Perbezaan Penyakit Virus Kawasaki Dengan Penyakit HFMD Di Kalangan Kanak Kanak

Perbezaan Penyakit Virus Kawasaki Dengan Penyakit HFMD Di Kalangan Kanak Kanak. Penyakit ini memang bahaya dan sering dikelirukan dengan penyakit tangan, kaki dan mulut (HFMD) kerana antara tanda-tandanya ialah demam yang tinggi dan ruam pada tangan, kaki dan mulut. Lidah akan menjadi bengkak dan merah seperti strawberi.


PERSAMAAN PENYAKIT VIRUS KAWASAKI DAN PENYAKIT HFMD DI KALANGAN KANAK KANAK


Ramai ibubapa yang terkeliru dengan kedua dua penyakit ini. Ini kerana penyakit Virus Kawasaki Dan HFMD menunjukkan tanda atau gejala yang sama. Antaranya : 
  • Suhu badan yang tinggi, atau demam
  • Sakit tekak
  • Bibir bengkak, pecah, dan kering. 
  • Lidah merah, bengkak, sering dengan ketulan kecil di belakang, kadang-kadang disebut sebagai lidah strawberi. 
  • Ruam pada lengan, kaki, dan badan
  • Ruam kedua di telapak tangan dan tapak kaki, yang mungkin diiringi dengan mengelupas kulit. Kanak-kanak yang mengalami ruam mungkin tidak selesa untuk menggerakkan kaki mereka.
  • Rasa tidak sihat, mudah letih dan lesu. 

Gejala Virus Kawasaki


Gejala HFMD



Menurut Dr Zubaidi Hj Ahmad dalam artikel beliau, yang membezakan antara penyakit Virus Kawasaki dengan HFMD adalah apabila penyakit Kawasaki ini boleh menyebabkan kerosakan pada jantung dan menyebabkan kematian jika lambat menerima rawatan. Walau bagaimanapun, kedua dua penyakit ini jika menerima rawatan awal, akan sembuh dalam beberapa hari. 


VIRUS KAWASAKI BOLEH MENYEBABKAN KEMATIAN JIKA LAMBAT DIKESAN


Penyakit Virus Kawasaki di kalangan kanak kanak boleh dirawat tetapi boleh menyebabkan kematian jika ia lambat dikesan. Ini kerana kanak kanak yang lambat menerima rawatan akan mengalami kerosakan saluran darah pada jantung, menyebabkan otot jantung menjadi bengkak dan injap pada jantung menjadi rosak sehingga menyebabkan jantung gagal berfungsi. 


Jadi kepada ibubapa di luar sana, jika mendapati anak anak mengalami gejala atau tanda tanda penyakit HFMD, pastikan buat pemeriksaan segera dan awal kerana gejala dan tanda HFMD lebih kurang sama dengan penyakit virus kawasaki. Rawatan awal mungkin boleh menyelamatkan anak anda. 


VITAMIN SHAKLEE YANG BAIK DIBERIKAN KEPADA ANAK YANG SUSPEK VIRUS KAWASAKI


Pertahanan lebih kuat, kesihatan lebih baik. Terdapat tiga tahap pertahanan dalam sistem imun anda. Set ini menggabungkan vitamin dan herba penting untuk menyokong dan meningkatkan tiga tahap pertahanan imun anda agar tubuh sentiasa sihat.


MEALSHAKES 





Minuman berkhasiat, sedap dan berkrim serta sumber yang kaya dengan kalsium, serat dan protein. Sesuai untuk kanak-kanak, remaja dan juga dewasa di mana-mana sahaja.  Sumber yang baik bagi serat dan protein. Protein membantu membina dan memperbaiki tisu badan. Ia adalah penting untuk pertumbuhan dan perkembangan, membekalkan asid amino yang diperlukan untuk penghasilan protein.


Kaya dengan kalsium dan zink. Kalsium membantu membina tulang dan gigi yang kuat. Zink memainkan peranan yang penting dalam pertumbuhan.


VITALEA KANAK KANAK




Si manja anda yang sedang membesar memerlukan vitamin dan mineral yang mencukupi untuk kesihatan dan tumbesaran optimum mereka tetapi kebanyakan kanak-kanak sangat memilih makanan. Usah risau, Vita-Lea® for Children dicipta khas dengan mikronutrien berspektrum luas untuk memenuhi keperluan nutrisi si manja anda.

Vita-Lea® for Children dihasilkan dengan rangkaian 18 vitamin dan mineral yang komprehensif.
Setiap hidangan menyediakan 100% Nilai Harian kesemua lapan vitamin B, serta vitamin C, D dan E, yang memainkan peranan penting untuk menyokong tubuh yang sihat.

Tanpa tambahan pengawet, pemanis atau perasa tiruan, dan ia dimaniskan secara semula jadi menggunakan xylitol yang tidak menggalakkan kerosakan gigi.

Bebas gluten dan berperisa anggur lazat yang pasti digemari oleh si manja.


NUTRIFERON



NutriFeron® adalah sebatian proprietari eksklusif ekstrak empat tumbuhan yang diperolehi daripada biji labu, bunga Safflower, biji plantago dan bunga Japanese Honeysuckle.

Ahli sains dan pakar perubatan telah mengenal pasti interferon sebagai komponen utama yang memastikan fungsi sistem imun yang kuat.

NutriFeron® dicipta oleh ahli sains yang menemui interferon, pakar imunologi terkemuka dunia Dr Yasuhiko Kojima, yang menjalankan penyelidikan selama 40 tahun untuk mencari sebatian semula jadi.

Formula eksklusif berpaten ini dicipta untuk meningkatkan tahap interferon secara semula jadi, memberikan sokongan pertahanan dari peringkat sel.



CARA PEMBELIAN VITAMIN KANAK KANAK  SUSPEK VIRUS KAWASAKI



CARA 1
Anda boleh terus klik ke SET KANAK KANAK ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.

CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

CARA 3
Dapatkan keahlian Shaklee secara percuma dengan pembelian 200uv POINT. Faedah menjadi ahli antaranya adalah dapat menikmati harga produk yang jauh lebih murah antara RM10-RM100 



Pengedar Top Shaklee Malaysia,
FB : Isma Lyeza
FB Page : AlmariCantik


Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...