Hanya Kerana Nak Beli Rokok Murah, Lelaki Ini Sukar Bernafas Dan Batuk Melampau


“Saya bertukar kepada rokok seludup sebab harga murah. Tetapi tidak sangka pula selain rasa tak sedap, beberapa bulan selepas menghisap rokok itu dada saya sakit dan sering batuk,” kata kakitangan swasta, Mohd Najmi Md Saad, 30.



Rokok seludup mengandungi lebih daripada 45mg tar


Dia yang mula merokok sejak berusia 16 tahun mengambil keputusan terus berhenti tabiat itu selepas hasratnya mahu menjimatkan perbelanjaan harian dengan bertukar kepada rokok seludup akhirnya mengundang musibah kesihatan kepada tubuh badannya. Kejadian dia terpaksa dipapah isterinya ke sebuah hospital, di sini, pada hujung tahun lalu akibat sakit dada melampau dan mengalami kesukaran bernafas menyebabkan Mohd Najmi berhenti merokok.


SEBAB NAK JIMAT PERBELANJAAN, DOKTOR SAHKAN TANDA AWAL SERANGAN JANTUNG





“Perkiraan saya untuk menjimatkan perbelanjaan keluarga dengan bertukar membeli rokok seludup yang murah adalah satu kesilapan apabila padah saya terima jatuh sakit. Doktor mengesahkan saya mengalami tanda awal serangan jantung. Saya dimasukkan wad selama seminggu untuk pemantauan sebelum dibenarkan pulang. Saya dinasihatkan oleh doktor yang merawat itu supaya berhenti merokok kerana ia adalah antara punca kejadian yang berlaku terhadap saya sehingga dimasukkan ke wad,” katanya kepada Harian Metro.


Beliau berkata, dia tidak menyesal berhenti merokok kerana bukan saja boleh menjimatkan perbelanjaan, malah memelihara kesihatannya.


KESAN BURUK ROKOK MURAH


Kajian Jabatan Bioteknologi (Institut Sains Biologi) Fakulti Sains Universiti Malaya (UM) rokok seludup yang dijual meluas di pasaran tempatan dikesan mempunyai kandungan tar dan nikotin tiga kali ganda lebih tinggi daripada dibenarkan menurut undang-undang Malaysia. Berdasarkan kajian, sampel ke atas lima jenama rokok seludup iaitu Gudang Garam Surya, Gudang Garam Nusantara, Sampoerna, LA Lights dan Nusantara Menthol mendapati kandungan tar melebihi had dibenarkan.


Kajian juga mendapati sampel rokok Gudang Garam Surya mengandungi lebih daripada 45 miligram (mg) tar di dalam setiap batang rokok, satu jumlah sangat tinggi berbanding paras dibenarkan iaitu 15 mg bagi setiap batang rokok. Ketua penyelidik kajian itu Dr Chandran Somasundram berkata, langkah proaktif perlu dipergiatkan untuk mencegah rokok seludup kerana kesannya boleh membawa maut dengan kandungan tar, nikotin dan karbon monoksida jauh melebihi had dibenarkan.

sumber : hmetro 


KURANGKAN KETAGIHAN NIKOTIN DENGAN RESVERATROL


Kandungan Resveratrol dalam Vivix membantu mengurangkan ketagihan terhadap nikotin dan kembali kekal cergas. Dan golongan perokok yang tegar seumpamanya juga digalakkan untuk mengamalkan Vivix setiap hari bagi mengurngkan ketagihan ini.  KENAPA VIVIX? 

  • Kajian telah menunjukkan bahawa Resveratrol mempunyai kandungan antioxidant yang paling tinggi. Daripada kajian juga mendapati bahawa kandungan Resveratrol diadapati daripada kulit dan biji Anggur Muscadine
  • Antioxidant diperlukan pada kadar yang tinggi untuk mendapat kesihatan yang optima dan dapat membantu mencegah penyakit. Antioxidant dapat membantu dan membaik pulih sel rosak yang berpunca dari radikal bebas
  • Resveratrol dapat mencegah dari sel kanser merebak kerana resveratrol dapat menghalang dari pembentukkan sel yang tidak normal dalam tubuh manusia merebak
  • Menurut Eleanor G. Rogan seorang Profesor dari Uni. Of Nebraska Medical Center. Resveratrol ada keupayaan untuk mencegah peringkat permulaan kanser semasa estrogen baru hendak memulakan proses pengembangan kanser dengan menghalang pembentukkan estrogen DNA adducts ( sebatian kimia yang menyebabkan kanser yang melekat pada DNA).Dengan ini kami percaya seluruh sel kanser akan berhenti merebak sepenuhnya.




