.

.

SUNTIKAN INSULIN BUKAN LAGI PENAMAT KISAH SI PESAKIT KENCING MANIS

SUNTIKAN INSULIN BUKAN LAGI PENAMAT KISAH SI PESAKIT KENCING MANIS Apabila seseorang penghidap kencing manis telah sampai ke tahap perlu melakukan suntikan insulin, mereka beranggapan seluruh kehidupannya juga berakhir. Semangat mula luntur dan kualiti hidup mula menurun serta sudah tiada masa untuk bersosial bersama keluarga.

"Leceh sebab nak kena bawa macam-macam ubat," kata Alia Muhammad, 42.

Alia penghidap kencing manis tahap 2 sudah lebih dua tahun mengguna suntikan insulin yang perlu disuntik setiap hari. Beliau antara contoh penghidap kencing manis yang lebih gemar menghabiskan masa di rumah daripada keluar bercuti atau berjalan-jalan kerana berasa sukar dan leceh dalam keadaan kesihatannya yang kurang menentu.

Sedar ia bukan penamat buat hidupnya tetapi kerana malas untuk berenyah-renyah, lebih baik duduk diam-diam sahaja di rumah.




VIVIX BOLEH BANTU PESAKIT KENCING MANIS

Aku ada cerita tentang seorang customer yang beli vivix sebab nak bagi pada mak yang ada kencing manis. Entry lama tu dekat SINI  Vivix ni memang boleh bantu pesakit kencing manis supaya tak terlalu bergantung pada insulin. Huhu sedih je bila kena berulang hospital dengan kos rawatan tinggi lagi sebab nak kawal kencing manis. Dengan vivix, pesakit dah tak perlu ambil insulin lagi. Betul! Sebab customer kali ni memang dah stop ambik insulin

APA ITU INSULIN?


Insulin adalah sejenis hormon yang dihasilkan oleh pankreas manusia. Ia berfungsi dengan menukar glukos/gula yang terdapat di dalam aliran darah menjadi tenaga. Kehadiran insulin sangat penting bagi mengawal kadar gula dalam darah dan glukos akan ditukarkan ke dalam bentuk tenaga. Jika glukos tidak ditukar ke dalam bentuk tenaga ia akan terus berada di dalam darah dan menyebabkan pelbagai komplikasi.


Penghidap kencing manis yang mempunyai masalah insulin tidak mencukupi ataupun tidak boleh dihasilkan, mereka terpaksa mendapatkan insulin yang dihasilkan daripada haiwan atau insulin yang diperbuat secara sentetik yang menyerupai insulin manusia.



Insulin tambahan ini akan disuntik ke badan pesakit untuk meningkatkan insulin dalam darah. Bagaimanapun tidak semua pesakit memerlukan insulin tambahan ini. Keperluan bergantung kepada tahap dan jenis diabetes yang dihidapi.





KANDUNGAN VIVIX

Dalam VIVIX, bahan bahannya ada kandungan resveretrol. Resveretrol adalah ibu kepada segala antioksidan dan ia dapat memperbaiki masalah rintangan insulin. Bila rintangan dan kerosakan ini dapat diperbaiki, gula dalam darah akan stabil dan ini memberi sinar baru pada pesakit kencing manis

APA ITU RINTANGAN INSULIN?

Rintangan insulin ini berlaku bila mana insulin yang dihasilkan oleh pankreas tidak dapat berpaut pada membran sel untuk buka laluan glukosa masuk ke sel utk digunakan. Umpamanya kunci yang tak dapat dibuka untuk beri laluan pada glukosa, maka glukosa akan meningkat dalam salur darah. Kepekatan gula dalam darah akan bertambah dan lama-lama akan menyebabkan berlakunya kencing manis


CARA PEMBELIAN VIVIX UNTUK PESAKIT KENCING MANIS YANG NAK BERHENTI SUNTIKAN INSULIN


CARA 1

Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.
IsmaLyeza
ig @shakleebyisma
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi
1 Komentar untuk "SUNTIKAN INSULIN BUKAN LAGI PENAMAT KISAH SI PESAKIT KENCING MANIS"

Ayah saya pakai insulin, setiap kali nk makan kena cucuk dulu :/
kita yg tengok pun rasa mcm sakit.. Vivix ni ada side effect ke?
Kalau org yg tak kena kencing manis tapi ada potensi, boleh juga guna Vivix?

Back To Top