.

.

WANITA BERSALIN CAESAR WAJIB TAHU 8 TANDA SERIUS SELEPAS PEMBEDAHAN

Wanita bersalin ceaser wajib tahu 8 tanda serius selepas pembedahan

 

APA ITU LUKA CAESAR

Luka caesarean adalah luka akibat pembedahan dan terdapat dua jenis iaitu jenis menegak dan melintang. Biasanya seboleh-boleh doktor akan memilih cara melintang kerana lebih cepat sembuh dan kurang sakit.
Umumnya, semua jenis luka boleh sembuh sepenuhnya dalam masa 42 hari iaitu 6 minggu. Walau bagaimanapun, tempoh penyembuhan ini boleh diguna pakai selagi tidak ada sebarang jangkitan kuman pada bahagian pembedahan.

luka pembedahan melibatkan banyak lapisan. Lapisan dalam rahim itu sendiri, lapisan pada selaput kemudian baru kulit. Hal ini menyebabkan tempoh penyembuhan sepenuhnya luka tersebut adalah 6 minggu

Sekiranya inginkan luka cepat sembuh, pengambilan makanan seimbang penting. Pastikan tubuh cukup vitamin terutama vitamin C kerana dapat mempercepatkan proses penyembuhan. Selepas bersalin digalakkan mengambil multivitamin. Makan sayur dan buah-buah banyak kerana kandungan seratnya boleh mengurangkan sembelit. Akan tetapi sekiranya sudah lebih 14 hari namun luka masih tidak sembuh, jumpalah doktor segera kerana takut ada jangkitan

8 TANDA SERIUS SELEPAS PEMBEDAHAN CAESAR

1. Demam berterusan.
2. Sakit pada tempat luka
3. Pendarahan yang banyak, berterusan dan berketul dari faraj
4. Keluar nanah dari tempat luka
5. Tanda kemerahan pada sekitar luka
6. Keluar air jernih dari tempat luka
7. Tempat luka nampak berlubang atau bengkak
8. Benang jahitan keluar dari luka atau terbuka

TAKUT JAHITAN CAESAR TERBUKA SEMULA, APA PERLU BUAT?





LUKA JAHIT CEPAT SEMBUH WALAUPUN JAHITAN CAESAR

Pertama kali bersalin normal & kena vacuum pulak.so kena la jahit sikit.huhu..tak pandai push.

Seminggu awal bersalin tu asik kena jalan kepit, duduk pun kena bersopan santun. Luka bawah tu rasa pedih terutama bila berpeluh. Lepas mandi dah keringkan betul betul tapi dah la musim panas, kena pakai kain batik je, stokin lagi..bawah tu kadang kadang berpeluh peluh.pedih ..adoiiii

Lepas minum vivix pedih berkurang. Serius tak tipu. 3 kali konsistent minum luka dah sembuh.no more pedih, nak jalan , duduk pun senang. seminggu dah pakai seluar. semua orang terkejut tak sakit ke? sebab tak sakit dan lebih selesa sebab tu pakai seluar je. - Puan Ainul

RAMAI RUPANYA YANG DAH MENCUBA VIVIX. SEMUA TAKUT JAHITAN CAESER LAMBAT SEMBUH



KENAPA VIVIX BAGUS UNTUK SEMBUHKAN LUKA CAESAR?

Vivix : Vitamin Anti Penuaan Dari Shaklee

Hasil kajian yang menelan belanja sehingga beribu-ribu dolar, oh, sampai bilion rasanya, Shaklee telah menghasilkan satu formula ajaib, dari kajian 2006, dan terciptalah Vivix Shaklee. Memang best. Kenapa vivix ini sangat istimewa ? Korang boleh baca entry sebelum ini, tapi fakta di bawah memang hebat .
  • Manusia menjadi tua kerana 4 faktor, dan salah satunya ialah faktor DNA itu sendiri, makin lama, DNA makin rosak, ianya membuatkan kita makin tua. 3 faktor lain pula menyebabkan badan kita akan diserang pelbagai penyakit seperti sakit jantung, nyanyuk, sakit sendi, diabetes dan macam-macam lagi.
  • Salah satu jenis Polyphenol, yang dipanggil Resveratrol, memang sangat bagus, dalam ujian makmal membuktikan DNA lebih kuat dari kerosakan dengan mengamalkan resveratol. Wanita yang bersalin, bila ambil vivix, luka akan cepat sembuh
  • Bahan-bahan dalam Vivix ini semestinya sangat hebat, salah satunya tentulah Anggur muscadine, memang kita tahu Anggur adalah makanan yang berkhasiat yang telah disebut dalam Al-Quran.

CARA PEMBELIAN VIVIX UNTUK WANITA BERSALIN CAESAR


CARA 1

Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.
IsmaLyeza
ig @shakleebyisma
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi
Tag : BERPANTANG, vivix
0 Komen untuk "WANITA BERSALIN CAESAR WAJIB TAHU 8 TANDA SERIUS SELEPAS PEMBEDAHAN"

Back To Top