Buah Pinggang Bocor : Syukur Selepas 3 Bulan Doktor Mengesahkan Tiada Lagi Protein Dalam Urin

Buah Pinggang Bocor merupakan salah satu penyakit yang dihidapi oleh pesakit buah pinggang. Normal urin memang sepatutnya tak mengeluarkan protein. Sebab protein adalah zarah saiz besar yang tak.dapat lalu.pada penapis buah pinggang. Tapi.dengan keadaan.tententu, penapis bocor, protien boleh keluar dan inilah yang dinamakan buah pinggang bocor. Namun selepas 3 bulan, doktor mengesahkan tiada lagi protein dalam urin. Jom baca kisah selanjutnya. 





Bayangkan selepas bertemu doktor untuk membuat pemeriksaan, dia memberitahu ada sesuatu tidak kena dengan buah pinggang dan memerlukan rawatan segera. Mungkin dia tertanya-tanya dan berfikir kenapa dia tidak pernah terasa sakit atau tidak selesa sebelum ini?

Sebenarnya situasi ini bukanlah luar biasa kerana penyakit buah pinggang biasanya tidak menunjukkan sebarang simptom pada peringkat awal. Selepas fungsi buah pinggang hanya tinggal 15 hingga 30 peratus sahaja barulah pesakit akan merasai kesakitan dan gejala kelesuan, kaki bengkak serta hilang selera makan sehingga memaksa pesakit mendapatkan rawatan.


FUNGSI BUAH PINGGANG

Menurut Pakar Perunding Nefrologi, Hospital Pusrawi Kuala Lumpur Dr Ng Eng Khim tahap kesihatan seseorang amat bergantung kepada buah pinggang yang berfungsi secara sempurna. Secara amnya fungsi utama buah pinggang adalah menapis darah bagi membuang air, garam berlebihan dan bahan kumuh bertoksin dari tubuh.

“Fungsi utama lain adalah membina beberapa jenis hormon yang mengawal beberapa fungsi tubuh seperti pengawalan tekanan darah dan pembinaan sel darah merah.

“Apabila buah pinggang atau ginjal mengalami kerosakan, ia sudah tentu mengganggu kualiti hidup dan menjadi masalah kesihatan yang menakutkan penghidapnya,” katanya.

FAKTOR KEROSAKAN BUAH PINGGANG

Terdapat pelbagai faktor menyumbang kepada kerosakan buah pinggang. Sebab paling utama penyakit kencing manis, darah tinggi, keradangan buah pinggang yang biasa dialami bagi mereka yang berusia 50 tahun ke bawah serta pengambilan ubat-ubatan terutama ubat tahan sakit dalam tempoh terlalu lama.

“Ini termasuk gaya hidup, pemilihan makanan dan juga penurunan berat badan yang mendatangkan banyak kebaikan kepada pesakit,” katanya yang menegaskan strategi ini adalah satu kawalan yang sangat penting bagi memastikan pesakit tidak mendapat penyakit buah pinggang kronik.

BUAT SARINGAN AWAL

Berdasarkan kajian, penyakit buah pinggang kronik bukanlah penyakit yang jarang berlaku sebaliknya seorang daripada 11 dewasa di Malaysia berhadapan dengan penyakit ini. Peratusan ini sangat mengejutkan. Sebab itu perlunya penekanan dan kesedaran awal untuk membuat saringan supaya ia tidak sampai kepada tahap serius dan bagi memastikan pesakit tidak perlu membuat dialisis.

Kesedaran sangat penting terutama bagi mereka yang mempunyai sejarah keluarga menghidap penyakit buah pinggang, kencing manis dan darah tinggi serta mereka yang berusia 65 tahun ke atas.

“Dalam hal ini orang ramai perlu sedar, fungsi buah pinggang semakin merosot apabila usia meningkat. Oleh itu saringan awal sangat penting bagi memastikan pesakit mempunyai jangka hayat lebih lama,” katanya yang turut meminta mereka yang mendapati terdapat buih dalam air kencing segera membuat pemeriksaan.

Ini kerana kehadiran protein dalam air kencing menunjukkan adanya masalah pada ginjal.

BUAH PINGGANG BOCOR. ROTEIN KELUAR DARI AIR KENCING

Bagi yang mengikuti kisah yang saya kongsikan sebelum ini, suami saya disahkan menghidap penyakit Penapis Buah Pinggang Bocor atau dikenali sebagai Nephrotic Syndrome. Nephrotic Syndrome adalah satu penyakit yang berkaitan dengan buah pinggang. Di dalam buah pinggang yang normal, glomeruli sejenis penapis halus di dalam buah pinggang, berfungsi untuk yang menghalang albumin (sejenis protein) daripada keluar ke dalam air kencing. 


Di dalam nephrotic syndrome, glomeruli atau penapis ini telah rosak atau bocor. Ini menyebabkan lebih daripada 3 gram protein terkeluar melalui air kencing di dalam masa 24 jam setiap daripada badan. Ini dipanggil PROTEINURIA. Ini menyebabkan badan kehilangan banyak protein. Normal urine memang sepatutnya tak mengeluarkan protein. Sebab protein adalah zarah saiz besar yang tak.dapat lalu.pada penapis buah pinggang. Tapi.dengan keadaan.tententu, penapis bocor, protien boleh keluar. 


