Cara Buang KATARAK Elak Pembedahan Mata

Cara Buang KATARAK Elak Pembedahan Mata. katarak adalah satu masalah kesihatan mata utama yang sering menyerang golongan berusia 65 tahun dan ke atas. Katarak berisiko untuk menjadi buta jadi hati hati ye




APA ITU KATARAK?

Katarak adalah lensa mata yang keruh atau berkabut berbanding lensa mata sihat yang jernih. Lensa mata yang keruh akan mengganggu laluan kemasukan cahaya untuk sampai ke retina seterusnya mengakibatkan pesakit menghadapi masalah penglihatan kabur, imej berganda, gangguan penglihatan warna dan masalah melihat cahaya terang atau silau.

KATARAK BERLAKU SECARA PERLAHAN LAHAN

Pakar mata dan motivasi, Datuk Prof Dr Muhaya Mohamad berkata, proses katarak tidak berlaku secara mengejut dan tiba-tiba. Ia terjadi secara perlahan-lahan tanpa disedari, dalam masa sama, penglihatan mula menjadi kabur seakan-akan berkabus

“Apabila tahap katarak membimbangkan, kita tidak dapat menolak kemungkinan berlaku risiko buta secara kekal,” 

CARA BUANG KATARAK ELAK PEMBEDAHAN MATA

katarak dapat dipulihkan menerusi pembedahan. Menyentuh soal pemakanan pula, Dr Muhaya mengatakan pengambilan sayuran dan makanan kaya dengan vitamin A, C dan E berupaya mengurangkan risiko katarak.

LOBAK UNGU PALING BAGUS UNTUK MATA 


Purple carrot adalah sumber terbaik vitamin A dan mengandungi phytochemical termasuk lah carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes. 


Ia juga mengandungi anthocyanins, antioksidan yang mustajab. Anthocyanins bertindak sebagai anti-radang, anti-mikrob dan anti-carcinogen yang berupaya untuk mengurangkan risiko penyakit jantung.


Vivix sangat baik untuk kesihatan mata 





Untuk info lanjut dan membuat tempahan, boleh whatsapp atau PM kami
Regards,
Pengedar Top Shaklee Malaysia,
FB Page : AlmariCantik


PENAFIAN : Maklumat yang diberikan dalam artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja. Ia tidak bertujuan untuk digunakan untuk merawat atau mendiagnosis keadaan perubatan. Ungkapan mereka yang ditemubual 'tidak semestinya mewakili pandangan pengarang dan ia di siar untuk manfaat kepada orang lain yang mempunyai pengalaman yang sama.
Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...