Minuman Bergas Punca Gemuk, Metabolisme Badan Tidak Efisyen Dan Kadar Gula Meningkat

Setiap kali beli fastfood, tak boleh nak elak dari membeli air gas. Jarang kita nampak orang makan berger dengan air mineral. Air gas merupakan salah satu faktor untuk badan mudah menjadi gemuk, kadar metabolisme menjadi tidak efisyen dan kadar gula dalam darah meningkat. Ini kerana air gas mempunyai kandungan gula yang sangat tinggi. Jadi, jangan minum air gas kalau taknak gemuk dan dapat penyakit lain





Menurut akhbar Utusan bertarikh 2/8/2012, walaupun hanya meminum minuman ringan dengan jumlah yang sedikit iaitu satu tin sehari atau dua tin seminggu, ia tetap akan mengubah tahap metabolisme yang akhirnya akan menyebabkan berat badan bertambah.

Bagi kanak-kanak pula, minuman ringan akan menyebabkan ketagihan dan mengubah nafsu makan mereka kepada makanan ringan. Kajian itu turut mendapati, meminum minuman berkabonat setiap hari juga boleh menyebabkan peningkatan berat badan dan masalah penyakit dalam jangka panjang.

Penyelidikan oleh Universiti Bangor itu yang diterbitkan di Jurnal Pemakanan Eropah menyatakan, minuman ringan sebenarnya mengubah kadar metabolisme, di mana otot menggunakan gula untuk tenaga berbanding lemak.

Kajian itu mendapati, cecair gula menyebabkan gen di bahagian otot berubah fungsi dan ia mungkin berkekalan. Menurut penyelidikan itu, minuman berkarbonat bukan sahaja menyebabkan berat badan meningkat, tetapi juga menyebabkan tahap metabolisme menjadi tidak efisien dan kurang berupaya menahan peningkatan gula dalam darah.

"Keadaan ini seterusnya akan meningkatkan risiko mengidap diabetis tahap dua," kata Kubis yang merupakan saintis dan pakar pemakanan yang mengetuai penyelidikan itu. Sebenarnya, penyelidikan itu adalah untuk kajian terbaru mengenai amaran bahaya minuman berkarbonat dan kaitannya dengan penyakit serius. 


STATISTIK OBESITI DI MALAYSIA 




Obesiti di Malaysia semakin meningkat apabila lebih 16.8 juta atau 60 peratus daripada 28 juta penduduk menghidap masalah itu yang berpunca daripada amalan gaya hidup dan pemakanan tidak seimbang selain tidak suka bersenam. Sementara itu, Majlis Pencegahan Obesiti pula menjangkakan Malaysia akan menjadi negara pertama di Asia Tenggara dengan pesakit kencing manis teramai pada 2017 dan tempat keenam di Asia Pasifik dari segi obesiti!

Melihat pendedahan angka tersebut, tidak hairanlah hospital-hospital kerajaan mahupun swasta ketika ini dikunjungi ramai orang dan ada ketika sesak seperti di pusat beli-belah! -SUMBER 


APA KANDUNGAN YANG ADA DALAM MINUMAN BERGAS?


  1. Gula yang Tinggi
  2. Pewarna & Perasa Tiruan (Caramel colouring)
  3. Garam (Sodium)
Ok - bahan diatas memang dah biasa kita tahu akan menyebabkan Obesiti, Diabetes, Hypertension & Cancer.
Bila minum air bergas :
  • Pernah tak rasa perit bila gas naik di hidung?
  • Gigi rasa macam ada satu 'selaput'?
  • Lidah rasa 'masam-masam'skit & bernau menusuk ke hidung?
  • Rasa seolah 'mencucuk-cucuk' di tekak bila minum?


Keadaan diatas disebabkan kandungan :

  1. CARBONIC ACID
  2. PHOSPHORIC ACID
Kesan kedua-dua asid ini pada tubuh badan:

  • Menghakis Enamel Gigi
  • Mengakibatkan kebocoran calsium dari tulang - Osteoporosis
  • Merosakkan sel-sel buah pinggang

Untuk pengetahuan anda - PHOSPHORIC ACID - adalah salah satu bahan yang banyak digunakan dalam industri pembuatan Baja, Racun perosak, Bahan Pencuci & Ubat-ubatan.

Ia juga digunakan dalam Industri Steel - sebagai bahan pencuci dan bahan kalis karat ! -sumber 



BERAT BADAN TURUN SEBANYAK 10KG SELEPAS MENJALANI PROGRAM DETOKS


Masalah saya bermula apabila saya kurang selesa dengan fizikal tubuh badan saya (gemuk) dan disebabkan kegemukan itu muncul la simptom-simptom yang lain seperti mudah letih, tercungap-cungap dan yang paling ketara masalah sakit belakang.

