin iaitu hormon yang berkaitan dengan selera makan. Semakin tinggi hormon leptin, selera makan semakin berkurang. Ini boleh membantu mengurangkan nafsu makan yang berlebihan.
  • Omega 3 juga membantu meminimakan lemak yang diambil daripada disimpan menjadi lemak. Ini kerana Omega 3 turut merangsang tahap sensitiviti insulin dalam darah kita. Lebih sensitif sel-sel tubuh kita terhadap insulin, lebih sukar untuk lemak-lemak yang dimakan disimpan.

HERBLAX


  • Membersihkan najis yang tersekat/ tersimpan lama dlm tubuh
  • Merangsang usus utk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut
  • Membantu masalah sembelit
  • Melawaskan pembuangan air besar.


Jadi tunggu apa lagi. Selain menjaga pemakanan kita, ambil la supplemen yang boleh membantu masalah perut buncit supaya tidak ada penyakit lain yang datang kepada kita. "Perut manusia itu tempat segala penyakit, manakala pencegahan itu pokok dari segala pengubatan" (riwayat Ad Dailami)


CARA PEMBELIAN SET KEMPISKAN PERUT 

CARA 1

Anda boleh terus klik ke SET KEMPISKAN PERUT ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan



CARA 2

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

IsmaLyeza

ig @almaricantikbyisma

Email: ismalizayahya86@gmail.com

Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961

COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi

Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...