.

.

PUNCA BERAT BADAN SUSAH TURUN

Assalamualaikum

Pernah tak kita semua terfikir kenapa berat badan susah turun walaupun dah puas bersenam? Semua orang tahu, kalau nak turunkan berat badan, kena rajin bersenam! Tengok orang lain bersenam sampai dapat badan solid molid, kita pun nak bersenam jugak. Tapi tak ada hasil. Penat je dapat. Kenapa agak agaknya berat badan susah turun walaupun kita joging keliling padang 10 kali sehari?


Semuanya berpunca dari pemakanan kita. Adakah kita bersenam tapi kita langsung tak jaga pemakanan kita? Makanan segera yang kaya msg dan kolestrol jadi pilihan saban hari. Makan berat waktu malam. Makan sikit waktu pagi.

Sebab tu kalau boleh, elakkan ambil makanan segera dan makanam ringan. Macam maggi, mcd, dan sebagainya. Kurangkan makanan berlemak seperti makanan bersantan. Sesekali boleh tapi tidak terlalu kerap. Bak kata KEVIN ZAHARI...


Apa yang saya faham, segala galanya berpunca dari pemakanan. Jaga pemakanan, ambil supplemen, dan lakukan senaman. Konsisten, istiqamah, pastinya anda semua mampu dapatkan berat badan impian!!!

Tag : TIPS KURUS
0 Komen untuk "PUNCA BERAT BADAN SUSAH TURUN"

Back To Top