Jom kita dengar lebih lanjut tentang pengalaman beliau





TIADA LAGI PROTEIN DALAM AIR KENCING SELEPAS IKHTIAR VIVIX 



Kisah di atas saya kongsikan setelah penggunaan VIVIX selama sebulan lebih iaitu sebotol Vivix. Alhamdulillah pada masa itu terdapat perubahan pada bacaan protein di dalam air kencing. Selepas nampak ada perubahan, saya minta suami teruskan pengambilan Vivix dan cuba sedaya upaya untuk konsisten. Ikhtiar kami satu sudu kecil setiap malam. Itupun dalam seminggu kadangkala termiss juga sekali dua. Dalam tempoh itu suami masih teruskan pengambilan ubat sepertimana yang diberi oleh Doktor dan tetap menjalani pemeriksaan berkala. Adakala sampel urin (air kencing) dikumpul dalam masa 24 jam dan dihantar ke makmal untuk dianalisa.

Jujur saya katakan,masa saya berkongsi cerita dengan seorang kawan yang suaminya juga menghidap penyakit yang sama saya agak tergugat dan risau akan baik kah suami saya. Suaminya bergantung dengan ubat hospital sudah 2 tahun tetapi tiada perubahan. Sedihnya bila tahu tentang itu. Bagaimanapun saya teruskan ikhtiar dengan Vivix.


KEPUTUSAN SETELAH PENGGUNAAN VIVIX SELAMA 3BULAN

Semalam setelah 3bulan menggunakan Vivix, semalam 19 Januari 2015 suami saya ada temujanji dengan Doktor seperti biasa dan ALHAMDULILLAH syukur sangat bila Doktor maklumkan keputusan bacaan urin menunjukkan TIADA LAGI PROTEIN DI DALAM URIN. ALLAHUAKBAR. Allah saja yang tahu betapa bersyukurnya saya bila dapat berita tu. Terima kasih Allah. Terima kasih VIVIX yang menjadi asbab pemulihan suami saya. Allahuakbar. Allah sembuhkan jua. sumber 



KENAPA VIVIX? 


  1. Kajian telah menunjukkan bahawa Resveratrol mempunyai kandungan antioxidant yang paling tinggi. Daripada kajian juga mendapati bahawa kandungan Resveratrol diadapati daripada kulit dan biji Anggur Muscadine
  2. Antioxidant diperlukan pada kadar yang tinggi untuk mendapat kesihatan yang optima dan dapat membantu mencegah penyakit. Antioxidant dapat membantu dan membaik pulih sel rosak yang berpunca dari radikal bebaS
  3. Resveratrol dapat mencegah dari sel kanser merebak kerana resveratrol dapat menghalang dari pembentukkan sel yang tidak normal dalam tubuh manusia mereba
  4. Menurut Eleanor G. Rogan seorang Profesor dari Uni. Of Nebraska Medical Center. Resveratrol ada keupayaan untuk mencegah peringkat permulaan kanser semasa estrogen baru hendak memulakan proses pengembangan kanser dengan menghalang pembentukkan estrogen DNA adducts ( sebatian kimia yang menyebabkan kanser yang melekat pada DNA).Dengan ini kami percaya seluruh sel kanser akan berhenti merebak sepenuhnya.

LANDMARK STUDY TERHADAP VIVIX 



Ada banyak research artikel berkaitan bahan2 aktif dalam produk Shaklee. Malah, Shaklee turut bekerjasama dengan profersor Universiti ternama untuk buat kajian produknya sendiri yang dinamakan Landmark Study.

Landmark Study I mengkaji produk multivitamin Shaklee, VitaLea yang boleh mengurangkan risiko penyakit-penyakit kronik & selamat digunakan dalam jangkamasa yang panjang.

Landmark Study II pula mengkaji produk paling hangat di pasaran iaitu Vivix yang dibuktikan boleh memanjang jangka hayat sel manusia, sekaligus mengurangkan risiko penyakit kronik,

Tapi untuk kesekian kalinya saya ingatkan supplemen dan ubat fungsinya berbeza. Supplements seperti VIVIX, walaupun banyak kajian membuktikan bahan aktif dalam Vivix, iaitu resveratrol boleh mengawal penyakit kronik, tapi Vivix bukan bertujuan untuk merawat atau menyembuhkan penyakit.

Tetapi lebih kepada menyokong rawatan & pencegahan penyakit. Kalau mencegah tu, Vivix sangat sesuai diambil oleh orang yang sihat la. Tapi tak boleh nafikan juga sel-sel orang sakit juga perlukan nutrisi yang secukupnya, sama seperti yang diperlukan oleh orang yang tiada penyakit.

TESTIMONI VIVIX UNTUK PESAKIT BUAH PINGGANG 






CARA MEMBUAT PEMBELIAN VIVIX UNTUK PESAKIT BUAH PINGGANG 

CARA 1
Anda boleh terus klik ke VIVIX  ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan. 

CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

CARA 3
Dapatkan keahlian Shaklee secara percuma dengan pembelian 200UV atau pun dengan pembelian dua botol vivix. Faedah menjadi ahli antaranya adalah dapat menikmati harga produk yang jauh lebih murah antara RM10-RM100 


IsmaLyeza
Visit my ig @almaricantikbyisma
Email: ismalizayahya86@gmail.com
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi
Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...