STROK - 8 Tips Mencegah Yang Perlu Anda Amalkan Sekarang!

Strok selalunya dikaitkan dengan masalah lumpuh sebelah badan, susah untuk bercakap dan muka menjadi senget. 



Strok berlaku apabila saluran darah di bahagian otak tersumbat. Cara hidup yang tidak sihat selalunya lebih berisiko untuk mendapat strok. 

Strok adalah penyakit ketiga yang menyebabkan kematian selepas jantung dan kanser. Kos untuk merawat strok sangat tinggi sehingga mencecah RM4,000. Oleh itu, mencegah lebih baik daripada merawat

STROK ISKEMIA 



Berlaku apabila pembuluh darah dalam otak tersekat oleh gumpalan darah beku 

STROK BERDARAH





Berlaku apabila terdapat aneurisme (bengkak atau gelembung pada arteri) atau kecacatan pembuluh darah di otak pecah dan berlaku pendarahan ke dalam otak. Ia biasanya dikaitkan dengan tekanan darah tinggi yang tidak terkawal.

TANDA TANDA STROK 

1. Kebas atau lemah secara tiba-tiba pada muka, lengan, ataupun kaki terutamanya jika hanya pada sebelah bahagian badan sahaja.

2. Tiba-tiba sukar menelan.

3. Mendadak kurang sedar, mengantuk, sukar bercakap atau memahami percakapan

4. Tidak dapat melihat sama ada dengan sebelah mata atau kedua-dua belah mata.

5. Tidak stabil apabila berjalan, pening, hilang keseimbangan atau koordinasi.

6. Sakit kepala yang teruk dan tidak diketahui puncanya, disertai dengan muntah dan mual.


8 TIPS CEGAH STROK

Berikut adalah beberapa tips untuk mencegah strok yang perlu anda mulakan sekarang sebelum terlambat. 

1. Mengawal tekanan darah tinggi

2. Berhenti merokok

3. Mengawal paras kolestrol

4. Mengawal paras glukosa rendah

5. Bersenam

6. Tidak minum alkohol 

7. Pastikan degupan jantung betul

8. Makanan lebih sihat

BAGAIMANA RESVERATROL BOLEH BANTU PESAKIT STROK



Sel-sel yang sihat boleh melindungi dan memperbaiki kerosakan.

Tetapi makin kita berusia,  sel sel dalam badan kita kurang berupaya untuk pulih dari sebarang kerosakan. 
Jadi di sinilah fungsi resveratroll untuk bantu pastikan sel sel dalam badan sentiasa sihat
Suplemen resveratrol boleh membantu menurunkan tekanan darah dengan meningkatkan pengeluaran oksida nitrat.
- Suplemen resveratrol tinggi antioksidan, boleh mengurangkan pengoksidaan kolesterol LDL yang menjadi punca masalah jantung
- Resveratrol membantu mencegah kerosakan pada saluran darah
- Resveratrol mengurangkan kolesterol lipoprotein berkepekatan rendah (LDL) (kolesterol "buruk") dan mencegah penggumpalan darah. 
Suplemen resveratrol boleh memanjangkan jangka hayat sel
- Komponen antioksidan yang kuat dan anti-radang, resveratrol berupaya melindungi sel-sel dari kerosakan
- Resveratrol boleh membantu melegakan kesakitan sendi dengan menghalang rawan dari memecah.

VIVIX - MINUMAN BOTANI TNGGI KANDUNGAN POLIFENOL RESVERATROL 


Vivix merupakan minuman botani yang 10 kali lebih kuat daripada resveratrol  dalam memperlahankan pembentukan protein AGE yang merosakkan sel.

Polifenol adalah antioksidan kuat yang berfungsi sebagai perisai untuk melindungi sel-sel anda dari kerosakan radikal bebas.


Vivix dihasilkan dari 4 jenis ramuan hebat 
1. Muscadine Grape
2. Polygonum Cuspidatum
3. Elderberry Eropah
4. Purple Carrot
Dalam kajian makmal, gabungan Polyphenols dari 4 jenis tumbuhan ini   menunjukkan kesan positif kepada empat mekanisme utama penuaan selular.
Melindungi dan membaiki DNA selular
Polyphenols dari campuran botani ini membantu Melindungi kerosakan DNA, Menyokong pembaikan sel, pembaharuan & fungsi sihat.
Meningkatkan tenaga sel
Polifenol membantu menggalakkan pengeluaran daripada mitokondria. Tenaga selular yang optimum, mengecas semula dan memperbaharui sel anda supaya yourcells kukuh dan penting.

