Gara Gara Kanser Tulang Budak 10 Tahun Terpaksa Buang Kaki.

Gara Gara Kanser Tulang Budak 10 Tahun Terpaksa Buang Kaki. pada awalnya anaknya tidak mahu menjalani pembedahan kerana takut kehilangan kaki, namun selepas dipujuk dan memaklumkan pendarahan itu boleh membawa maut, anak bersetuju serta reda dengan ketentuan Allah SWT. 




Dia dikesan menghidap barah tulang dua tahun lalu menyebabkannya tidak mampu berjalan dan menjalani 36 kali rawatan kemoterapi hingga Jun tahun lalu. Selepas kemoterapi itu dia mampu berjalan selama dua bulan iaitu Julai dan Ogos sebelum pahanya makin membengkak dan berlaku pendarahan.


“Keadaan itu menyebabkan anak lelaki saya tidak mampu berjalan dan terlantar di tilam sebelum disyorkan membuang sebelah kaki memandangakan penyakit itu merebak ke paru-paru” - sumber hmetro 

TANDA TANDA KANSER TULANG

Ada beberapa tanda kanser tulang yang perlu diberi perhatian. Antaranya adalah :


1. Bengkak dan sakit pada kawasan yang terlibat

2. Sakit yang kuat terutamanya pada waktu malam

3. Hilang fungsi anggota

4. Tulang lebih rapuh dan senang untuk patah

5. Hilang berat badan dan selera makan


KANSER TULANG PRIMER 

Kanser tulang primer mudah berlaku pada kanak-kanak 8 hingga 12 tahun dan jarang terjadi pada orang dewasa berumur 30 tahun ke atas 




Antara bahagian yang selalu terkena kanser tulang primer adalah pada bahagian tulang lutut, punggung, bahu dan rahang. 


Bahagian bahagian ini akan membengkak. Kanak kanak akan mula merasa sakit dan sukar atau bermasalah untuk berjalan. 

KANSER TULANG SKUNDER

Kanser tulang sekunder berlaku pada bahagian tulang belakang, tulang rusuk dan tengkorak. Kanser jenis ini datangnya dari sel sel kanser yang merebak dari anggota badan yang lain.





Bezanya dengan kanser tulang primer adalah jika imbasan sinar-X pada tulang menghasilkan imej seperti sinar matahari pada tempat kanser, itu menandakan kanser tulang primer. 


Sementara kanser tulang sekunder pula akan menunjukkan gambaran tulang hancur atau berlubang-lubang dengan kesan seperti digigit atau dimakan

 

Kanser tulang skunder juga dikenali sebagai kanser tahap empat kerana sel kanser dah pun merebak dari bahagian lain sehingga ke tulang. 


RESVERATROL MAMPU MELAWAN DAN MENCEGAH KANSER 


Rujuk https://thetruthaboutcancer.com/resveratrol-supplements-cancer/ tentang fungsi resveratrol untuk melawan dan mencegah kanser.


Resveratrol adalah nutrien kuat yang paling terkenal kerana kehadirannya dalam kulit anggur. Ia adalah antioksidan yang kuat diklasifikasikan sebagai polifenol, dan merupakan sebatian aktif utama yang berkaitan dengan anti-penuaan.


Kompaun ini, juga terdapat dalam pelbagai biji dan buah beri, disintesis dalam tumbuhan untuk membantu melindungi daripada bahaya, jangkitan dan penyakit fizikal. Ia juga membantu melindungi kita!


Berikut adalah 6 cara resveratrol dapat membantu mencegah kanser:


1. Resveratrol mempengaruhi ekspresi gen dan telah menunjukkan untuk memberikan faedah anti-penuaan


2. Ia merangsang aktiviti mitokondria dan mengurangkan tekanan keradangan pada mitokondria


3. Ia membantu menstabilkan gula darah


4. Ia mengurangkan keradangan sistemik


5. Menggalakkan kematian sel dalam sel-sel kanser


6. Ia telah ditunjukkan untuk menyekat laluan sel kanser


Ia tidak mungkin untuk menerima dos resveratrol klinikal daripada meminum anggur atau memakan anggur. Sebagai contoh, ia akan mengambil 41 gelas wain merah sehari untuk mendapatkan dos minimum 20 mg.

Individu yang sihat mungkin mempertimbangkan untuk mengambil suplemen resveratrol setiap hari dari 20 hingga 100 mg. Pesakit kanser boleh mendapatkan jumlah dos tambahan sebanyak 100 hingga 200 mg.


RESVERATROL DALAM VIVIX PILIHAN TERBAIK MELAWAN DAN MENCEGAH KANSER



Untuk info lanjut dan membuat tempahan, boleh whatsapp atau PM kami
Regards,
Pengedar Top Shaklee Malaysia,
FB Page : AlmariCantik


PENAFIAN : Maklumat yang diberikan dalam artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja. Ia tidak bertujuan untuk digunakan untuk merawat atau mendiagnosis keadaan perubatan. Ungkapan mereka yang ditemubual 'tidak semestinya mewakili pandangan pengarang dan ia di siar untuk manfaat kepada orang lain yang mempunyai pengalaman yang sama.

Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...