KOS SEBENAR RAWATAN UNTUK PENGHIDAP DIABETES

KOS SEBENAR RAWATAN UNTUK PENGHIDAP DIABETES


Jumlah penghidap diabetes di Malaysia mahupun seluruh dunia menunjukkan peningkatan saban tahun dan lebih ketara dilaporkan berlaku di negara-negara berpendapatan rendah serta sederhana. Berapa sebenarnya kos rawatan untuk penghidap diabetes? Mampukah golongan berpendapatan rendah dan sederhana untuk tanggung kos kos yang makin meningkat harini?


KOS RAWATAN MENCECAH RM3000 SEBULAN UNTUK DIALISIS

Bahagian Perkhidmatan Farmaseutikal, Kementerian Kesihatan dalam laporan bertajuk The Cost Of Diabetes Care for Ambulatory Patients in Malaysian Ministry Of Health Facilities 2011-2012 menyatakan, anggaran purata kos langsung rawatan bagi setiap pesakit Diabetes Mellitus ambulatori setahun ialah RM2,684. Ini bermakna jika separuh daripada 3.5 juta penghidap diabetes mendapat rawatan, kos yang dibelanjakan hanya untuk rawatan akan mencecah sehingga RM4 billion. Secara purata, seorang pesakit diabetes yang mengalami kegagalan buah pinggang perlu membelanjakan tambahan RM1,400 hingga RM3,200 sebulan untuk menjalani dialisis. -SUMBER


Mahalnya kos rawatan untuk penghidap diabetes! Insurans pun tak boleh nak cover kot! Jadi sekarang ni tak kira golongan muda atau tua, kena la ubah minda daripada sikap tidak peduli sebab bila diabetes dah hinggap pada diri kita, masa tu kita tak boleh nak elak komplikasi lain macam kerosakan buah pinggang, strok dan jantung. Lebih menakutkan lagi jika kaki terpaksa dipotong.

GOLONGAN YANG BERPOTENSI MENGHIDAP DIABETES

  1. Golongan yang tidak menjaga pemakanan
  2. Golongan yang mengamalkan gaya hidup tidak sihat


ALTERNATIF PALING MURAH BERBANDING KOS RAWATAN HOSPITAL UNTUK PENGHIDAP DIABETES

Rata rata ahli keluarga penghidap diabetes mula mencari alternatif lain bagi mengubati diabetes. Dengan kos rawatan hospital yang agak tinggi setiap bulan termasuk dialisis, Vivix dikatakan menjadi salah satu alternatif yang terbaik dan berkesan setakat ini. Selain kos untuk membeli supplemen tersebut yang jauh lebih murah, penghidap diabetes lebih mudah mengamalkan vivix kerana hanya perlu ambil sesusud sehari berbanding lambakan ubat ubatan yang terpaksa ditelan sebelum ini.

APA ITU VIVIX?

Vivix adalah suplemen resveratrol dibangunkan oleh saintis-saintis Shaklee melalui penyelidikan saintifik selama beberapa tahun. 4 bahan utama Vivix ialah anggur muscadine, carrot ungu, elderberry dan Knotweed Jepun. Vivix telah terbukti secara klinikal memberi kesan terhadap 4 mekanisme penuaan selular dengan;

  1. Melindungi & memperbaiki kerosakan DNA akibat serangan jutaan radikal-radikal bebas yang berada di persekitaran kita. Contohnya ialah tabiat merokok, pencemaran udara, faktor pemakanan dan stress.
  2. Mengaktifkan pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan sel. Penuaan sel boleh berlaku walaupun umur kita baru 30 tahun. Penuaan sel antaranya disebabkan faktor keturunan, toksin, masalah berat badan berlebihan dan rendah pengambilan antioksidan.
  3. Menggalakkan pembentukan baru mitokondria (penjana tenaga dalam sel) yang penting untuk meningkatkan kecekapan sel.
  4. Melambatkan pembentukan protin AGE (Advanced Glycation End products) yang boleh mengganggu keutuhan sel dan umur.


TESTIMONI PENGGUNA VIVIX UNTUK DIABETES



CARA MEMBUAT PEMBELIAN VIVIX UNTUK PENGHIDAP DIABETES


CARA 1

Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

IsmaLyeza
ig @almaricantikbyisma
Email: ismalizayahya86@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi

Previous
Next Post »

1 komen:

Write komen

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...