Dah banyak testimonials yang dikongsikan tentang kejayaan berhenti merokok dgn Vivix kan... Persoalannya, macamana Vivix ni boleh hilangkan ketagihan merokok?



  • Vivix men-detox-kan nikotin dari dalam darah, organ, otak, etc. Bila nikotin dah takde, rasa ketagih nak nikotin pun hilang.
  • Orang merokok merasakan satu 'feeling' bila dia isap rokok. Sbb tu bila dia berhenti isap rokok, otak dia rasa lain macam & memanggil2 utk dia hisap rokok balik bg mendapatkan semula 'feeling' tu. Vivix boleh memberikan 'feeling' tu, jadi bila dia minum Vivix, dia tak rasa terpanggil nak merokok
  • Vivix mengurangkan simptom withdrawal bila berhenti merokok. Simptom withdarawal ni teruk2 juga. sebab tu ramai orang yg berhenti merokok tiba2, dia kena macam2 penyakit. senang cakap, badan 'terkejut' dgn keadaan yang dia tak biasa (takde sumber nikotin). Insya-Allah dgn Vivix boleh redakan kejutan tu.


LANDMARK STUDY TERHADAP VIVIX 


Ada banyak research artikel berkaitan bahan2 aktif dalam produk Shaklee. Malah, Shaklee turut bekerjasama dengan profersor Universiti ternama untuk buat kajian produknya sendiri yang dinamakan Landmark Study.

Landmark Study I mengkaji produk multivitamin Shaklee, VitaLea yang boleh mengurangkan risiko penyakit-penyakit kronik & selamat digunakan dalam jangkamasa yang panjang.

Landmark Study II pula mengkaji produk paling hangat di pasaran iaitu Vivix yang dibuktikan boleh memanjang jangka hayat sel manusia, sekaligus mengurangkan risiko penyakit kronik,

Tapi untuk kesekian kalinya saya ingatkan supplemen dan ubat fungsinya berbeza. Supplements seperti VIVIX, walaupun banyak kajian membuktikan bahan aktif dalam Vivix, iaitu resveratrol boleh mengawal penyakit kronik, tapi Vivix bukan bertujuan untuk merawat atau menyembuhkan penyakit.

Tetapi lebih kepada menyokong rawatan & pencegahan penyakit. Kalau mencegah tu, Vivix sangat sesuai diambil oleh orang yang sihat la. Tapi tak boleh nafikan juga sel-sel orang sakit juga perlukan nutrisi yang secukupnya, sama seperti yang diperlukan oleh orang yang tiada penyakit.



TESTIMONI PENGGUNA VIVIX UNTUK KETAGIHAN NIKOTIN













Cuba kita dengar perkongsian salah seorang suami kepada seorang isteri yang mencuba cuba untuk bantu suami dia berhenti merokok. 






CARA MEMBUAT PEMBELIAN VIVIX UNTUK KETAGIHAN NIKOTIN



CARA 1

Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan. 


CARA 2

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.


CARA 3
Dapatkan keahlian Shaklee secara percuma dengan pembelian dua botol VIVIX. Faedah menjadi ahli antaranya adalah dapat menikmati harga produk yang jauh lebih murah antara RM10-RM100 


Untuk info lanjut dan membuat tempahan, boleh whatsapp atau PM kami

Regards,
Pengedar Top Shaklee Malaysia,
FB : Isma Lyeza
FB Page : AlmariCantik

PENAFIAN : Maklumat yang diberikan dalam artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja. Ia tidak bertujuan untuk digunakan untuk merawat atau mendiagnosis keadaan perubatan. Ungkapan mereka yang ditemubual 'tidak semestinya mewakili pandangan pengarang dan ia di siar untuk manfaat kepada orang lain yang mempunyai pengalaman yang sama.


Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...