Onani Ketika Hamil Menggalakkan Kontraksi Dan Kelahiran Pramatang

Onani atau dikenali sebagai masturbasi (melancap) merupakan peransangan seksual yang sengaja dilakukan pada organ kelamin untuk memperoleh kenikmatan dan kepuasan seksual. Ia menggalakkan kontraksi dan kelahiran pramatang.  




Peransangan ini dilakukan tanpa alat bantu atau pun menggunakan sesuatu objek atau alat, atau kombinasinya. Cara caranya adalah fdengan menyentuh, menggosok dan meraba bahagian tubuh sendiri yang peka sehingga menumbulkan rasa menyenangkan untuk mendapat kepuasan seksual (orgasma) baik tanpa alat mahupun menggunakan alat. 


KOMPLIKASI ONANI KETIKA HAMIL

Amalan onani yang diamalkan sejak sekian lama boleh memberikan komplikasi kepada hubungan seks yang normal. lebih teruk lagi sekiranya onani yang dilakukan menggunakan cara yang ekstrem. Onani sememangnya berbeza dengan hubungan seks yang normal kerana ia tidak perlu memberi pertimbangan kepada pasangan masing masing, malah melakukan hanya untuk kepuasan diri semata mata. 

Onani yang dilakukan secara ekstrem, akan memberikan tekanan berlebihan kepada alat kelamin yang boleh memberi kecederaan kepada saraf dan mungkin juga menyebabkan kontraksi pada rahim dan kelahiran pramatang. 


HUKUM ONANI DALAM ISLAM

Dalam Islam juga, onani adalah haram. Wanita hamil sepatutnya melakukan hubungan seks bersama suami secara halal kerana ia juga ibadah. Hubungan yang halal ini juga dapat meningkatkan lagi kemsraan dan kasih sayang suami isteri. Jangan melakukan onani kerana boleh menimbulkan banyak komplikasi negatif jika diamalkan. Jika merasa tidak selesa dan sakit di bahagian alat sulit selepas mengadakan hubungan seks bersama suami, terutama semasa di peringkat akhir kehamilan, maka pelajari atau praktikkan hubungan seks mengikut posisi berlainan yang dapat mengurangkan ketidakselesaan yang dialami kerana bahagian abdomen yang semakin membesar. 


SET IBU HAMIL SHAKLEE 

Bagi mengurangkan risiko kelahiran bayi pramatang, ibu hamil disarankan untuk mengambil vitamin tambahan yang lengkap seperti yang terdapat di dalam Set Ibu Hamil Shaklee. 




SET HAMIL TRIMESTER PERTAMA 

  • Vitamin C
  • Ostematrix
  • B Complex 
  • ESP

SET HAMIL TRIMESTER KEDUA

  • Vitalea
  • Vitamin C 
  • Ostematrix
  • ESP

SET HAMIL TRIMESTER KETIGA

  • Vitalea
  • Vitamin C
  • Ostematrix
  • ESP
  • Omega Guard


KHASIAT SETIAP SUPPLEMEN SET HAMIL

Ostematrix - membantu top up kalsium yang deposit semasa hamil. Elak kejang kaki, sejuk kaki, lenguh sendi yang selalu ibu hamil rasa. Elak sembelit atau buasir.
Omega guard - kawal kolestrol dalam darah, elak kenaikkan berat badan mendadak. Cerdaskan minda bayi dalam Kandungan dan cantikkan pembentukkan mata dan kulit bayi.
Vitamin C sr - tingkat immunisasi ibu dan bayi semasa hamil, cantikkan dan cerahkan kulit ibu dan bayi dalam kandungan. Elak kulit sensitif.

BComplex - kandungan acid folic bantu elak kecacatan janin dan kerosakann bifida.kurangkan simptom kecacatan bayi atau bermasalah.
Vitalea - multivitamin untuk bantu elak HB rendah, maslaah lemah dan lesu badan ketika hamil.
ESP - bantu pembentukan sel-sel tubuh bayi. Cantikkan kulit bayi dan si ibu. Menguatkan rahim ketika hamil. Mengelak koyakkan perenium terlalu besar ketika bersalin kerana otot lebih kuat.

Ibu Hamil Kuat Boleh Naik Flight & Panjat Candi Borobudur! Fuyooo!


CARA PEMBELIAN SUPPLEMEN UNTUK IBU HAMIL

CARA 1
Anda boleh terus klik ke SET SET HAMIL MENGIKUT TRIMESTER ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan 
CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.
Email: ismalizayahya86@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi
Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...