SARAPAN PAGI BOLEH MENGGEMUKKAN??

Assalamualaikum

Selamat pagi..dah breakfast semua? Mesti ramaI yang mood ke laut harini. Biasalah hari jumaat. Sebut pasal breakfast, berapa ramai antara kita yang skip breakfast?

Ni cerita semalam. Masa dalam bas nak ke tempat kerja, pukul 6.20 pagi masa tu. Semua pakat nak tidur dalam bas. Saya pun pernah. Mana taknya..awal lagi. Mengantuk gila. Tapi semalam saya duduk sebelah sorang mamat ni. Orang lain keluarkan shawl buat selimut nak tidur, dia keluarkan bekal! Sekali roti sandwich dengan pisang sebiji. Sangat menyelerakan!!!

Actually memang best breakfast waktu pagi. Sebab apa kena breakfast? Sebab pagi adalah permulaan untuk hari kita. Penentu pada tenaga kita. Breakfast yang sihat dan lengkap dengan segala keperluan khasiat boleh jadikan kita bertenaga, tak mengantuk di tempat kerja, dan aktif! Tapi mesti ada yang mengantuk lepas breakfast kan? Kene check balik apa menu yang kita ambik time breakfast. Makanan banyak lemak ke? Tinggi kalori ke? 

Sebab tu saya sendiri lagi suka breakfast dengan segelas air. Haha. Bunyi macam tak best je. Tapi segelas air tu la sumber tenaga dan segala galanya bagi saya! Lagi lagi saya seorang yang travel ke tempat kerja. (Seremban-petaling jaya) memang perlukan tenaga yang tinggi!!

Breakfast tak perlu ambik kuantti yang banyak. Tak perlu 3 bungkus nasi lemak sekali gus. Kuantiti yang sederhana tapi khasiat yang tinggi! Sebab tu saya breakfast awal pagi hanya dengan segelas air. Air apa?



Ni lah breakfast saya tiap pagi..tiap hari. Kalau nak add on pun mungkin saya akan makan biskut oat. Memang serius kenyang dan bertenaga sampai tengahari. Jimat masa saya..jimat duit poket saya hehe. 

Apa yang boleh saya ringkas kan pasal esp dan cinch shake ni, esp adalah minuman protein yang mengeyangkan. Begitu juga dengan cinch shake. Tapi cinch shake selain mengenyangkan, dia bantu untuk tingkatkan metabolisme dalam badan kita. Maknanya bila metabolisme badan kita tinggi, apa je makanan yang kita ambik, proses pembakaran kalori dan lemak tu berlaku dengan cepat. So takde la lemak tu sempat bak berkumpul! 


 minuman kaya ENERGY!
nak kurus boleh minum CINCH SHAKE

So siapa kata breakfast boleh menggemukkan? Pilih menu yang bersesuaian pasti kita boleh kawal berat badan kita! Yang penting jangan skip breakfast ye :) P/s dapatkan esp dan cinch shake dari saya beserta konsultasi yang betul untuk penurunan berat badan 

Is 
Shaklee Supervisor

0126716961
Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...