Pertahanan sel
Dalam kajian klinikal, gabungan unik Polyphenols memberi tindakbalas terhadap keradangan. orang yang sihat selepas mengambil makanan yang tidak sihat, boleh menyebabkan penuaan selular. Kurang keradangan bermakna anda mempunyai pertahanan sel yang lebih kuat dan melambatkan proses penuaan.
Mengurangkan pembentukan protein AGE
Kajian makmal juga menunjukkan bahawa gabungan unik Polyphenols ini membantu melambatkan pembentukan protein AGE sehingga 90% berbanding hanya resveratrol sahaja. Sel dengan protein AGE yang lebih rendah bagus untuk kesihatan jantung dan tahap glukosa darah yang sihat.


KESIHATAN SEMAKIN BAIK LEPAS AMBIL VIVIX



(BEFORE) Keadaan suami pada bulan MEI 2014

(AFTER) Keadaan suami selepas setahun menggunakan Vivix.


Saya Hafza Aein.. yang berkongsi cerita mengenai suami saya yang mengalami stroke dan juga masalah percakapan. Stroke yang dia alami boleh saya kategori sebagai stroke pendarahan. Tapi setelah menggunakan produk Shaklee iaitu VIVIX, Alhamdulillah suami semakin pulih.


Tanggal 28 April 2014...suami mengalami masalah stroke dimana doktor mengesahkan pembengkakan otak kiri yang menjadi bengkak dengan cepat. Ya Allah...hanya Allah je yang tahu macam mana perasaan saya time tu.


Doktor membuat keputusan hanya pembedahan pembukaan tempurung kepala sahaja yang dapat menyelamatkan nyawa suami. Tanpa berfikir panjang, saya bersetuju untuk suami dibedah kerana tiada pilihan lain. Kalau ada pun, besar kemungkinan boleh menjadi risiko yang paling besar.


1 MEI 2014.. Jam 4 pagi suami masuk ke dewan pembedahan dan pakar memberitahu saya pembedahan ni merupakan major operation. Saya redha dengan segala kemungkinan yang berlaku. 


Jam 8pg.. berita yang ditunggu telah tiba. Alhamdulillah..suami selamat menjalani pembedahan dan ditempatkan di Unit Rawatan Rapi untuk pemantauan doktor.


4 MEI 2014..keadaan suami masih lagi tidak sedar dan doktor telah memberitahu saya yang sel-sel otak di bahagian otak kiri telah mati dan ada 3 kemungkinan yang terjadi pada suami..


1- tidak dapat mengingat sape dia dan ahli keluarga...

2- boleh mengingat tapi cepat lupa..

3- masalah pertuturan..


Saya menjadi bimbang selepas itu. Apa yang saya harapkan lepas suami sedar dia akan mengingat semua ahli keluarga sendiri dan Alhamdulilah.. Allah Maha Besar.. bila dia dah sedar dia masih lagi ingat akan kami sekeluarga.


Cuma yang menjadi masalah bila setiap pertuturan dia menjadikan kami tidak faham. Tapi tak apa.. saya ingat lagi dengan produk VIVIX. Saya baca setiap testimoni pasal stroke ni.. apakah kesan dia bile dia makan dan apakah boleh pulih dengan minumnya.


Saya cuba bagi dia setiap malam dengan 1 sudu kecil dan berdoa setiap kali saya bagi pada dia untuk pulihkan sel-sel yang dah mati di otak dia sebab otak kiri merupakan otak untuk bertutur dan mengira.


Alhamdulillah setelah hampir setahun...saya berikan VIVIX pertuturan suami semakin pulih dan doktor pun puji suami nampak semakin berseri-seri dan makin banyak cakap.. Hahaha.. suka saya mendengarnya bila doktor cakap macam tu.


Terima kasih Shaklee telah membantu menyembuhkan suami saya dan keluarga. Terima kasih juga pada upline saya yang memahami keadaan saya dan memberi cadangan ambil VIVIX untuk bantu pulihkan suami saya.








Untuk info lanjut dan membuat tempahan, boleh whatsapp atau PM kami
Regards,
Pengedar Top Shaklee Malaysia,
FB Page : AlmariCantik


PENAFIAN : Maklumat yang diberikan dalam artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja. Ia tidak bertujuan untuk digunakan untuk merawat atau mendiagnosis keadaan perubatan. Ungkapan mereka yang ditemubual 'tidak semestinya mewakili pandangan pengarang dan ia di siar untuk manfaat kepada orang lain yang mempunyai pengalaman yang sama.
Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...