.

.

TAHU TAK CHIA SEED BOLEH BUAT KORANG KURUS KALAU BANCUH BERSAMA ....?

Tahu tak Chia Seed noleh buat korang kurus kalau bancuh bersama ... ?


Chia Seed  merupakan jenis biji-bijian kecil yang berasal dari tanaman Salvia hispanica L. Tanaman ini tumbuh di Meksiko dan Amerika Selatan. Chia Seed ni bentuknya sama macam selasih. Kena rendam dalam air untuk menikmati khasiatnya. Dan antara khasiat Chia Seed adalah ia boleh buat korang kurus!

Chia seed dipercaya memiliki beberapa manfaat untuk kesihatan, salah satunya adalah membantu dalam menurunkan berat badan. Bentuknya yang kecil ini akan mengembang setelah beberapa saat direndam di dalam air. Dan akan lebih mengembang lagi setelah chia seed berada di dalam perut, itulah mengapa chia seed dapat membuat kita rasa kenyang lebih lama, dan ada yang percaya dapat membantu dalam menurunkan berat badan.


KEBAIKAN CHIA SEED YANG DIBANCUH BERSAMA ENERGIZING SOY PROTEIN



  • Menurunkan berat badan

Jumlah serat yang cukup tinggi di dalam chia seed dan kandungan kalorinya yang cukup rendah dipercayai boleh menurunkan berat badan. Karana makanan yang mengandung serat tinggi umumnya dapat membantu dalam membuat perut merasa kenyang lebih lama. Bancuhan bersama ESP adalah bancuhan yang paling PERFECT untuk menurunkan berat badan kerana ESP sendiri Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
  • Berperanan sebagai detoks dan pencernaan 

Mengeluarkan racun sisa metabolisme tubuh melalui feses dan empedu merupakan hal yang penting. Itulah mengapa buang air besar secara teratur tidak kalah pentingnya dengan buang air kecil. Guna menjaga keteraturan buang air besar, tubuh memerlukan makanan yang mengandung serat. Dengan kandungan serat yang cukup tinggi, chia seed pun menjadi salah satu makanan yang dipercaya dapat membantu kesehatan dan kelancaran pencernaan.
Chia seed memiliki kaitan dengan penurunan risiko diabetes dan penyakit jantung koroner. Selain itu, makanan yang mengandung serat tinggi juga dapat menjaga gula darah tetap stabil. Bancuhan chia seed bersama ESP sangat membantu menurunkan paras gula. Indeks glisemik menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai indeks glisemik (G.I) yang tertingi manakala karbohidrat dengan (G.I) yang rendah pula memecah gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan kita.Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badan penjagaan kesihatan dalam janga masa panjang.
  • Kolestrol

chia seed juga bagus untuk menurunkan LDL atau kolesterol jahat dalam tubuh dan menurunkan risiko penyakit kardiovaskular, termasuk aritmia dan trombosis. Bahkan, dengan kandungan omega-3 di dalamnya yang juga tidak kalah tinggi, chia seed dipercayai dapat menurunkan risiko munculnya stroke, serangan jantung, dan kematian mendadak akibat penyakit jantung. Bancuhan bersama ESP yang terdiri daripada 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi membantu mengurangkan kolesterol.




BETUL KE MINUM ESP BOLEH KURUS?


 

CARA MEMBUAT PEMBELIAN ESP UNTUK BANCUHAN BERSAMA CHIA SEED

 

CARA 1
Anda boleh terus klik ke ESP ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan
CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.
IsmaLyeza
ig @shakleebyisma
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi
2 Komentar untuk "TAHU TAK CHIA SEED BOLEH BUAT KORANG KURUS KALAU BANCUH BERSAMA ....?"

Back To Top