.

Masalah ini telah lama berlaku dan telah banyak cara, usaha dan ikthiar dilakukan tetapi hasilnya tidak seperti yang digambarkan. Pada mulanya seperti biasa saya menjaga pemakanan saya (mengamalkan diet yang sihat) dan bersenaman tanpa pengambilan vitamin dan supplement sampingan. Setelah hampir setengah tahun mengamalkan gaya hidup yang sihat masalah saya tetap sama dan kerap berulang. Dengan hasil berat badan yang tidak memberangsangkan ini serta simptom-simptom di atas tidak dapat dipulihkan, saya rasa tertekan. Nekad untuk mengubah tahap kesihatan dan bermula mencari jalan penyelesaian.
.

Bermula dari situ isteri saya telah membuat kajian dan pembacaan untuk menolong mengurangkan masalah saya ini. Setelah yakin dengan hasil kajian dan pembacaan, kami bercadang untuk menggunakan vitamin dan supplement dari Shaklee untuk membantu tubuh badan untuk bekerja dengan lebih effisyen.
.

Permulaan sessi untuk meningkatkan tahap kesihatan saya bermula dengan DETOX. DETOX selama seminggu dan seterusnya mengambil vitamin dan supplement dari Shaklee secara konsisten berserta senaman yang berterusan. Program diet saya bermula dari 17 Disember 2016 sehinggalah ke hari ini. Alhamdulillah setelah hampir 3 bulan bersama Shaklee berat saya berkurang sebanyak 10kg dari 86.4kg kepada 76.8kg. Selain berat badan turun saya mendapat bonus yang lain iaitu kurangnya ukur lilit badan dari pinggang saiz 40 inchi sekarang saiz pinggang menjadi 36 inchi. Simptom-simptom yang saya hadapi juga dapat diselesaikan. Sekarang kehidupan dan tahap kesihatan tubuh badan saya bertambah baik dengan Shaklee.

.



Setelah mengamalkan gaya hidup yang sihat dan mengamalkan pengambilan vitamin dan supplement dari Shaklee kesihatan saya bertambah baik. Percayalah tubuh badan kita memerlukan vitamin dan supplement untuk melancarkan lagi sistem-sistem dalam tubuh badan kita untuk berfungsi dengan lebih effisyen. Dengan mengamalkan supplement dan vitamin akan mencukupkan keperluan zat harian selain dari makanan yang di makan setiap hari sebagai pencegahan kepada penyakit , letih lesu dan masalah kesihatan apabila usia meningkat tua. It is amazing effect on my body. 
.

SET DETOKS SHAKLEE UNTUK BANTU KAWAL PARAS GULA DAN KURANGKAN BERAT BADAN


Set Detoks Shaklee mengandungi Vivix, Alfalfa, Herblax, DTX, dan Peppermint Ginger Plus. Setiap pembelian Detoks Set di atas akan mendapat percuma LiveAmazing PaperBag. 

  • DTX Complex -mengandungi milk thirstle extract, dandelion, cendawan reishi dan Schizandra Chenensis  sangat membantu fungsi hati.
  • Herblax -membantu fungsi usus
  • Peppermint Ginger Plus – melegakan sistem penghadaman sepanjang detoks
  • Alfalfa Complex – membantu detoks darah dan membantu penghadaman yang baik
  • VIVIX – mengandungi polifenol, bahan antioksida yang tingi untuk membantu merawat sel dan mencegah kerosakan sel akibat radikal bebas.

DAH RAMAI YANG CUBA SET DETOKS DAN BERJAYA TURUNKAN BERAT BADAN




APA YANG ANDA AKAN DAPAT JIKA BELI SET DETOKS INI?

  1. Free postage & Free membership Shaklee 
  2. Jimat RM 253.80
  3. Guideline A-Z cara memulakan detoks
  4. Personal coaching sehingga berjaya (program 30 hari/14hari/5hari)
  5. Konsultasi eksklusif hanya untuk anda
  6. Jadual dan Cara Makan Set Detoks
  7. A 7 Days Detox Meal Plan (pdf file)


CARA MEMBUAT PEMBELIAN SET DETOKS


CARA 1
Anda boleh terus klik ke SET DETOKS ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan. 

CARA 2

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

CARA 3
Dapatkan keahlian Shaklee secara percuma dengan pembelian dua botol VIVIX. Faedah menjadi ahli antaranya adalah dapat menikmati harga produk yang jauh lebih murah antara RM10-RM100 



IsmaLyeza
Visit my ig @almaricantikdotcom
Email: ismalizayahya86@gmail.com
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi

Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...