Home » » SENARAI BARANGAN DAN PRODUK ISRAEL-AMERIKA YANG BOLEH KITA BOIKOT!

SENARAI BARANGAN DAN PRODUK ISRAEL-AMERIKA YANG BOLEH KITA BOIKOT!

Sebenarnya aku sedih sangat dengan respon sesetengah manusia yang macam takde perasaan simpati langsung pada nasib yang menimpa saudara kita di Gaza. Persoalan mereka yang aku paling tak boleh terima "Kita hidup selama ni guna barang2 keluaran dorang..setakat boikot Mcd yang cuma beberapa sen tu apa la sangat yang boleh kita bantu Gaza tu..lupakan jela.."

So jom kita tengok respon respon manusia manusia 'bijak pandai' ni.
 

“Telah dilaknati orang-orang kafir dari Bani Israel dengan lisan Daud dan Isa putra Maryam. Yang demikian itu, disebabkan mereka durhaka dan selalu melampaui batas Mereka satu sama lain selalu tidak melarang tindakan mungkar yang mereka perbuat. Sesungguhnya amat buruklah apa yang selalu mereka perbuat itu.” [Al-Maidah (5):78-79]

Dan mereka semakin durhaka sesudah al-Quran diturunkan. Allah SWT berfirman yang bermaksud:

“Dan Al-Qur’an yang diturunkan kepadamu dari Tuhanmu sungguh-sungguh akan menambah kedurhakaan dan kekafiran bagi kebanyakan di antara mereka” [al-Maidah (5):64].



aku tak nafikan memang kita banyak bergantung dan pakai barang2 mereka. tapi yang dah beli tu dah la..sekarang ni mana yang boleh kita elakkan dari beli, kita elakkan..jangan la fikir kolot macam ni..benda paling mudah kita boleh lakukan adalah..boikot Mcd!


 
Kalau setiap orang boleh sumbangkan RM1, tentu banyak boleh dikumpulkan utk tabung Gaza. Dan kalau setiap org Islam boleh sedekahkan Al Fatihah selepas solat, takkanlah Allah Yang Maha Pengasih tak perkenankan doa hambanya yg terdesak. Isu Gaza bukan sahaja tentang agama, tapi kemanusiaan sejagat.

Selepas solat tadi, aku baca doa dari ayat terakhir surah Al Baqarah, dan petikan terakhir bermaksud "..Maafkanlah kami, ampunilah dan kurniakanlah rahmat kepada kami. Engkau pembela kami, maka bantulah kami untuk mengalahkan kaum kafir." Aku berdoa untuk orang-orang Islam di Gaza. Semoga kanak-kanak dan wanita khususnya, diberikan perlindungan daripada kekejaman Yahudi laknat, ameen ya rabbana alamin.


ok petikan kat bawah ni khas untuk manusia yang kurang bijak pandai macam pengomen kat atas tu..renung2kan..


Dari seorg rakan .. 

"Boikot Produk Yahudi ni satu langkah yang bodoh. Ekonomi kita jugak yang terjejas nanti. Anak-anak muda negara kita yang hilang peluang pekerjaan. Lagipun berkesan ke kat mereka kalau kita yang boikot? Ramai lagi yang still pakai produk mereka, satu dunia"
Kata-kata dari manusia yang 'bijak' pandai .. 

Maka tersebutlah sebuah kisah dimana Nabi Ibrahim dibakar didalam api yang

amat besar oleh Raja Namrud. Melihatkan kejahatan Raja Namrud, seekor burung kecil oleh disebabkan rasa sayangnya kepada kekasih Allah Nabi Ibrahim, ia lantas mengambil air dengan menggunakan paruhnya yang kecil dan dititiskan keatas api yang besar itu. Perbuatan burung kecil itu telah ditertawakan oleh burung-burung yang lain. 
 
"Usahamu itu hanya sia-sia, api yang besar itu tak mungkin terpadam dengan setitis air itu", mereka mengejek.  
 
Lalu burung kecil itu membalas: "Aku percaya bahawa Allah tidak akan menanyakan kepada ku sama ada api itu berjaya dipadamkan atau tidak, tetapi Allah pasti akan bertanya apa yang telah aku usahakan untuk memadamkannya." 
 
Oleh itu, walaupun kita ini seumpama burung kecil tersebut, dalam usaha memerangi Yahudi laknatullah ini, 'siramlah walau setitis air' untuk memadamkan keganasannya. Carilah bukti dan saksi keprihatinan kita terhadap nasib umat Islam di hadapan Allah nanti. Jika ingin dibandingkan dengan pengorbanan nyawa oleh saudara kita di Palestine, Syria, Burma atau dimana saja yang sedang terseksa itu, apalah yang seksanya sangat untuk kita menahan diri kita daripada godaan seketul ayam goreng, burger dan satu cup pepsi mahupun godaan-godaan lain 
 
Selamat berfikir dan merenung diri :) 
 
Last sekali aku nak share dengan korang senarai barang barang ISRAEL LAKNATULLAH yang boleh kita elakkan dari beli atau guna. Percayalah..walaupun usaha kita ni tak mampu untuk menghentikan pendarahan di Gaza, sekurang kurangnya kita berusaha.. :) 















BY : Cik Aish - Mama Irine yang sentiasa nak nampak kurus! :D :D

Saya mama Irine yang bekerjaya tetapi mampu buktikan ibu berkerjaya mampu jana pendapatan sampingan 4 angka sebulan dengan Shaklee. :)SMS/Whatsap 0126716961 untuk pertanyaan mengenai Shaklee

Join Me On: Facebook | RAHSIA KURUS DAN LANGSING| :: Thanks semua :) ::

5 komen:

najihahfara said...

subhanallah..
semoga Allah selamat kan seluruh umat islam disana termasuk kita

^^eKaTiKaH^^ said...

tak sanggup nak tengok gambar kanak-kanak dibunuh dgn kejam.. :'(

Abg Stalker said...

:( Allahuakhbar..x sanggup la tgk gmbr2 tu.nk bc pun tutup2 gmbr dgn tgn.

Syakir Qawi said...

semoge rmai umat islam d malaysia ini rmai yg mnyedari kseksaan dan penderitaan saudare se ugama kite d luar sne...
kami boikot israel laknatullah!!!!

Syakir Qawi said...

semoge lbih rmai umat islam d mlysia ini mnyedari tntng hal2 israel untk mmusnahkan saudare umat islam kite d luar sane..x snggup untk s mlihat rmai yg terbunuh d sbbab kan bntuan kite sndri mllaui brg yg d boikot ni..
kami boikot brg2 israel/yahudi laknatullah..