Cara Merawat Gout Paling Selamat Dan Berkesan

Gout lebih banyak dideritai lelaki berumur 40-an ke atas berbanding wanita. Punca terjadinya gout apabila garam asid urik yang berlebihan dalam badan membentuk kristal seperti jarum pada sendi tubuh. Apa Cara Merawat Gout Paling Selamat Dan Berkesan?




Paras asid urik yang tinggi berlaku sekiranya individu mengambil makanan yang mengandungi purina yang tinggi seperti makanan laut, hati, ikan bilis dan pelbagai jenis kekacang.

asid urik ini akan diserap ke dalam darah masuk ke buah pinggang untuk dikumuh melalui air kencing. Parasnya akan meningkat sekiranya buah pinggang gagal mengumuhkan bahan buangan itu

RESVERATROL DALAM TUMBUHAN JAPANESE KNOTWEED MAMPU MERAWAT GOUT 


Tumbuhan yang bernama Japanese Knotweed yang berasal dari Asia inj banyak ditemui di Eropah dan Amerika Utara. Tumbuhan ini kaya dengan resveratrol. 


Manfaat resveratrol antaranya:


1. Sangat bagus untuk kesihatan kardiovaskular: resveratrol membantu mengelakkan penyumbatan pada arteri / salur darah. Berfungsi mengelakkan penyumbatan berlaku seterusnya mengelakkan dari serangan jantung.


2. Resveratrol membantu menghalang pertumbuhan sel kanser


3. Resveratrol membantu menjaga kesihatan mata.


4. Sebagai perangsang testosteron: Testosteron adalah hormon seks lelaki. Bermula usia 30an hormon ini semakin berkurangan. Jadi dengan menambahkan hidangan resveratrol dalam pemakanan seharian dapat membantu masalah lelaki.


5. Ketajaman Minda: aliran darah ke otak sangat lancar


Japanese knotweed merupakan salah satu bahan utama di dalam Vivix. Ia menjadi sumber utama resveratrol di dalam Vivix.


Kajian di Havard Universiti mendapati kandungan Resveratrol yang dijumpai dalam anggur dan Japanese Knotweed (Polygonum Cuspidatum) sebagai antioksidan terbaik untuk merendahkan paras asid urik dalam badan. 


Vivix mengandungi kandungan reveratrol yang tinggi dan dapat membantu pesakit gout 


VIVIX PALING SELAMAT DAN BERKESAN UNTUK BANTU PESAKIT GOUT



penghidap gout pastinya tidak mahu menahan rasa sakit yang teramat sehingga tidak mampu bergerak dan mengerang kesakitan setiap hari. 

Jadi ramai penghidap gout memilih VIVIX kerana ianya antara cara rawatan gout yang selamat dan berkesan. 






Untuk info lanjut dan membuat tempahan, boleh whatsapp atau PM kami
Regards,
Pengedar Top Shaklee Malaysia,
FB Page : AlmariCantik


PENAFIAN : Maklumat yang diberikan dalam artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja. Ia tidak bertujuan untuk digunakan untuk merawat atau mendiagnosis keadaan perubatan. Ungkapan mereka yang ditemubual 'tidak semestinya mewakili pandangan pengarang dan ia di siar untuk manfaat kepada orang lain yang mempunyai pengalaman yang sama.


Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...