CARA MELEGAKAN PMS/SENGUGUT

Assalamualaikum semua. 

Kali ini aku nak share dengan korang semua tentang cara untuk legakan PMS atau pun kita panggil sebagai senggugut. S.E.N.G.G.U.G.U.T. Bunyi pun macam tak best je. macam nak ugut ugut kita lak kan. Erm tapi memang tak best pun sebab sakit. Perempuan macam kita ni je yang faham. Lelaki mana nak faham kan. depa tak rasa lagi! =)

Macam mana senggugut boleh terjadi? 

Sakit senggugut berpunca dari kuncupan rahim yang kuat untuk mengeluarkan ketulan darah haid yang bercampur sedikit tisu daripada selaput endometrium. Darah haid ni perlu keluar menerusi saluran pangkal rahim yang biasanya masih sempit dikalangan gadis remaja. Mungkin sebab tu kebanyakan perempuan yang dah berkahwin, hilang sakit senggugut. (sebab dah kurang sempit? haha) 

Nak tahu lagi pasal Senggugut? Boleh picit lelaju dekat sini APA ITU SENGGUGUT?

Cara kurangkan/elakkan senggugut

Aku pernah pergi klinik nak dapatkan rawatan dan MC sekali sebab serious tak larat nak pergi kerja kalau datang time PMS ni. Doktor tanya awak dah kawen belum? Aku jawab, belum. Doktor kata patutla. Insyallah lepas kamu kahwin dan dapat anak, sakit senggugut akan hilang. Aku pun senyum la. Masa tu seminggu lagi nak kahwen hehe. 

Minum Coke untuk kurangkan senggugut?

Korang pernah dengar tak ada a few women yang suka minum Coke untuk redakan senggugut ni. Motifnya bila minum Coke, ia akan mengeluarkan ketulan darah tu dengan banyak. Sebenarnya salah tau cara tu. Sebab bila minum Coke, memang la darah akan keluar dengan banyak, tapi tak baik untuk sistem dalam badan kita sebab ia memaksa rahim kita untuk keluarkan darah tu. 

So ada cara yang lagi baik?



Korang boleh cuba untuk amalkan supplement ni sebagai cara untuk melegakan PMS ataupun sakit senggugut korang. Memanglah tak 100% keberkesanannya tapi tak salah cuba kan? Lagipun supplement ni memang terbaik dari Shaklee untuk kesihatan perempuan. =) Tak percaya?




Selain daripada tu, yang paling penting, banyakkan minum air suam dan elakkan ais! So tu je yang boleh aku share dengan korang. Hope dapatlah membantu korang yang ada sakit PMS ni..eeeee tak best kan kalau PMS datang? Boleh hilang mood sedunia dibuatnya! hehe ok. Selamat beramal! 

Aish - ID 910287
Shaklee Distributor 
012-671 6961 (whatsap/sms only)
ismalizayahya86@gmail.com 

atau boleh pm aish dekat
FB Page : Here
Previous
Next Post »

2 komen

Write komen
Cik Zety
AUTHOR
June 3, 2013 at 4:56 PM delete

how much GLA ni pn.aish? :)

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
June 3, 2013 at 9:19 PM delete

@Cik Zety dear, aish dah pm dekat Fanpage you.. :)

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...