BAGAIMANA COLLAGEN BOLEH MEMBANTU SAKIT SENDI DAN LUTUT?



Sakit lutut berlaku sebab tulang rawan mula haus & terhakis, dan juga sebab bahan bernama Collagen dalam tulang rawan mula rosak.

50% dari tulang rawan memang terdiri dari Collagen. Collagen inilah yang membantu mengekalkan kepadatan dan kekuatan tulang. Tapi lepas umur 20-an, Collagen ni akan sedikit demi sedikit terhakis dalam tulang rawan (cartilage).

Bila kita sakit lutut dan mula amalkan supplement Shaklee Collagen Powder (SCP), Collagen dari SCP ni akan diserap oleh tubuh dan seterusnya meresap ke bahagian sendi seperti lutut tadi.


Bila sendi lutut menyerap Collagen, secara perlahan Collagen ni akan membaiki bahagian -bahagian yang rosak tadi dan turut mengganti Collagen yang rosak.

Secara perlahan-lahan juga bengkak akan dipulihkan dan tulang yang terkeluar dari rangka lutut akan dimasukkan semula ke dalam rangka.

Walaupun Collagen bersifat elastik, tapi ia sangat kuat. Mengikut ujian klinikal, SCP ni akan nampak kesan yang paling best selepas 8 minggu, walaupun sebelum 8 minggu pun boleh je nampak hasil positif.

Jika mahu kesan yang lebih baik, pastikan konsistent sehingga 8 minggu.

IsmaLyeza
ig @shakleebyisma
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi
Previous
Next Post »

1 komen:

Write komen
May 14, 2016 at 8:06 AM delete

terbaiklah collagen ni....

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...