.

.

Apabila murid sekolah miskin dengan budi bahasa

Kurang ilmu, cikgu boleh beri ilmu.
Kurang didikan, cikgu boleh didik kamu.
Kurang ajar, cikgu boleh ajarkan.
Kurang budi bahasa..macam mana nak atasi?

Hanya gambar hiasan. Tiada kene mengena dengan topik di atas. hehe

Zaman dulu la kan..murid cukup takut nak pandang cikgu. Ini kan pula nak jeling cikgu. Gerun. Macam ada something kat muka cikgu tu yang membuatkan murid rasa taknak untuk mendekati guru. Lainlah budak-budak pandai. Mereka memang rapat dengan guru! 

Tu dulu!

Murid zaman sekarang, bukan saja cukup berani. Malah dengan muka tak tahu malu dan tanpa periksa anu pun kecik lagi, dah pandai nak ajak cikgu kapel. Sungguh! Memang dasar .. .....apa ea? ntah. Takde perkataan nak guna lagi dah.

Apa boleh buat. Ibu bapa zaman sekarang humban kan anak-anak mereka ke sekolah dan serahkan tugas mendidik,mengajar,mengasuh dan macam-macam meng lagi pada guru 100%!!! Ok..kesian..eh Sekian..

0 Komen untuk "Apabila murid sekolah miskin dengan budi bahasa"

Back To Top