.

.

PADAH PAKAI BRA YANG TAK SESUWEI

Hari ni nak cerita pasal padahnya pakai bra yang tak ngam dengan saiz kita. Entry ni khas untuk pompuan je. sah sah la pompuan je pakai bra. tapi kalau lelaki yang ganteng ganteng nak baca entry ni gua no hal. gua tahu korang memang gatal. *apesal berlu gua ni? pengaruh negatif!*

okay lets get serious people! 


bra ni sebenarnya ada bermacam macam jenis dan saiz. kaler toksah cakap la. macam macam kaler ada. hijau tahu anjing pun ada. kaler transparent je aku belum jumpa lagi. so disebabkan saiz yang macam macam ni, sepatutnya korang kena la bijak pilih saiz yang betul betul ngam dengan korang.jangan main sedap pakai je. barang berharga kena ah bagi maximum protection kan. eh?

tahukah korang, pemakaian bra yang salah memberikan impak maksima yang series pada korang yang cantik cantik ni? lelaki mesti lah tak terjejas sebab mereka bukan pakai bra pun. pakai underware pun belom tentu yedok? eh sangat menyakitkan hati kaum lelaki je ayat aku ni kan. hehe.



ok jadi marilah kita meneliti serba sedikit kesan buruk bila kita pakai bra yang salah. (salah bermaksud, salah saiz. bukan maksudnya korang tersalah pakai bra mak korang, adik korang atau jiran korang.)

PERTAMA

bra yang terlalu ketat akan menyebabkan breast korang ditekan sehingga menghalang peredaran darah. dan ini boleh menyebabkan kegatalan kepada korang. tapi lelaki gatal di luar sana bukan lah berpunca dari pemakaian bra yang salah. tu semua lumrah kehidupan lelaki yang takde kene ngena dengan entry aku nihhhh..take note pelis.  

KEDUA

bra yang terlalu longgar pula akan menyebabkan breast korang kendur kerana tiada sokongan secukupnya. jadi sokonglah breast anda dengan sebaik baiknya. pakai lah bra yang betul betul sesuai ok. betul kan ayat aku tu? aku pun dah risau takut korang salah paham je nih. :p

KETIGA

kita pernah dengar orang tua tua kata bila nak tidur jangan pakai bra. nanti laki kau marah! haha funny. bukan sebab tu ok. Sebenarnya pakai bra sepanjang hari akan menyekat aliran darah sekitar breast korang tu dan berisiko untuk dapat breast cancer la laling.ini tidak adil! jadi perjuangkan lah hak kamu untuk memiliki breast yang sihat! 

KEEMPAT

korang ingat korang seksi ke duduk rumah seharian tak pakai bra? sebenarnya bila kita duduk seharian di rumah opkos la kita melakukan kerja kerja yang seharian. lain lah kalau kau puteri raja pinggan sebijik pun kau taknak basuh, reti nak terbongkang je atas katil. so bila melakukan kerja seharian, breast kita perlu dilindungi dengan betul iaitu dengan cara pemakaian bra yang tepat! yaaa tepattt sekali dong!

jadi apa lagi yang korang tunggu. pilihlah bra yang bersesuaian dengan saiz korang. breast yang sihat akan meningkatkan keyakinan diri tau! tak sangka i boleh berfikir sampai ke situ! jadi di sini aku selitkan beberapa tips pemilihan bra yang betul.  



endingnya..sila lah google untuk dapatkan lagi banyak info kesihatan macam ni. sebab aku baca artikel macam ni pun masa tengah tunggu pp epal datang lambat bebenor. so google kejap pasal tajuk ni. haish. 

8 Komentar untuk "PADAH PAKAI BRA YANG TAK SESUWEI"

saya singgah dan baca sambil lalu aja ^_^ ahak's

OE dah besar2 pun masih ibu OE pilihkan bra untuk OE... jadi, bila nak beli sendiri dah tak pandai. huhu...
jadi, tak tahu sebenarnya apa yang ibu pilih tu jenis yang macam mana. tapi OE pakai sedap je. hehe..
^^

interesting topic.. pasni kena pilih yang betol2 la..huhu

pasni nk g sopink bra bebyk..
haha

mula belajar pakai bra yang betol bila mak saudara jadi agen avon..

byk info..nak cri bra baru pas ne.heehehe

(._.) hijau terus mke.hahaha


sy akn sokong bra gf!tanda sokongan.hahaha

hahaha.. lawak abg stalker nie..

betul2.. pilih bra kn betul2.. lgpun, klu xsesuai, 1 hari rasa semacam je.. :P

Back To Top