Sawan Semasa Mengandung : Berhati Hati Jika Ibu Hamil Naik Berat Badan Berlebihan

Ketika pemeriksaan di klinik, jururawat mengatakan isteri ada tanda sawan mengandung. Apa yang dimaksudkan dengan sawan mengandung? Apa kaitan sawan mengandung dengan berat badan? 




Sawan sering dikaitkan dengan tekanan darah tinggi. Risiko ini lebih tinggi kepada ibu yang kali pertama hamil, ibu yang pernah mengalami penyakit darah tinggi sewaktu kehamilan terdahulu atau ibu yang hamil kali pertama dengan suami baru, Penyakit darah tinggi termasuk dalam kehamilan berisiko tinggi dan sawan mengandung adalah suatu masalah perubatan yang serius. 


PENAMBAHAN BERAT BADAN NORMAL KETIKA HAMIL

Bagi wanita yang mempunya berat badan 45 kilogram sebelum hamil, penambahan berat badan sebanyak 11 hingga 12 kilogram sepanjang kehamilan adalah sesuatu yang normal. Semasa trimester pertama  (tiga bulan pertama kehamilan) berat badan wanita hamil boleh menurun akibat kurang selera makan kerana rasa loya serta muntah muntah, Setelah memasuki trimester kedua, dan seterusnya berat badan wanita hamil semakin pulih dan dijangka bertambah sekitar setengah kilogram bagi setiap minggu. 


PEMERIKSAAN ANTENATAL 

Wanita yang mengalami penyakit sawan mengandung lazimnya mungkin mengalami penambahan berat badan berlebihan. Penyakit ini juga didapati pada wanita berbadan kurus. Berat badan tidak menyebabkan penyakit darah tinggi dan menurunkan berat badan juga tidak mengurangkan tekanan darah. Isteri dinasihati menjalani pemeriksaan antenatal dan pematauan teliti secara dijadualkan bagi mengesan penyakit berkaitan. Pemeriksaan antenatal seharusnya dilakukan mengikut jadual iaitu setiap empat minggu sehingga kandungan berusia 28 minggu, kemudian setiap dua minggu sehingga kandungan berusia 36 minggu dan seterusnya ssetiap minggu sehingga bersalin. Sewaktu lawatan ini, pemeriksaan kehadiran protein dalam air kencing dan tekanan darah dilakukan. Pemeriksaan selanjutnya akan dilakukan jika kedua duanya tidak normal. 


Ibu hamil disarankan untuk mengambil supplemen yang lengkap untuk kawal tekanan darah bagi mengelak sawan mengandung 




Sememangnya set hamil shaklee antara BEST SELLER yang saya jual selama 3 tahun buat biz. Kenapa set hamil shaklee ni high demand?
Sebelum tu saya nak bagitahu, set hamil yang COMPLETE ada Vitamin C, B Complex, Vitalea, Ostematrix, ESP, dan Omega. Untuk yang benar benar nak amalkan SET HAMIL yang complete, takde masalah dan memang tulah yang terbaik.
Tapi saya faham tak semua pasangan yang mampu untuk dapatkan supplemen hamil yang lengkap dalam satu satu masa. Jadi apa yang saya boleh bantu, saya sediakan beberapa pakej set hamil mengikut trimester
SET HAMIL TRIMESTER PERTAMA 
  • Vitamin C
  • Ostematrix
  • B Complex 
  • ESP

SET HAMIL TRIMESTER KEDUA
  • Vitalea
  • Vitamin C 
  • Ostematrix
  • ESP

SET HAMIL TRIMESTER KETIGA
  • Vitalea
  • Vitamin C
  • Ostematrix
  • ESP
  • Omega Guard


KHASIAT SETIAP SUPPLEMEN SET HAMIL

Ostematrix - membantu top up kalsium yang deposit semasa hamil. Elak kejang kaki, sejuk kaki, lenguh sendi yang selalu ibu hamil rasa. Elak sembelit atau buasir.
Omega guard - kawal kolestrol dalam darah, elak kenaikkan berat badan mendadak. Cerdaskan minda bayi dalam Kandungan dan cantikkan pembentukkan mata dan kulit bayi.
Vitamin C sr - tingkat immunisasi ibu dan bayi semasa hamil, cantikkan dan cerahkan kulit ibu dan bayi dalam kandungan. Elak kulit sensitif.

BComplex - kandungan acid folic bantu elak kecacatan janin dan kerosakann bifida.kurangkan simptom kecacatan bayi atau bermasalah.
Vitalea - multivitamin untuk bantu elak HB rendah, maslaah lemah dan lesu badan ketika hamil.
ESP - bantu pembentukan sel-sel tubuh bayi. Cantikkan kulit bayi dan si ibu. Menguatkan rahim ketika hamil. Mengelak koyakkan perenium terlalu besar ketika bersalin kerana otot lebih kuat.


Ibu Hamil Kuat Boleh Naik Flight & Panjat Candi Borobudur! Fuyooo!


CARA PEMBELIAN SUPPLEMEN UNTUK IBU HAMIL

CARA 1
Anda boleh terus klik ke SET SET HAMIL MENGIKUT TRIMESTER ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan 
TRIMESTER SATU
TRIMESTER DUA
TRIMESTER TIGA
CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.
IsmaLyeza
ig @almaricantikbyisma
Email: ismalizayahya86@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port
 Dickson, Bandar Baru Bangi
Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...