SET BERPANTANG YANG JADI PILIHAN SAYA NANTI

Assalamualaikum :)

Seronoknya bila public holiday! Hari hari cuti macamni memang nak berehat kat rumah sepuas puasnya. Tapi takdelah istilah rehat duduk ngadap TV sambil makan pomcorn! no no no. Bangun pagi terus siapkan breakfast untuk suami, gotong royong kemas rumah, basuh toilet..haa penat. tapi sebenarnya saya monitor je. Suami yang buat. hhihih..tolonglah kaum ibu mengandung niii..
Petang tadi saya ke SACC Mall..saja merayap ke butik Anakku. Cadangnya nak survey stroller atau baby cot. Tapi last last terbeli benda lain. But still benda tu dalam list barang barang keperluan yang wajib ada sebagai persediaan menyambut si kecik ni nanti. Apa barangnya?? haa ni dia.. 
 Saya pilih Manual Avent je. Sebab ramai kata berkualiti, senang digunakan dan murah. Satu set ni ada satu breast pam complete dengan botol susu dan dapat lagi extra satu botol susu. RM299 je. :)

Breast pam penting untuk mommy yang niat nak fully breastfeed. Ye. saya memang bernekad untuk fully breastfeed untuk baby nanti. Tapi kalau beli breast pam je tapi susunya takde susah jugak kan? So Setakat ni set berpantang yang jadi pilihan saya dah tentu set berpantang Shaklee. 
Honestly, kalau bakal ibu rasa mereka mampu jaga pemakanan, cukup protin, kalsium, minum air masak secukupnya, tak pernah stress, tak perlu ambil any supplement pun. Tapi kalau rasa macam badan kita kurang mendapat sumber protin yang cukup, dah la tu tak suka minum susu pulak, so macam mana nak dapatkan kalsium magnesium yang lengkap?
Lagi lagi bila baby yang baru lahir biasalah kadang kadang banyak ragamnya, Tidur kita pun kadang kadang tak cukup. So saya dah dapat bayangkan susah payahnya akak akak saya dulu bersengkang mata menjaga baby dorang masa tu. Badan toksah cakap. Selalu letih..mood pun tak menentu..lastly tak ada rezeki nak fully breastfeed. bagi susu formula je sebab bila badan letih, mood tak tentu, badan tak cukup rehat, macam mana badan kita nak hasilkan hormon yang boleh merembeskan susu ibu tu? sebab tu saya pilih set berpantang Shaklee. Tapi kenapa?
Pengambilan set berpantang Shaklee ni bukannya membanyakkan susu ye, tetapi sangat sangatt membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu kalau si ibu konsisten pam dan sesi pam tak lebih dari 3 jam untuk sesi pam berikutnya. bila kita rajin pam, so that akan lancarkan lagi penghasilan susu ibu sebab ibu yang bebas tekanan, mood yang stabil dan bertenaga akan membantu dalam penghasilan susu ibu. 
Sebab tu saya pilih set berpantang Shaklee. dalam set ni ada :

  • Vita Lea - Multivitamin yang lengkap dengan semua vitamin yang badan kita perlukan. Baik untuk beri tenaga pada ibu dan bekalkan nutrisi yang cukup untuk bayi
  • B-Complex dan Vitamin C - Membantu atasi tekanan, beri mood yang ceria pada ibu. bila mood ceria, hormon oksitosin mudah dihasilkan. 
  • Ostematrix - membekalkan kalsium pada ibu dan bayi
  • Alfalfa - membantu menghasilkan susu ibu dengan lebih cepat
  • ESP - membekalkan protin yang cukup kepada ibu dan bayi 

So apa kata mereka yang dah lama mengamalkan set berpantang Shaklee ni? 


Jadi bila kita dah buat pilihan untuk berpantang dengan Shaklee, kena lah kerap pam dan bukan pam bila susu bengkak aje tau! Perlu pam setiap 2 ke 2 jam setengah so that hormon prolaktin yang menghasilkan susu tu akan sentiasa berterusan dirembeskan..

Kalau rasa berminat nak berpantang dengan vitamin macam yang sicadangkan doktor, Shaklee adalah pilihan yang terbaik. Kesian baby kalau kita bekalkan jamu yang panas dan boleh buat baby jaundice. apa pun, saya hanya nak yang terbaik untuk si kecik ni nanti. Insyallah :) 

Cara order Shaklee dengan saya? Daftar untuk nikmati harga ahli?
Sms/Whatsap : 0126716961
FB : AishElis
FB Page : Healthy & Beauty Shop
Previous
Next Post »

1 komen:

Write komen
Sharz
AUTHOR
December 12, 2013 at 10:46 AM delete

ok la tue...harap2 susu banyak kan??
sebab kalau nak bf tapi takde susu pon susah jugak.. :P

untuk luaran cik aish takde amik pape ke??

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...