.

.

KENAPA KITA KENA PAKAI MAKEUP REMOVER WALAUPUN TAK PAKAI MAKEUP?

Kenapa kita kena pakai makeup remover walaupun tak pakai makeup? 

PENTING KE MAKEUP REMOVER?

Assalamualaikum
Rata rata perempuan sekarang masih lagi tak tahu betapa pentingnya makeup remover walaupun diri sendiri tak menggunakan makeup. Sekadar cuci muka je dah cukup katanya. Sebenarnya makeup remover ni penting untuk memastikan kulit kita betul betul bersih. 

KENAPA KENA PAKAI MAKE UP REMOVER
1. Kulit kita hari hari terdedah dengan segala jenis kotoran seperti habuk, asap kenderaan dan sebagainya. 
2. Keadaan cuaca yang panas dan lembap di negara kita membuatkan kulit kita sentiasa berminyak dan sukar dibersihkan hanya dengan pencuci muka sahaja
3. whitehead dan blackhead juga rajin berada di sekitar kulit wajah dan tidak boleh dihilangkan dengan pencuci muka sahaja.

Antara kebaikan makeup remover : 

1. Membersihkan pori pori kulit dari segala jenis kotoran. 
2. Membuang sel kulit mati yang menyebabkan kulit jadi kusam
3. Menghilangkan blackhead dan whitehead jika rajin dan konsisten membersihkan dengan menggunakan makeup remover
4. Mampu menghindari kulit dari masalah jerawat dan jeragat

It is very important to remove makeup before going to bed as it can cause extensive damage to your skin during the night. The skin renews itself while you sleep, and when you leave makeup on, you are preventing that from happening. The skin ceases to breathe and fatigue signs appear soon enough.

As most makeups are made of oily substances; when it stays on for the next day, it clogs your pores and leads to the appearance of more acne and blackhead breakouts. Makeup residue and the substances that make your make up can also cause many skin imperfections, when left for hours on end during the night.

That’s why it is important to use a makeup remover before going to bed, and then moisturizing your face to help your skin breathe right.

SEBELUM TU, JOM TENGOK MACAM MANA NAK SENTAL KULIT GUNA MAKEUP REMOVER NI

Dekat pasaran sekarang memang tak dinafikan banyak makeup remover yang dijual termasuk dalam bentuk wipes. Tapi kena hati hati memilih ya sebab tak semua makeup remover serasi dengan kulit. Ada makeup remover yang mengandungi alkohol yang boleh menyebabkan masalah kekeringan kulit selepas disental pada kulit muka. Kadang kadang boleh jadi pedih. Jadi pilihlah betul betul 



MAKEUP REMOVER NUTRIWHITE SHAKLEE
Dulu saya tak pernah pun guna makeup remover nutriwhite. tapi lepas ramai kawan kawan suggest dan kata makeup remover ni 'lain dari yang lain' try la jugak satu. Hehe. Hasilnya memang buat saya tersenyum puas hati. Memang berbeza pakai dengan tak pakai. Saya ingat selama ni kulit dah btul betul bersih lepas cuci muka tapi sebenarnya kulit jadi lebih bersih bila saya guna makeup remover. saya pakai makeup? Eh tak lah. saya tak pakai make up. Tapi saya cuma nak gunakan makeup remover ni sebab nak kan kulit muka yang betul betul bersih dan boleh elakkan jerawat

BAHAN BAHAN DALAM MAKEUP REMOVER NUTRIWHITE

1. Tunas pokok Bic menghilangkan sel mati dengan lembut tanpa meninggalkan kesan. 
2. Aloe vera menyegarkan dan menegangkan kulit. 
3. Tanpa alkohol
4. Bebas dari PARABEN dan MERKURI
Selamat dan smeulajadi sangat kan?

TESTIMONI PENGGUNA LAIN YANG MENGGUNAKAN MAKEUP REMOVER WALAUPUN TAK PAKAI MAKEUP




CARA PEMBELIAN MAKEUP REMOVER NUTRIWHITE SHAKLEE

CARA 1
Anda boleh terus klik ke MAKEUP REMOVER ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


CARA 2

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.
IsmaLyeza
ig @shakleebyisma
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi
0 Komen untuk "KENAPA KITA KENA PAKAI MAKEUP REMOVER WALAUPUN TAK PAKAI MAKEUP?"

Back To Top