4 PETANDA SEKIRANYA ADA MASALAH RAMBUT GUGUR

4 PETANDA SEKIRANYA ADA MASALAH RAMBUT GUGUR

Normal untuk keguguran antara 100 hingga 150 helai sehari kerana ia adalah kitaran semula jadi di tubuh. Bagaimanapun, jika terlalu banyak rambut gugur dan boleh tercabut segenggam, ia perlu diberi perhatian. Jom kita baca antara petanda seseorang yang mengalami rambut gugur


1. TEKANAN EMOSI 
Kadangkala ia disebabkan tekanan emosi terlalu tinggi misalnya seseorang yang baru kehilangan kerja ataupun bercerai.

2. DIABETES
Diabetes juga boleh menyebabkan rambut keguguran dengan banyak secara tiba-tiba. Sesetengah pakar menyatakan penipisan rambut dan keguguran melampau adalah petanda awal diabetes mula memberi kesan kepada hormon. Diabetes menyebabkan sistem peredaran darah terganggu hingga nutrien tidak sampai ke kulit kepala.
Ini membuatkan rambut baru tidak dapat dihasilkan dan folikel rambut akhirnya mati kerana kurang nutrisi, seterusnya kehilangan rambut secara kekal.

3. UBAT UBATAN
Terdapat banyak jenis ubat yang menyebabkan keguguran rambut kerana ia memberi kesan kepada hormon antaranya pil perancang dan rawatan kemurungan.

4. KEKURANGAN ZAT BESI DAN PROTEIN
Kekurangan zat besi dan protein juga adalah penyebab rambut gugur dan biasa berlaku kepada mereka yang mengalami masalah pemakanan.





Antara petua tradisional untuk mengelakkan rambut gugur adalah dengan mengambil beberapa helai daun bunga raya dan lidah buaya. Basuh hingga bersih dan kisarkan hingga hancur. Perap ramuan di atas kepala selama sejam. Lakukan 2 kali seminggu. Insyaallah anda akan memperolehi rambut lebat, hitam dan berkilat semula jadi.

TAPI RAJIN KE NAK CARI DAUN BUNGA RAYA, NAK KISAR NAK PERAP DEKAT KEPALA SAMPAI SEJAM? MESTI LECEH KAN?

Ok. Jangan kerut kerut dahi. Jangan risau. Sebab zaman sekarang dah moden. Kita dah ada pilihan untuk guna supplemen rambut yang hebat dari jenama Shaklee! Ada 3 produk shaklee yang bagus untuk rambut gugur. Check it out!

1. B COMPLEX

B-Complex juga dikenali sebagai vitamin kecantikan, ha percaya tak? Nak lawa je celah mana pun mesti amik B-Complex. Punyala penting, sampai pusat-pusat jagaan rambut terkenal didunia ni pun buat syarat kene tambah B-complex selepas protein bagi program penjagaan rambut paling asas.



B-Complex membantu rambut dengan 4 cara : -

  • terlibat dalam pembentukan rambut yang sihat.
  • melicinkan pertumbuhan rambut pada kadar yang rata
  • B-Complex yang cukup akan menguatkan rambut agar tidak mudah retak.
  • membantu mengekalkan warna rambut, penting mencegah rambut beruban.  


2. OMEGA GUARD


Omega Guard adalah minyak ikan Omega 3 yang tinggi kandungan EPA dan DHA. Ha terkejut tak? Pelik bagaimana Omega 3 boleh ade kene mengena dengan rambut gugur ni. Sebenarnya memang ade kaitan dan kaitan yang besar.


Omega Guard membantu dalam :-


  • Meningkatkan keutuhan rambut agar tidak mudah putus
  • Menyuburkan folikel rambut 
  • Boleh membantu pertumbuhan semula rambut
  • Menambah kekuatan dan ketebalan rambut
  • Baiki kulit kepala yang kering dan menggelupas
  • Tingkatkan peredaran darah dikulit kepala


3. ESP


Protein merupakan asas bagi rambut sihat yang cantik. Kalau nak rambut cantik, sihat, kuat mesti dalam kepala kita kene ingat perkataan ni PROTEIN.  

Sebenarnya rambut kita terdiri daripada paling kurang 97% protein. 19 daripada 22 jenis asid amino yang membentukkan rambut kita. Jelas tak sekarang kenapa keadaan rambut kita bergantung penuh kepada kualiti protein yang kita ambil.

Kalau kita tak pernah kisah dengan kualiti dan kuantiti protein yang kita ambil, so kita boleh jangka macammana keadaan rambut kita. Rambut kita akan menjadi bercabang, retak, kering, rapuh dan kurang bersinar.

Ini semua tanda-tanda bekalan protein yang tidak cukup.



TESTIMONI PENGGUNA SHAKLEE UNTUK MASALAH RAMBUT GUGUR





CARA MEMBUAT PEMBELIAN SET RAMBUT GUGUR



CARA 1
Anda boleh terus klik ke SET RAMBUT GUGUR ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.


IsmaLyeza
ig @almaricantikbyisma
Email: ismalizayahya86@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi

Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...