.

.

HATI KAU DAN LELAKI TU, DULU ALLAH YANG SATU KAN.....

Assalamualaikum


Kadang kadang apa yang kita rasa, ada di antara mereka rasa kesedihan yang sama. Cuma cara kita ditinggalkan dan pengkhianatan cinta tu yang berbeza. Entry kali ni aku hasilkan untuk seorang yang sedang berduka sekarang ni. tak payah ar aku nak state siapa. cuma apa yang aku boleh bagitahu, dia seorang kawan yang baik! 

aku doakan, kau ke, aku ke nanti (mana lah tahu pp epal tinggalkan aku ke kan..huhu) atau siapa siapa saja yang pernah dikhianati, akan kuatkan hati. Memang susah..banyak sangat kenangan kan? aku sendiri akui, tempoh bersama ex aku dulu susah untuk aku kikiskan. 

dan aku mengaku..aku juga seperti kau..akan menangis bila terkenangkan dia..cuma apa aku nak pesan..bila kau nangis...menangislah ketika kau solat..ketika berdoa..minta pada Dia agar bawa keperitan dalam hati ni pergi jauh dan gantikan dgn manusia yg akan menghargai kita dan bawak kita straight ke syurga...

pujuk lah hati kau..bahawa bila cinta kita kerana Allah..kita akan belajar utk redha dgn ketiadaan dia..even susah. hati kau dan lelaki tu..dulu Allah yg satukan...dan hati kau dan dia juga Allah yang jauhkan...sbb ape?sbb dia tau yg terbaik buat kita.......

ade sesuatu yg sedang menanti kita....yang lebih baik..hanya Dia je yg tau..cuma sesuatu tu belum muncul lagi...

bertabahlah wahai kawan...... 


7 Komentar untuk "HATI KAU DAN LELAKI TU, DULU ALLAH YANG SATU KAN....."

btul tu kak, selalu dekatkan diri kpd Allah agar kita dpt ketenangan yg abadi.. Allah sentiasa ada untuk mendengar rintihan kita.

Dengar saja pun dah tau mcmne keperitannya.. Kalau dengan kawan pun kita sedih utk berpisah, mcmne la klu yg kte rapat kan. Ada hikmahnya Allah jumpakan kte dgn seseorang. Mungkin utk belajar erti kehidupan dgn lebih lg. InsyaAllah Dayana nk bercinta selepas kahwin supaya diredhaiNya :) insyaAllah

btol la 2..
kite pon prnh kecewa beberapa bulan yg lepas..
hehe..

sy pernah lalui perasaan ni. Allah je yang tau mcm mana peritnya bila ditingglkan. dan mase tu hanya Allah jugak tempat mengadu & Allah jugak yg beri kekuatan smpai sekarang..
alhamdulillah

kite sume penah rase keperitan tu kan? anggaplah ALLAH dah plan kan yang terbaik untuk kite.

biarlah kenangan tinggal kenangan. kikis jauh2 wpn mungkin parutnya sgt memeritkan. belajarlah menghargai apa yg ada skg. kerna insya'ALLAH kita akan terus hidup bersamanya....

Back To Top