.

.

JUMPA ORANG ORANG YANG HEBAT

Assalamualaikum

Dalam dunia ni mesti ada sesetengah orang yang memang dilahirkan untuk jadi seorang yang hebat. Hebat dari segi memimpin, hebat dari segi berkomunikasi, hebat membantu orang lain. Cuba korang tengok sekeliling korang, mesti ada a few people yang korang terbayang bayang dan selalu mimpi nak jadi hebat macam dia..kannn

Semalam aku ada jumpa a few people yang makin lama makin jadi inspirasi untuk aku. Salah seorangnya blogger Zana Adieyza. Siapa yang frend dengan dia kat blog, kirim salam peluk cium kat dia ok. Dia ni member seUITM aku masa kat Melaka dulu. So nak tau apa member aku tu buat? Dia tak buat apa apa pun..hahaa. cuma dia bukak mata aku untuk join usaha dia membantu orang yang memerlukan..

Aku sedarlah yang aku ni takde apa sangat kelebihan. Paling hebat pun, up entry pasal Tips Asas Untuk Kurus. Hebat kan? lol. Aku ni tak reti la bila nampak orang chubby tetiba nak pergi dekat dia dan share tentang tips kurus. konon nak tolong mereka tapi macam tak kena kot!! jumpa orang yang bertahun takde anak, tetiba nak pergi dekat dia bagi talk suruh berdoa, bersabar dan cubalah cara ni cara tu..memang tak ahhh.. 


So the best i can do is to spread the word. Padahal member aku ni takde pun mintak aku join business team dia ke apa ke. Cuma aku rasa terpanggil untuk join sama usaha murni dia. Niat untuk bantu orang lain. Bila kawan kita pandai nak usahakan sesuatu yang baik, aku pun taknak la ketinggalan! Nak jugak be part of it..Korang pun mari lah join. kita sama sama buat kebaikan..


Kalau kita share benda benda untuk kebaikan, lagi lagi dengan cara menjual produk kesihatan. sekurang kurangnya dapat jugak pahala sebab perkenalkan produk tu pada mereka yang memerlukan! Tambah pulak bila Allah mengizinkan untuk mereka sihat dengan amalkan produk yang kita perkenalkan tu. 





Rasulullah SAW bersabda maksudnya, "Sesungguhnya diantara amal kebaikan yang mendatangkan pahala setelah orang yang melakukannya meninggal dunia ialah ilmu yang disebarluaskannya, anak soleh yang ditinggalkannya, mushaf (kitab-kitab keagamaan) yang diwariskannya, masjid yang dibina, rumah yang dibina untuk penginapan orang yang sedang dalam perjalanan. sungai yang dialirkannya untuk kepentingan orang ramai, dan harta yang disedekahkannya "(Hadis Riwaya Ibnu Majah).

Dah terang-terang Allah beri kita jalan untuk buat kebaikan, kenapa menidakkan? Kalau kita boleh beri tenaga, kita beri tenaga..kalau kita boleh beri ilmu, kita beri ilmu. Kalau ilmu dan tenaga dua dua kita tiada..berilah wang ringgit seadanya.Wah begitu...Inshaallah, benda baik kita sebar-sebarkan. Harap-harap dapat membantu kita di akhirat nanti ;)
Siapa lagi nak join team Shaklee kitorang? 
Cara pendaftaran ahli shaklee : 
 1. Like page Healthy & Beauty Shop
 2. PM Full name, IC Number, Address, Contact Number
6 Komentar untuk "JUMPA ORANG ORANG YANG HEBAT"

Shakira tak pernah lagi try produk shaklee ni, ok ke kak aish?

Menenangkan Hati Yang Kecewa

Susah nak kurus, banyak ujian. huhu.

Alhamdulillah,

bulan ni kena merasa dapat goldbar dan buku khas

@NURSHAKIRA ABDUL HALIM
Try dulu dear baru tau betapa bestnya shaklee hehe.. :p

@Abe Mirul takpe..hari hari kene ckp..sy nak kurus! mesti yg susah akan jadi senang :)

Back To Top