Masalah Kegemukan Boleh Jadi Punca Penyakit PCOS Dan Sukar Hamil

Sukar hamil akibat Sindrom Ovari Polistik (PCOS) di kalangan wanita. Bagaimanapun, ada juga wanita yang mempunyai sindrom ini berupaya hamil secara semula jadi tanpa bantuan rawatan kesuburan. Namun masalah kegemukan sebenarnya boleh menjadi punca penyakit PCOS dan buat wanita sukar hamil. 



SUKAR HAMIL KERANA GEMUK
Wanita PCOS dinasihati untuk menurunkan berat badan. Dalam satu kajian wanita dengan PCOS yang dijalankan oleh Penn State College of Medicine, wanita yang menjaga pemakanan termasuk pengambilan kalori yang terhad dan senaman secara rutin, mengalami penurunan berat badan yang ketara. Ovulasi meningkat sebanyak 60 peratus berbanding dengan golongan wanita yang tidak menjaga pemakanan dan mengawal berat badan.

Kaedah merawat gejala PCOS juga penting kerana PCOS meningkatkan risiko kolesterol tinggi, kencing manis dan tekanan darah tinggi. Risiko yang lebih kecil untuk semua keadaan ini boleh dicapai dengan penurunan berat badan yang sihat.

Secara umum, obesiti menimbulkan gejala PCOS. Walaupun penurunan berat badan boleh mencabar dengan keadaan ini, ia dapat mengurangkan gejala yang lebih teruk dan menggalakkan kesuburan, meningkatkan toleransi glukosa dan mengawal haid


FAKTOR FAKTOR LAIN KETIDAKSUBURAN LELAKI DAN WANITA



1. Ketidakseimbangan hormon - Dianggarkan satu daripada enam wanita mengalami masalah kesuburan disebabkan ketidakseimbangan hormon hingga membuatkannya sukar hamil selepas beberapa tahun berkahwin. 
2. Lewat kahwin - Menurut pakar kesuburan Sunfert International Fertility Centre Dr Eeson Sinthamoney, tahap kesuburan wanita merosot selepas berusia 35 tahun.
3. Peningkatan usia lelaki - Tahap kesuburan lelaki juga merosot seiring peningkatan usia. Jadi, jika berkahwin lewat dan belum dikurniakan anak selepas beberapa tahun mendirikan rumah tangga, jangan cepat menyalahkan pasangan.
4. Masalah sperma lelaki - Juga mungkin menjadi punca sekiranya pasangan lelaki banyak merokok, menghidap masalah seperti kencing manis atau darah tinggi yang tidak terkawal.


APA ITU PCOS?



PCOS adalah keadaan kilang telur atau ovari seseorang wanita menjadi bengkak disebabkan benih terperangkap di dalamnya dan tidak boleh menetas pada waktu subur. Keadaan ini membuatkan ovari yang membengkak itu menyebabkan berlaku masalah kesuburan dan gangguan kitaran haid. 

Ramai dalam kalangan penghidap PCOS mengalami masalah tidak datang haid untuk jangka waktu panjang. Ada pula yang mengalami perdarahan haid yang sangat banyak atau berpanjangan.


PUNCA PCOS
Punca sebenar berlakunya PCOS tidak dapat dikenal pasti namun genetik mungkin salah satu faktornya.

1. PCOS cenderung berlaku dalam kalangan ahli keluarga. Seseorang wanita itu mempunyai peluang tinggi mengalaminya jika ada wanita lain dalam keluarganya mengalami masalah haid tidak teratur atau kencing manis.

2. PCOS juga dikatakan boleh diwarisi sama ada daripada sebelah ibu atau keluarga bapa

3. Masalah kegemukan atau berat badan berlebihan tidak ketinggalan turut menjadi puncanya dan ada mengalami masalah tumbuh rambut yang lebat pada kaki, dada serta bahagian muka.


KURANGKAN BERAT BADAN ANTARA SARANAN BAGI MENGELAKKAN PCOS


Jika PCOS yang menjadi masalahnya, ada beberapa rawatan akan disyorkan antaranya saranan menurunkan berat badan.Wanita PCOS terutama yang mengalami berat badan berlebihan lebih berisi ko mengalami penyakit diabetes mellitus, lebih kolesterol darah, penyakit jantung dan kanser endometrium rahim. Langkah awal yang perlu dilakukan ialah mengawal pemakanan dan bersenam bagi menurunkan berat badan sehingga ke tahap ideal.

sumber : hmetro, 8 Ogos 2016
sumber : https://draxe.com/polycystic-ovarian-syndrome/


VIVIX BANTU TINGKATKAN KESUBURAN DAN MENGURANGKAN RISIKO PCOS



Vivix sangat concern nak pelihara sel-sel dalam badan anda,yang mana sel-sel ni la yang akan BERPOTENSI terpilih menjadi sel-sel yang terlibat dalam PERSENYAWAAN,yang mana akan MEMBANTU mempertingkatkan PELUANG anda HAMIL, Maka, Vivix ni paling sesuai untuk anda cuba. Vivix ni tidak mampu confirmkan anda hamil.. Tapi yang confirm ia boleh tolong Adalah:
  • Menggalakkan penuaan yang sihat – badan jadi mudaaa macam orang tua tadi
  • Sel-sel pembiakan menjadi lebih sihat
  • Membantu pencegahan kanser (serviks & prostat)
  • Dan memperbaiki daya tahan badan


Resveratrol banyak terdapat di dalam buah anggur, paling banyak pada kulit buah anggur. Ia asalnya berfungsi untuk mengelakkan buah anggur daripada diserang kulat atau fungus. Dalam banyak-banyak spesies buah anggur, buah anggur jenis muscadine adalah anggur yang mempunyai tahap resveratrol paling tinggi.

Kalau nak tahu, anggur yang hidup di kawasan lembap lebih tinggi kandungan resveratoral berbanding anggur yang hidup di kawasan yang kering. Ini kerana bila berada di kawasan lembap, anggur sepatutnya lebih cepat rosak (berkulat). Tapi oleh kerana anggur muscadine ni nak survive, ia terpaksa menghasilkan lebih banyak resveratrol berbanding kawan anggur spesies yang lain.

Anggur yang dijual di pasaran Malaysia bukan jenis muscadine. Sebab itu boleh nampak kadang-kadang ada anggur yang sudah berkulat di pasaraya. Ia menunjukkan kandungan resveratoral anggur itu tak berapa tinggi. Sebiji buah anggur muscadine bersaiz sebesar buah golf, dan harga sebiji sahaja buah anggur anggur muscadine boleh mencecah hingga RM 100.


TESTIMONI BERJAYA HAMIL LEPAS MINUM VIVIX








CARA MEMBUAT PEMBELIAN VIVIX 




CARA 1
Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan. 

CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar  Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.


Untuk info lanjut dan membuat tempahan, boleh whatsapp atau PM kami
Regards,
Pengedar Top Shaklee Malaysia,
FB : Isma Lyeza
FB Page : AlmariCantik


PENAFIAN : Maklumat yang diberikan dalam artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja. Ia tidak bertujuan untuk digunakan untuk merawat atau mendiagnosis keadaan perubatan. Ungkapan mereka yang ditemubual 'tidak semestinya mewakili pandangan pengarang dan ia di siar untuk manfaat kepada orang lain yang mempunyai pengalaman yang sama.


Previous
Next Post »

1 komen:

Write komen
September 15, 2017 at 2:16 PM delete

terimakasih atas infonya jangan lupa kunjungi kami di http://blackwaletcare.com/sabun-untuk-mengatasi-komedo-hitam-di-wajah/

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...