.

.

TIPS CANTIKKAN KULIT MENJELANG HARI RAYA

Selalunya seminggu menjelang hari raya, semua perempuan nak buat macam macam dekat kulit supaya nampak cantik pagi raya. Ada yang habis ratusan ringgit pergi buat rawatan di spa. Ada yang berani menggunakan krim pengelupasan yang menjanjikan kecerahan maksima seawal 3 hari! 

Dan ada jugak yang habis ratusan ringgit memborong barangan mekup supaya dapat mekup 7 inci macam opera cina pagi raya. Pagi raya memang nampak cantik dengan mekup. Dah sampai tengahri? Mekup 7 inci cair macam coklat cadbury! hehe. 


sekadar gambar hiasan

Sebab tu misi saya sekarang bermula harini. 2 bulan menjelang raya adalah masa yang paling tepat untuk merawat kulit dari dalam. Mahal ke? Taklah. Memang menjimatkan. Saya hanya inginkan kecantikan semulajadi. Cantik dari dalam. Kulit yang cantik tak semetinya putih! Kulit hitam manis tapi bersih dari parut, jerawat, tu pun dah dikira cantik! 

Jadi apa yang saya lakukan, saya amalkan VITAMIN E. Kenapa saya pilih Vitamin E dari produk Shaklee? Sebab vitamin E dia adalah dari sumber semulajadi yang bebas pengawet, bahan kimia dan pewarna. Memang selamat! Dan hasil untuk kulit memang tak dinafikan lagi lagi lepas berborak sakan dengan kawan kawan yang dah sama rasa penangan Vitamin E ni. Kulit jadi moist, tanpa pakai pelembap muka. Parut jerawat pudar, kulit mulus! 


Vitamin E yang saya tengah amalkan baru 2 hari ni, berasaskan GRAPE SEED EXTRACT ataupun nama melayu dia Pati Biji Anggur. Dimana kandungan pati biji anggur ni mempunya anti oksida yang tinggi dan paling baik untuk kulit. Ahhh memang best. Google la apa itu GRAPE SEED EXTRACT! 



Selain makan sebiji sehari sebelum tidur, saya jadikan sebagai masker pada wajah seminggu sekali. Nak cantik pagi raya punya pasal, saya ikutkan aje! Saya taknak kulit menggelupas dek krim pengelupasan yang tak terjamin keselamatan dia. Saya taknak kulit syaa jadi nipis dan serap sinaran UV yang bahaya kat luar sana tu. 


Misi Cantikkan kulit pagi raya bermula harini! 

Korang bila lagi? Jangan tunggu tunggu. Vitamin E tengah promosi bulan ni tau! Nak dapatkan Vitamin E boleh pergi dekat laman web ni. Harga menjimatkan :)

 

2 Komentar untuk "TIPS CANTIKKAN KULIT MENJELANG HARI RAYA"

vit e mg best, liz mkn yg shaklee nya

Perkongsian yang sangat bermanfaat.. Menarik sekali!

Tip Kecantikan Semulajadi

Back To Top