ISTERI SUKA BERDENGKUR ? WAJIB BACA INI KALAU SEGAN DENGAN SUAMI

Isteri suka berdengkur? Wajib baca ini kalau segan dengan suami


Macam tak percaya je bila husband bising bising "you dengkur kuat sangatlah!" Siap ada sekali kena kejut sebab tak tahan sangat kuatnya. Macam lembu or kebau je bunyinya. Ada kes husband siap ugut lagi nak rekod kalau dah tak percaya sangat! "You tak percaya ek? Nak I rekod you berdengkur tak?" Tengok betapa mithalinya suami. hehe. 

Sebenarnya bagi seorang perempuan yang berdengkur, jangan anggap perkara biasa ye. Wajib baca kalau segan dengan suami. 


Orang yang berdengkur adalah disebabkan oleh apnea tidur yang teruk mempunyai peluang 40 peratus lebih besar mati awal daripada orang biasa. Ini kerana gangguan tidur ini adalah berkaitan dengan pelbagai masalah kesihatan, penyakit jantung kepada kemurungan Pakar Perubatan Karl Doghramji, MD, pengarah perubatan pusat tidur Thomas Jefferson University dan Hospital di Philadelphia.




KESAN DENGKUR YANG TERUK PADA KESIHATAN 

STROKE

Analisa data kesihatan dari satu kajian tidur mendapati bahawa berdengkur adalah berkaitan dengan risiko karotid aterosklerosis - penyempitan arteri di leher disebabkan oleh deposit lemak yang dikenali sebagai plak - dan hasilnya, strok. 

Ringkasnya, lebih kuat dan lebih lama anda berdengkur setiap malam, risiko jangka panjang anda yang lebih besar untuk strok. 

Lindungi diri anda dengan mendapatkan bantuan untuk berdengkur, terutamanya jika anda mengalami rasa mengantuk siang hari, jika pasangan anda berkata pernafasan anda berhenti dalam tidur anda (kedua-dua tanda-tanda apnea tidur), atau jika anda mempunyai masalah kesihatan yang lain, seperti tekanan darah tinggi.


PENYAKIT JANTUNG

"Kita tahu bahawa apnea tidur dikaitkan dengan masalah kardiovaskular, seperti tekanan darah tinggi dan penyakit arteri koronari, akhirnya membawa kepada serangan jantungmungkin," Menurut  Dr Doghramji Pengarah Perubatan Pusat Tidur Thomas Jefferson University dan Hospital di Philadelphia

Malah, data menunjukkan bahawa orang-orang dengan apnea tidur adalah dua kali lebih berkemungkinan untuk mempunyai serangan maut  penyakit jantung dan serangan jantung secara tiba tiba

Rawatan untuk gangguan tidur ini adalah berkesan: Kajian klinikal juga menunjukkan bahawa merawat apnea tidur dengan tekanan saluran udara positif berterusan (CPAP) mengurangkan risiko penyakit jantung anda yang orang tanpa apnea tidur .


KESIHATAN MENTAL

Dengkuran tidur boleh menjejaskan mental kesejahteraan anda, yang membawa kepada isu-isu dari sifat mudah tersinggung kekurangan tidur untuk kemurungan yang serius.

Satu kajian baru-baru ini 74 pengdengkur menunjukkan bahawa mereka mengantuk pada waktu siang lebih besar peluang mereka juga mempunyai kebarangkalian kemurungan atau keresahan gejala.


SAKIT KEPALA

Adakah anda sering bangun dengan sakit kepala? Menurut kajian 268 orang yang berada snorers biasa, penyelidik mendapati mereka sering hadapi sakit kepala pagi yang kerap dan gangguan tidur termasuk insomnia dan apnea tidur. 


KURANG KEPUASAN SEKSUAL

Satu kajian ke atas 827 lelaki yang lebih tua mendapati bahawa lebih banyak dan lebih kuat mereka berdengkur, semakin besar kemungkinan mereka mempunyai kepuasan seksual yang lebih rendah  

Ramai orang yang begitu terjejas oleh dengkuran mereka dan mereka tidak mempunyai keinginan untuk melakukan hubungan intim dengan pasangan mereka,


KOMPLIKASI JANIN

Berdengkur semasa trimester terakhir kehamilan biasanya disebabkan oleh pertambahan berat badan. Yang lebih membimbangkan  adalah bahawa dengkuran ini juga disertai dengan peningkatan risiko untuk komplikasi janin. 

SUMBER



ADA TAK TIPS UNTUK HILANGKAN MASALAH TIDUR BERDENGKUR?


Walaupun dengan sedikit anda mengurangkan jaringan lemak yang ada di bahagian belakang tengkuk, ternyata ia boleh membantu mengurangkan dan boleh menghentikan dengkuran ketika anda tidur. Menurunkan berat badan boleh dilakukan dengan cara paling mudah iaitu melakukan senaman secara teratur serta diet sihat.


Anda yang merokok biasanya lebih mudah tidur berdengkur.Penyempitan saluran udara berlaku disebabkan iritasi selaput di hidung dan tengkuk.


Bersenam memainkan peranan penting dalam menjaga kesihatan tubuh seperti bahagian lengan, kaki, perut serta juga boleh menguatkan otot pada tengkuk.

Tidur Mengiring

Disebabkan lidah dan jaring lunak pada mulut semakin menuju ke dalam yang menyebabkan tersumbatnya pengaliran udara yang dihirup jika tidur dalam posisi terlentang. Jadi, cuba ubah kebiasaan tersebut dengan posisi tidur mengiring bagi mengatasi masalah tidur berdengkur ini.

Elakkan Hidung Agar Tidak Tersumbat

Hidung yang tersumbat tentunya akan menyebabkan proses penghirupan udara akan menjadi lebih sukar.Untuk mengatasi masalah hidung tersumbat anda boleh cuba dengan menghirup wap air panas, berkumur dengan air garam dan menghirup bau minyak kayu putih.



SUPPLEMEN UNTUK MASALAH ISTERI YANG SUKA BERDENGKUR

VITAMIN E


Merupakan Vitamin E yang mempunyai antioksida dan membantu proses pengangkutan oksigen dalam darah. Ia mampu untuk mengatasi masalah dengkuran dengan membantu melancarkan saluran pernafasan semasa tidur. Vitamin E membolehkan hemoglobin dalam sel darah merah untuk membekalkan oksigen ke seluruh tubuh dengan lebih efisien.


OMEGA GUARD (MINYAK IKAN)



Omega guard juga baik untuk minimakan masalah dengkur anda.

Omega guard membekalkan asid lemak omega-3 EPA dan DHA dari minyak ikan terbaik di dunia.
Mngurangkan risiko penyakit jantung koronari, merendahkan kolesterol, mencegah penyakit saluran darah dan strok.

Walaupun kadang-kadang berdengkur kelihatan remeh tapi sebaiknya rawatlah sebelum terlambat. Jangan biarkan hidup anda diselubungi keletihan dan malam2 anda kehilangan kehangatannya.

VIVIX

================================================
wanita ini juga ada masalah tidur berdengkur walaupun masih muda



Segan dengan suami? Suami pun tak berdengkur, kita yang perempuan pulak yang berdengkur kuat. Jangan tunggu lama lama, cepat cepat atasi masalah dengkur anda sebelum si suami tak de mood nak tidur sebelah anda! hehe


CARA PEMBELIAN SUPPLEMEN UNTUK ISTERI KUAT BERDENGKUR


CARA 1

Anda boleh terus klik ke SET KAWAL DENGKURAN ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan
CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.
IsmaLyeza
ig @shakleebyisma
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi

Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...