Tabiat Suka Tidur Lewat Punca Serangan Jantung Usia Muda

Makin lama makin ramai orang muda yang mendapat serangan jantung. Antara puncanya dipercayai akibat tabiat suka tidur lewat malam. 





Tidur adalah keperluan yang sangat penting dan seorang manusia mampu hidup sehingga 40 hari tanpa makanan dibandingkan hanya 11 hari tanpa tidur. 


Tabiat suka tidur lewat malam boleh mengundang pelbagai masalah kesihatan termasuk serangan jantung.


Golongan yang suka tidur lewat malam selalunya di kalangan pelajar univerisiti dan golongan remaja. 


Kebanyakannya menggunakan waktu lewat malam untuk mengulangkaji pelajaran. 


Tidur yang cukup dan berkualiti sebenarnya sangat penting untuk melancarkan peredaran darah dan memperbaiki sel sel tubuh manusia


Ketika kita tidur, badan diberi ruang untuk merehatkan minda dan fizikal tubuh setelah penat seharian


Mereka yang kurang tidur dengan sendirinya akan mengalami masalah kesihatan. 





Jika masalah kurang tidur ini berterusan, maka masalah kesihatan akan membawa kepada penyakit seperti tekanan darah tinggi, penyakit jantung, strok, diabetes, obesiti dan sebagainya.


Sebuah kajian terbaru menunjukkan, kurangnya waktu berisitirahat pada malam hari boleh menyebabkan risiko penyakit jantung dan strok. 


Ada kajian mengatakan, tidur kurang dari enam jam setiap malam dapat meningkatkan risiko kematian akibat strok dan risiko kematian akibat serangan jantung.


Tabiat suka tidur lewat malam akan mengakibatkan :


1. Sistem imun menjadi lemah

Tidur lewat malam boleh  merosakkan sel-sel darah putih. Akibatnya kekebalan tubuh menjadi lemah dan mudah diserang pelbagai penyakit.

2. kencing manis atau diabetes

Tidur lewat malam boleh merosakkan hormon di tubuh. Akibatnya tubuh tidak toleransi terhadap glukosa kerana jumlah insulin menurun. Orang yang tidur lewat malam menjadi lebih mudah mendapat penyakit Diabetes.

3. Sakit Kepala Hingga Kerosakan Otak

Tidur lewat malam membuat tubuh tidak sempat berehat dengan baik. Meskipun waktu tidurnya sama, katakanlah lima jam, orang yang tidur sebelum tengah malam dan bangun sepertiga malam terakhir akan merasakan keadaan tubuh fizikal yang lebih baik. 

Sebaliknya, tidur lewat malam membuatkan istirehat tidak efektif. Ketika bangun kepala terasa berat, itulah tanda gegar otak kecil sedang menyerang. Jika dibiasakan, terus menerus dalam waktu berpanjangan, kerosakan otak boleh mengancam.

4. Kanser Hati

Diantara penyakit berbahaya akibat tidur lewat malam adalah kanser hati. Melalui penelitian para doktor di National Taiwan Hospital menemukan bahawa tidur lewat malam dan bangun terlalu awal merupakan penyebab utama kerosakan hati.

RESVERATROL TINGGI ANTIOKSIDAN UNTUK SEL SEL ROSAK AKIBAT TIDUR LEWAT MALAM

Sel-sel yang sihat boleh melindungi dan memperbaiki kerosakan.


Tabiat suka tidur lewat malam, menyebabkan sel sel dalam badan kita kurang berupaya untuk pulih dari sebarang kerosakan. Malah mengundang masalah kesihatan lain seperti serangan jantung, tekanan darah tinggi dan strok

Jadi di sinilah fungsi resveratrol untuk bantu pastikan sel sel dalam badan sentiasa sihat
- Suplemen resveratrol boleh membantu menurunkan tekanan darah dengan meningkatkan pengeluaran oksida nitrat.
- Suplemen resveratrol tinggi antioksidan, boleh mengurangkan pengoksidaan kolesterol LDL yang menjadi punca masalah jantung
- Resveratrol membantu mencegah kerosakan pada saluran darah
- Resveratrol mengurangkan kolesterol lipoprotein berkepekatan rendah (LDL) (kolesterol "buruk") dan mencegah penggumpalan darah
Suplemen resveratrol boleh memanjangkan jangka hayat sel
- Komponen antioksidan yang kuat dan anti-radang, resveratrol berupaya melindungi sel-sel dari kerosakan

Kajian telah menunjukkan bahawa Resveratrol mempunyai kandungan antioxidant yang paling tinggi.kandungan Resveratrol diadapati daripada kulit dan biji Anggur Muscadine



Antioxidant diperlukan pada kadar yang tinggi untuk mendapat kesihatan yang optima dan dapat membantu mencegah penyakit. 



Antioxidant dapat membantu dan membaik pulih sel rosak yang berpunca dari radikal bebas.


VIVIX MINUMAN BOTANI TINGGI RESVERATROL DAN POLIFENOL


Vivix merupakan minuman botani yang 10 kali lebih kuat daripada resveratrol  dalam memperlahankan pembentukan protein AGE yang merosakkan sel.





Vivix dihasilkan dari 4 jenis ramuan hebat 
1. Muscadine Grape
2. Polygonum Cuspidatum
3. Elderberry Eropah
4. Purple Carrot

Keempat empat bahan utama ini mengandungi polifenol dan resveratrol yang telah diuji secara klinikal mempunyai khasiat yg amat banyak. 

Hasil kajian makmal mendapati campuran Resveratrol dan polifenol ini adalah 10 kali ganda lebih hebat dalam memperlahankan mekanisma penuaan sel, berbanding oleh Resveratrol semata-mata.

Resveratrol dan Polifenol yang ada dalam vivix adalah antioksidan kuat yang berfungsi sebagai perisai untuk melindungi sel sel yang rosak akibat tabiat suka tidur lewat malam

Vivix sangat membantu untuk mencegah dari terkena serangan jantung, mengawal tekanan darah, dan mampu mendapatkan tidur yang berkualiti






Untuk info lanjut dan membuat tempahan, boleh whatsapp atau PM kami
Regards,
Pengedar Top Shaklee Malaysia,
FB Page : AlmariCantik


PENAFIAN : Maklumat yang diberikan dalam artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja. Ia tidak bertujuan untuk digunakan untuk merawat atau mendiagnosis keadaan perubatan. Ungkapan mereka yang ditemubual 'tidak semestinya mewakili pandangan pengarang dan ia di siar untuk manfaat kepada orang lain yang mempunyai pengalaman yang sama.



Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...