SUSAH TAK NAK NAIK RANK SUPERVISOR SHAKLEE?

SUSAH TAK NAK NAIK RANK SUPERVISOR SHAKLEE? 

Saya join Shaklee sebab makan sendiri. Bukan join sebab nak buat biz. Supervisor Shaklee? Lagi la tak pernah terpikir tah apa ke benda alah tu. Totally join sebab sukakan khasiat produk shaklee yang banyak bantu kesihatan saya dan family.


Saya start serius biz bila datang semangat nak bantu sorang kawan yang ada masalah yang sama macam saya which is kulit berjerawat. Dengan asbab shaklee, kawan saya makin jelita sekarang. :p Ok. tu semua gara gara telan Vitamin C dengan E yang best tu.

Saya mula buat biz. Masa tu takde anak shaklee. Memang sepenuhnya harapkan Personal Sales semata. Bulan pertama bonus tak banyak. Cukup belanja diri sendiri MCD tu pun dah happy gila sebab makan free kan? Bulan seterusnya dapat beli vacum rumah sebijik. Bulan seterusnya mula sedar diri, terus simpan buat saving. Gila asik nak perabis duit je?

Dan lepas tu saya mula berani jadi tukang daftarkan orang sebagai ahli. So ahli ahli tu bernaung bawah group saya. Makin lama makin ramai. Alhamdulillah dari tak tahu nak coach dan guide, lama lama boleh la, setakat jadi bahu tempat dorang meluah perasaan tu kira dah boleh la. Upline saya suruh saya besarkan sales group. Saya suka masa tu sebab upline ajar macam macam sampai dia kata, "is, cepat cepat naik supervisor" Betul orang kata, UPLINE memang boleh nampak KEMAMPUAN DIRI kita walaupun kita rasa masa tu kita tak ada apa apa pun. 


So study la sikit sikit apa kebenda supervisor shaklee ni, cara nak naik supervisor, berapa sales kena dapat, berapa bonus boleh dapat bila dah naik rank..sounds good. So memang masa tu satu je benda yang saya aim iaitu NAIK SUPERVISOR. Tiap tiap malam berangan kot. Takpe, berangan tu free. Rugi tak berangan dulu. So berangan la, lepas tu cakap sorang sorang "Ya Allah, makbulkan la impian aku nak berjaya dalam biz shaklee ni, aku nak naik supervisor, sebab dengan kejayaan tu, aku akan bantu downline aku juga supaya sama sama berjaya"


So pada bulan September 2014, tengah pregnant, Allah makbulkan apa yang saya dok berangan sebelum tu. Hari kejadian naik Supervisor tu, upline dok tanya, berapa dah Group Sales sekarang? Boleh capai tak nak untuk naik Supervisor? Masa tu memang jauh lagi nak kejar. Tak boleh jadi ni, satu hari tu, dari pagi sampai petang, memang gandakan semua benda. Gandakan usaha, gandakan doa. Banyak kali sebut..nak nak nak nak, tolong la tolong la Ya allah..

Magik memang magik. Sebab berkat usaha dan doa yang double tripple hari tu, banyakk sales masuk. Potential buyer pun tetiba text cakap nak beli, ada lagi best, cust ni wasap, bagitahu dah bankin. Semua dipermudahkan haritu. Dan malam tu, sebelum closing 30hb, sebelum detik 12malam, cukup 3000GUV yang melayakkan saya naik SUPERVISOR

miracle HAPPEN.. when you believe.... tahajud cinta.. siapa yg buat dia akan rasa manisnya.. siapa yg masih tertanya2 betulke.. ye ke.. jadi ke.. tu ke ini ke.. maka duduklah lagi dlm zon tanya2...

Nak atau taknak... ANDA YG DECIDE..bukan upline bukan downline bukan sideline..
KALAU ADA DOWNLINE SAYA YANG SAYA PERNAH CABAR SEBELUM NI UNTUK NAIK SUPERVISOR, MAKA BUAT LAH.. hasil dari cabaran itu ..utk kebaikan anda juga..

Previous
Next Post »

1 komen:

Write komen
Unknown
AUTHOR
July 22, 2017 at 8:31 PM delete

terima kasih perkongsian.Teringin nak naik rank supervisor

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...